Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Navara IV Double Cab

przemo16, 6 lat temu
Silnik 2.3 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Nissan Navara IV Double Cab 2.3 190KM 140kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód zachowuje się jak typowy SUV a nie jak pick-up.
5,0
Całokształt
Pokonuję tym samochodem 6.000 km miesięcznie zarówno solo jak i z przyczepą. Brakuje mi opcji "bardzo dobrze" ponieważ do doskonałości trochę brakuje a jest lepiej niż "dobrze",
Wrażenia
4,0
Silnik
Byłoby doskonale, lecz zdarzył się mały problem. Samochód przy przebiegu około 45.000 km ( około 7 miesięcy użytkowania ) zaczął mieć problemy z odpalaniem. Telefon do assistance, 30 minut oczekiwania na lawetę, pojazd zastępczy i temat załatwiony przez serwis YAMA.
4,0
Skrzynia biegów
Oczywiście nie jest to DSG jeżeli chodzi o czas reakcji ( lubi delikatnie przeciągać biegi przy zmianach ), lecz przy umiejętnym operowaniu pedałem gazu efektu przeciągania da się uniknąć. Skrzynia 7AT i momentem 450Nm sprawdza się świetnie zarówno w mieście jak i na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Moje doświadczenie jeżeli chodzi o samochody typu pick-up to tylko Navara z poprzedniego modelu. Użytkuję samochód w 95% na drogach asfaltowych i tu dzięki tylnemu zawieszeniu jest tak jak byś jechał dużym samochodem typu SUV.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie mogą przeszkadzać przetłoczenia na masce nad światłami w widoczności podczas normalnej jazdy po mieście, ale i tu z pomocą przychodzi technika - system kamer 360.
3,0
Ergonomia
Tu jest niestety przeciętnie. wymienię moje negatywne uwagi: - siedzenia bez opcji regulacji odcinka lędźwiowego ( jeżeli nie masz skór ) - brak wzdłużnej regulacji kolumny kierownicy - bardzo archaiczny wyświetlacz centralny ( obsługa ) i jego sterowanie - brak wzdłużnej regulacji podłokietnika centralnego
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć. Tak powinno być. Kiedy na dworze jest zimno silnik bardzo szybko się nagrzewa i oddaję temperaturę do jego wnętrza, a jednocześnie nie trzeba zagłuszać wentylatora radiem. Czas nagrzania silnika to około 4 kilometry jazdy przy temperaturach około 3 - 4°C
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę brakuje mi "swojego" miejsca za kierownicą. To właśnie brak regulacji wzdłużnej podłokietnika centralnego, oraz brak regulacji odcinka lędźwiowego
5,0
Wyciszenie
Naprawdę jest cicho. Jedynie jeżeli jedziemy "pod wiatr" to słychać szumy przy potężnych lusterkach. Ale ten hałas może być zarówno przy 100 km/h na drogach międzymiastowych jak i przy prędkościach 140 km/h na autostradach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam że doskonale. Przy zakupie otrzymałem przeglądy za free do przebiegu 150.000 km ( 5 przeglądów ). Co do spalania to tak jak z każdym samochodem, spali tyle ile nalejesz ( poniżej dane ze spalania ) Opony całoroczne Continetal, jak na razie przy przebiegu 68.000 km jest OK zarówno zimą jak i latem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno mi powiedzieć jeżeli porównywać z innymi samochodami typu pick-up, lecz osobiście uważam że jest dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRAK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynie problem który wystąpił z odpalaniem silnika i został rozwiązany ( okazało się, iż przewód masy od pompy paliwa był zaśniedziały )

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Navara IV Double Cab