Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Note I Mikrovan

zuchu76, 6 miesięcy temu
Silnik 1.5 dCi 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Note I Mikrovan 1.5 dCi 90KM 66kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny i wystarczająco dynamiczny zwłaszcza po dodatkowym podniesieniu mocy. W trasie przy normalnej jeździe pali ok 4l ... w mieście na spokojnie 5-5.5l ... oczywiście jak się ktoś uprze to w mieście 7l też może spalić ale to już trzeba nieźle cisnąć ... na autostradzie zaczyna być głośno więc nie testowałem na dłuższych dystansach ale nie jest problemem rozpędzić się do 150km/h ... później już czuć opory powietrza. Max na prostej drodze osiągnąłem 170km/h (wg GPS). Komputer pokładowy oszukuje podczas delikatnej jazdy w trasie i pokazuje spalanie ok 3l/100km co oczywiście nie jest możliwe. Podczas obliczeń przy dystrybutorze wychodzi nieco poniżej 4l ale to pokazuje że nie można się sugerować tym co pokazuje komputer w samochodzie. Przy jeździe typowo miejskiej spalanie pokazuje w miare prawidłowo i pokrywa się z obliczeniami podczas tankowania.
Karoseria : Nic nie rdzewieje
Układ elektryczny : Nic nie było naprawiane, wszystko chodzi bez zastrzeżeń
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce są po prostu przeciętne. Nie to żeby się coś w nich popsuło ale wydajność hamowania mogła by być lepsza. Nigdy nie doszło podczas hamowania do niespodzianek jakich doświadczyłem w Reno Kangoo ale też daleko im do hamulcy z Laguny. Możliwe że wymiana tarcz i klocków poprawiła by sytuację ale na razie jeszcze nie ma takiej potrzeby.
4,0
Całokształt
Ogólnie przyjemny samochodzik. Ma całkiem sporo miejsca w środku zwłaszcza na tylnych siedzeniach. Nie miał żadnych poważnych usterek po zakupie i nigdy nie rozkraczył się na drodze. Ciekawy patent z przesuwaną tylną kanapą, dzięki czemu można nieco powiększyć bagażnik kosztem miejsca dla pasażerów (czasem sie przydawał kiedy woziłem większe pudełka). Z dodatkowych rzeczy jakie przy nim zrobiłem to: podniesienie mocy z 90 do 108KM (fabrycznie na hamowni pokazywało 94KM), przyciemnienie szyb, wymiana uszczelki na półosi napędowej, wymiana spryskiwacza szyb, wymiana uszczelki od turbo, wygłuszenie bagażnika, komory silnika i nadkoli, wymiana akumulatora.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to wg mnie mocna strona tego samochodu. Pali w trasie ok 4l a po mieście ok 5-6l w zależności od ciężkości buta kierowcy :) Po przebiegu 210tys km wtryski dalej w dobrej kondycji (tankuje dobre paliwo), troche poci się turbo ale jeszcze ciągnie więc nie ruszam. Po podniesieniu mocy zdecydowanie lepiej się zbiera a zużycie paliwa myśle że na tym samym poziomie co wcześniej. Po tym zabiegu stwierdzam, że ten silnik powinien mieć fabrycznie jakieś 110KM żeby poczuć przyjemność z jazdy (nowsze modele mają właśnie taką moc ale niestety mają również DPF dlatego wybrałem starszy model)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie. Zestopniowanie prawidłowe ale brakuje mi 6-tki która występowała tylko w mocniejszych odmianach silnika. Po mieście jeździ się na 4-ce (prędkość ok 60km/h) ... piątke można wbić już przy 70 ale najlepiej się jedzie ok 90 (silnik ma wtedy ok 2000obr/min) ... na autostradzie zaczyna się robić głośno (brak 6 biegu)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone dość twardo. Po przesiadce z Laguny wydawało mi się mało komfortowe ale już się przyzwyczaiłem i po równej drodze jedzie się nienajgorzej. Na dziurach niestety czuć że konstruktorzy zwiększyli sztywność kosztem komfortu. Odgłosy jazdy po dziurawej drodze przenoszą się do kabiny (po wyciszeniu nadkoli zdecydowana poprawa i ma się wrażenie że zawieszenie lepiej wybiera nierówności bo nie słychać jak się tłucze)
5,0
Karoseria
Blacha nie rdzewieje. Pudełkowe kształty oferują sporą przestrzeń w środku. Spasowania dobre.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń zarówno do przodu na boki jak i do tyłu. Brakuje mi troche czujników parkowania ale płaski tył gwarantuje dojeżdżanie do przeszkody na centymetry. Przód samochodu jest "widoczny" dzięki lampom postojowym które wystają nieco do góry i dzięki temu dokładnie widać gdzie zaczyna się samochód. Manewrowanie w mieście bardzo dobre.
5,0
Ergonomia
Nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Wszystko jest mniej więcej tam gdzie być powinno. Dźwignie są na swoim miejscu. Kierownicę da się dobrze wyregulować. Siedzi się troche wyżej niż w kompakcie dzięki czemu łatwiej zając miejsce na siedzeniu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel wiadomo nagrzewa się wolniej ale jak już osiągnie temperaturę to jest ciepło. Mam klimatronic więc nie trzeba co chwila regulować pokręteł. Ustawiam zadaną temperaturę i jest ok. Latem wydajność klimatyzacji jest wystarczająca, przy dużych upałach niestety wiatraki chodzą głośniej ale po pewnym czasie się uspokajają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma wystarczająco miejsca. Pasażerowie z tyłu również maja sporo miejsca zarówno na nogi jak i nad głowami (przy ustawieniu maksymalnie odsunietej kanapy). Kiedy maksymalnie powiększymy bagażnik miejsce na nogi pasażerów będzie bardzo ograniczone ale podczas przewożenia towaru zwykle nie wozi się pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Fabrycznie nie jest to dobrze wyciszone auto (trzeba pamiętać że opinie piszę po kilkunastu latach odkąd był wyprodukowany ten samochód więc ma prawo być głośniejszy niż nówka sztuka). Może po przesiadce z jakiegoś podobnego samochodu wydaje się w porządku ale jak ktoś jeździł czymś lepszym to słyszy różnicę. Postanowiłem nieco poprawić fabrykę i zabrałem się za wygłuszanie. Najpierw chciałem opanować dudnienie pochodzące z bagażnika. Okleiłem matami i zaskoczony pozytywnymi efektami zabrałem się za nadkola. Tu również efekty były słyszalne od razu więc na koniec wyciszyłem maske silnika i po tych wszystkich zabiegach jeździ się o wiele przyjemniej a przede wszystkim można posłuchać muzyki albo normalnie porozmawiać z pasażerami podczas jazdy. Oczywiści prędkości autostradowe dalej nie są wskazane bo tu już słychać świst powietrza ale przy prędkościach do 100km/h jest duża poprawa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie było poważnych usterek więc koszty na drobne naprawy były niewielkie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakościowo nie jest źle. Plastiki są twarde ale nie jest to auto wyższej klasy więc trudno żeby było inaczej. Materiały wykończeniowe są ok. W mojej wersji standardowo jest czujnik zmierzchu i wycieraczek co nie zawsze jest spotykane nawet w droższych samochodach. Klimatronic też należy uznać za plus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic poważnego się nie zepsuło. Zaraz po zakupie okazało się że nie działał spryskiwacz (pompka miała bardzo słabe ciśnienie), później wyszło kilka drobiazgów jak uszczelka od półosi i uszczelka przewodu od turbiny, po pierwszych przymrozkach trzeba było wymienić akumulator bo oryginalny już ledwo kręcił kiedy samochód postał dłużej na dworze ale można to potraktować jako naturalne zużycie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było. Samochód zawsze odpalił i dojechał na miejsce na własnych kołach.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Note I Mikrovan 1.5 dCi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
11,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Note I Mikrovan