Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera I Sedan

Barthez, 17 lat temu
Silnik 1.6 90KM 66kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Primera I Sedan 1.6 90KM 66kW 1990-1996 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczedny i w miare dynamiczny,nie jest to może demon prękości. Jechałem p11 2litry 136koni powiem szczerze spodziewłaem się czegoś lepszego po tym silniku.Jeśli ktoś powie że jego p10 1,6 to mół to niech sprawdzi kataliztor lub tylny wydech, bo czasami włóknina w wydechu lubi go zapchac, na początku nie mogłem wyciągnąć 160km/h po zmianie wydechu bez problemu jechałem 180 lecz zanim do tego doszedłem wymieniłem palec, kopułke przewody i świece. Poza tym epizodem nic się nie dzieje.
5,0
Całokształt
Samochód ma 16 lat i sprawuje się lepiej niż mojego kumpla Atrsa2 z rok.99. Jest japończyk pełną gębom, pomimo że produkcja była UK, Niestety po fuzji z 99toku nissan stracił na jakości primery P11 są ok ale po liftingu p11 trzeba uważać za dużo elektorniki P12 to Renult ze znaczkiem Nissana
Wrażenia
5,0
Silnik
Czytałem wiele opini i ktoś porównał go do Polonez-Jest to grzechem.Miałem Poloneza,Astre, Sierre wszytskie z pojemnosicią 1600 i nissan bije ich nagłowe. Silniczek łądnie wkreca się na obroty, charkterystyka podobna jak hondzie czyli wysokie obroty, ja to lubie:) Nie mam żadnego problemu z gazem mam model z gaźnikeim, nie wiem co to są falujące obroty.Owszem trzeba czasami wyczyścić gaźnik bo od naszego gazu brudzi się niesamowicie mimo że tankuje na Shellu i Bp. Nieradze regulować go samemu bo jest skomplikowany znalazłem faceta w Ząbkach-zajmuje sie gaźnikami 100zł i grzmi i buczy. Jeśli wymieniasz na czas filtry,świece i olej na czas i nie bedziesz go w zimie odpalał z gazu jak to fani Polonezów potrafią- to silnik się odwdzięczy nie naganą pracą
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia to bolączka nissanów tzn. każdy mam problemy ze wstecznym, poztym ok.
4,0
Układ jezdny
Ktoś napisał że mu na drodze tanczy jak Polonez-to niech zajrzy do przedniego zwieszenia.Ja nie miałem takiego problemu nawet jak jechałem 180km/h. Zawieszenie przednie wielo wahaczowe. Najczęsciej siadają wahacze górne tzn co 25tyś kilometrów.Mam go ponad 2 lata rocznie przejeżdzam 25tyś kilometrów i zprzodu wymieniam tylko górne wachacze i nic pozatym. Jak go kupiłem to sprawność amorów była 86% po 2 latach spadła o 6% liczby mówią z siebie. Z tyłem troche gorzej po 2 latach wymieniłem łączniki stabilizatorów , amory i spręzyny-z racji wieku.
Komfort
4,0
Widoczność
przód ok tył troche gorzej
5,0
Ergonomia
ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szyby nie paruja jak to jest w astrze jak troche popada, w zimie szybka jest ciepło około 3-5km.Wadą jest że padają płytki potecjometryczne wtedy działa tylko 4 bieg, ale dobry szrot i dostaniesz płytke za 30-50zł
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobrze z przodu z tyłu też nie jest najgorzej
3,0
Wyciszenie
Silniki z łancuchem z rozrzadu nie są cichymi jednostkami, silnik jest słyszalny, ale za to można go szybko wyczuć, hałas nie jest uciązliwy jak dla mnie, c
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ładnie w trasie benzynki 7,5-góra8 litrów w mieście 9-10 litrów. Natomiast gaz wszytsko zależy jak sobie kto ustawi bo instalacja I generacji.Rok temu jechałem nad morze do Karwi. Mam ciężką noge jechałem ostro bo czasmi miałem na szafie 170km/h i troszke wiecej i spalił mi niecałe 9 litrów. W cyklu mieszanym na 35 litrach gazu robie 385-400km
4,0
Stosunek jakość/cena
za nieduża kase można stać sie posiadaczem niezwodnego samochodu jeśli wymieniasz na czas co trzeba . Ja jestem zadowolony:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedynie płytka od wentylatorów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigdy mnie nie zawiódł, choć może miał czasAmi powody do narzekań(Cieżka noga), nie ma elekktryki poza lusterkami, wiec nie ma co się psuć.Przez dwa oprócz częsci normalnie eksplatacyjnych, naprwiałem rozrusznik, alternator, no i uszczelka stwardniała pod wałem korbowodowym(z racji wieku 16lat) ale na szczęscie od koła pasowego naparwa kosztowała 100zł

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Primera I Sedan 1.6 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
9,5
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Primera I Sedan