Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera I Sedan

xtf@op.pl, 17 lat temu
Silnik 2.0 GT 150KM 110kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Primera I Sedan 2.0 GT 150KM 110kW 1990-1996 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ten samochód wymyślił człowiek, który uwielbiał czerpać przyjemność z jazdy i nie znosił komplikować sobie życia dziwnymi wynalzkami. Był jednak na tyle przewidujący, że stworzył auto idealnie nadające sie do tuningu. Przyznam jednak, że fabrycznie montowany spoiler, "fartuszki" i obniżone zawieszenie w zupełności zadowolą każdego kto chce sie wyróznić z tłumu. Należy jedynie dobrać odpowiednie aluski i w trasę!
Wrażenia
5,0
Silnik
Absolutnie doskonała jednostka, świetnie nadająca się do tuningu i podkręcenia, ale po co? 150KM na zwykłych drogach w zupełności wystarczy. Uwielbia ostre starty spod świateł, potrafi naprawdę wyprowadzić z równowagi posiadaczy bm-ek. ;)
5,0
Skrzynia biegów
Wspaniale zestrojona z silnikiem, biegi wchodzą płynnie, może tylko wsteczny przyspaża odrobiny kłopotu lecz jest to drobiazg.
5,0
Układ jezdny
Uwielbia kręte drogi wsród wzgórz, wspaniale wybiera zakręty, po prostu klei się do asfaltu, pod warunkiem, że ma się porządne oponki.Żadnego myszkowania, jedzie jak po szynach, wspomaganie super dostrojone do jazdy szybkiej jak i wolnej. Twardy sportowy ale bez przesady, oczywiście mowa tu o modelu GT
Komfort
4,0
Widoczność
Tradycyjnie problem z widocznością do tyłu, gdyż siedzi się nisko ale to kwestia wprawy i doświadczenia, autko łatwo się daję wyczuć a lusterka sterowane elektrycznie ułatwiają życie.
4,0
Ergonomia
Ach to elektryczne sterowanie szybami umieszczone przy dżwigni ręcznego hamulca! Wymaga przyzwyczajenia, poza tym wszystko tam gdzie powinno być, intuicyjnie umieszczone i bardzo dobrze widoczne. Czytelne zegary, własciwych rozmiarów kierownica(skórzana), +4
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu! Wszystko działa bez zarzutu, dobrze zestopniowana siła nawiewu oraz ogrzewania, klimatyzacja w upalne dni to czysta przyjemność, a jeśli komuś mało to jest jeszcze szyberdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po samochodzie o tych gabarytach nie można oczekiwać przestrzeni jak w autobusie! Cztery osoby będą nim podrużowały naprawde wygodnie. Tylna kanapa wyposażona jest w podłokietnik, szkoda że pomiędzy przednimi fotelami tenże nie jest wystarczająco duży aby spelnić swoją rolę należycie i służy bardziej jako schowek. Fotele świetnie trzymają, zagłówki mają regulację w pionie i poziomie! Fotel kierowcy ma regulację wsparcia lędżwiowego! Bagażnik jest conajmniej sporych rozmiarów i w wersji hatchback łatwo do niego zapakować nawet małą lodówkę.
5,0
Wyciszenie
Jak się ma GT to fajnie jest posłuchać pracy silnika. Na autostradzie przy prędkości 140km/h można swobodnie rozmawiać lub słuchać cudownego głosu Sade z CD
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja Primera zostałą "zagazowana" ale wstawiono w nią instalację najnowszej generacji. Warto było bo spalanie to 8/10/7 gazu na 100km czyli za 100zł można przejechać od 500 do 700 km Naprawy nie będą należały do najtańszych jeżeli ma się zamiar cieszyć osiagami, szczególnie naprawa wielowahaczowego zawieszenia (polskie drogi wykończą wszystko) nie należy do najtańszych, ale coś za coś. Silnik pomimo 180000km pracuje jak nowy, nie wolno jednak oszczędzać na oleju, kto dobrze smaruje ten długo jedzie!
5,0
Stosunek jakość/cena
Z pewnością trudno znaleść zadbany egzemplarz z lat ´91-´95 lecz gdy się ma odrobinę szczęścia tak jak ja to auto warte jest wydanych pieniędzy. Kwestię instalacji gaz. pozostawiam każdemu indywidualnie do przemyślenia, ja będe moją Primką robił sporo kilometrów więc ekonomia przesądziła. Nie żałuję bo jak chcę "depnąć" to zawsze mogę przełączyć na benzynę. Polecam gorąco Nissana Primerę GT, rasowe autko!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 11-letnim samochodzie z przebiegiem prawie 200tys. km wszystko ale to wszystko działa bez zarzutu włącznie z anteną wysuwaną elektrycznie! Zasługa to niewątpliwie poprzednich dwu właścicieli, którzy dbali o samochód który posiadam jak o własne dziecko. I tak powinno być!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymianie uległy tylko te podzespoły, które zużyły sie z powodu normalnej eksploatacji. Poza tym żadnych awarii! Myślisz niezawodny? Myślisz Nissan Primera GT.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 GT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera I Sedan