Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Hatchback

mike403@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Primera II Hatchback 2.0 16V 140KM 103kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To jedna z lepszych dwullitrówek na rynku. 140 KM, 9 s. do setki i Vmax na poziomie 220 km/h przy średnim spalaniu 10,5 l beznyny to dla mnie rewelacja. Trochę brakuje mu brzmienia Hondy, ale za to ciągnie z samego dołu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przepływomierz - zużywa się po 150 tyś.
Zawieszenie : Górne wahacze - ech te polskie drogi. Na szczęście niedrogie w naprawie.
Karoseria : Tulejki wycieraczek - dotyczy wszystkich Nissanów.
4,0
Całokształt
Auto z japończyków raczej w tyle, lepiej notowane sa Hondy i Toyoty, które będą zdecydowanie droższe w zakupie. Jednak za nieduże pieniądze otrzymujemy dość trwałe i szybkie auto rodzinne. Główny atut to niezawodność i dynamika (silnik 2.0). Spalanie na średnim poziomie. Koszty napraw w ASO astronomiczne, poza ASO na średnim poziomie (ceny części na poziomie Forda Mondeo, Mazdy. Tańsze od Hondy, droższe od Nubiry :-) ).Ale generalnie wydatki na naprawy są bardzo niskie (rzadko się psuje i często da się naprawić zamiennikiem, używką lub sposobem). To stara sprawdzona konstrukcja, ostatni Nissan do którego można mieć zaufanie - teraz mam dylemat i nie wiem co kupić następne...
Wrażenia
4,0
Silnik
Lubi wysokie obroty, ale już od 3tyś przyjemnie ciągnie. W warunkach miejskich utrzymywanie do 3500 obrotów wystarcza aby większość auto zostało w tyle. Mały minus za wysoko ustawiony moment (4800).
3,0
Skrzynia biegów
To oceniam najsłabszy element auta. Skrzynia haczy na dwójce, ciężko wchodzi wsteczny. Nie miałem żadnej awarii ale opinię krążą o przeciętnej jakości.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo pewnie się prowadzi i zapewnia wysoki komfort. Minus za miękki tył (potrafi nieprzyjemnie bujnąć przy nierównościach).
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, denerwuje tylko utrudniony dostęp do regulacji fotela.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy maksymalnie wysniętym fotelu kierowcy z tyłu robi się ciasno. Poza tym nie można narzekać.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tą moc uważam za przyzwoite, naprawy i przeglądy poza ASO są na średnim poziomie (jak np. w Fordzie, zdecydowanie tańsze od Toyoty czy Hondy).
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej chwili można nabyć za bardzo atrakcyjną cenę. W zamian dostaje się duże wygodne i bezawaryjne auto , rzucające się w oczy i zostawiające nie jedno BMW w tyle. Polecam osobom, którzy cenią sobie głównie komfort i niezawodność.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Typowe usterki to awaria przepływomierza (w zasadzie jego zużycie po 150 tyś) luzy w górnych wahaczach (tanie do naprawy) i zapiekanie się tulejek wycieraczek. Poza tym żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nic nie uziemiło mojej Primerki :-)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Primera II Hatchback