Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Kombi

BArek, 17 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Nissan Primera II Kombi 2.0 16V 140KM 103kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
jak na razie po 6 latach wspaniały samochód rodzinny, całkowicie bezawaryjny. Zastrzeżenia tylko do skrzyni biegów oraz mocy,spalania i głośności silnika. Ale wpływ na tą ocenę ma nowy, mniejszy samochód w rodzinie.
Wrażenia
3,0
Silnik
jeździ sie przyjemnie, ale dostojnie. Jednak masa robi swoje. Zdecydowanie lepiej powyżej 4 tys obrotów ale z kolei wtedy robi się głośno. Nie bardzo wyobrażam sobie jazdę tym samochodem ze słabszym silnikiem.
3,0
Skrzynia biegów
do 70 tys. było dobrze, ale ostatnio tak się wyrobiła, że biegów trzeba szukać. poczucie swobody tu akurat nie jest wskazane. ponieważ oceniam auto teraz więc tylko przeciętnie.
4,0
Układ jezdny
prowadzi sie bdb w mieście i na poprzecznych, trochę jednak wozi na koleinach przy większych prędkościach >140/h. bardzo stabilnie zimą na sniegu nigdy nie ugrzęzłem a miałem gdzie. trochę jak dla mnie zbyt czuły ABS.
Komfort
5,0
Widoczność
pomimo ze kombi i parametry zewnętrzne bardzo duże nie ma problemu z wyczuciem gabarytów i parkowaniem. slupki wąskie i nie przeszkadzają. Wspaniałe światła soczewkowe, dużo ludzi myśli że to ksenony.
5,0
Ergonomia
tutaj rewelacja, może brakuje jedynie miejsca na butelkę z piciem. To co jest, jest zbyt płytkie i nadaje się tylko w czasie postoju.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
rewelacyjna szczególnie klimatyzacja. przy deszczu i zaparowanych szybach potrzebuję kilkudziesięciu sekund i para znika nawet z tylnych szyb kombi!!. fajnie sie to obserwuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mamy 3 dzieci, ja mam prawie 190 i pełny luz. dzięki kombi wyjazd na wakacje jest zupełnie bezstresowy. Wszyscy biorą co chcą. No i te wielkie relingi. Wchodzi 5 rowerów lub 3 + trumna.
4,0
Wyciszenie
przy malych obrotach ok, ale powyżej 4 tys lub 140/h trzeba podnosić głos. dobrze, że radio ma funkcję dostosowania głośności do prędkości jazdy bo tu sie to bardzo przydaje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zróżnicowanie niestety spore. miasto 9.5; trasa mocno uzależniona od prędkości. Jeśli spokojnie to bez problemu 7.2 ale jak powyżej 130/h to jak w mieście. troche za dużo. Gazu nie próbowałem bo sie boję.
4,0
Stosunek jakość/cena
nowy kosztował prawie 100 tys. ale dla jego niezawodności i komfortu było warto. Teraz jest wart pewnie ze 20 i to jest dramat. Aż szkoda za te pieniądze sprzedawać. Stasznie drogie przeglądy w ASO.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
6 lat i 100tys i NIC!!!. dopiero miesiąc temu padła pompka od spryskiwaczy (250zł w ASO), czasami zapala sie kontrolka poduszek powietrznych ale akurat jak jestem na przeglądzie to sie nie świeci więc nikt mi nie wierzy i nie wiadomo dlaczego. Pewnie sie lampka boi ASO. Trochę za często muszę wymieniać żarówki świateł mijania, na szczęście jest to bardzo proste.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do 80 tys. NIC!!!, potem musiałem wymienić amortyzatory przód i łączniki stabilizatorów. Ale to zużycie a nie awaria. podobnie klocki. tarcze przód i tył jeszcze od nowości i są ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52

Nissan Primera II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Primera II Kombi