Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Sedan

Kundzi, 13 lat temu
Silnik 2.0 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Primera II Sedan 2.0 16V 115KM 85kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Idealne zrownowazenie osiagow i ekonomicznosci.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Szybko rdzewiejaca klapa bagaznika i maska. Delikatnie tez przednie drzwi od spodu. Reszta w jak najlepszym porzadku.
4,0
Całokształt
Swietne auto, ktore z czystym sumieniem moglbym polecic kazdemu! Bezawaryjne, tanie w eksploatacji, zadnych problemow na gazie. To prawda, ze golfy itp autka z tego samego rocznika sa lepiej wysposazone, maja ladniejsze wnetrze itd... ale nigdy bym nie zamienil mojej Primci na inne autko. Powiedzonko ze japonczyki sa niezawodne naprawde nie wzielo sie z nikad. Jesli mialbym komus doradzic kupno lepszego auta to moglaby byc to tylko primera p12:) Nie ma lepszej opcji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Motor 2,0 16V SR20DE jak na swoją pojemność nie jest zbyt wysilony, dlatego nie można powiedzieć że jest specjalnie zrywny, ale zawsze chętnie współpracuje z kierowcą. Ładnie brzmi na wysokich obrotach i chyba najlepiej mu się pracuje w górnym zakresie. Solidna konstukcja i rozrzad na lancuszku sprawiaja ze ten silnik jest nie tyle bezawaryjny co niezniszczalny:) Moj model pokonuje niemale przebiegi i nie slychac spod maski zadnego sprzeciwu, a poza tym ma apetyt na paliwo na poziomie silnika 1,6-1,8. Polecam!
4,0
Skrzynia biegów
Biegi szybko i sprawnie sie wkleszczaja za wyjatkiem malych problemow ze wstecznym. To podobno wina synchronizatorow. Ogolnie ten typ tak ma i mozna sie przyzwyczaic ze czasem wsteczny wejdzie pieknie, a niekiedy za 2-3razem.
4,0
Układ jezdny
Primcie swietnie sie prowadzi, ale jak na moj gust jest troche za miekka. Wszystko zalezy od stylu jazdy. Mimo to trzyma sie pewnie w zakretach i jak kazde auto FWD jest troche podsterowne. Najlepiej luki pokonywac na lekkim gazie, wtedy przod jest posluszny i nie ma ochoty nigdzie uciekac. Komfort jazdy poprawia niezalezne zawieszenie. Amorki gazowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Oki. Slupki nie sa za szerokie, pozycja za kierownica dosyc wysoko, a w lusterkach wszystko ladnie widac.
5,0
Ergonomia
Jaka inna ocene moglbym wystawic skoro na panelu srodkowym sa tylko 2 przyciski (AC oraz obieg wewntrzny) i regulacja nawiewiewu? Nie sposob sie tam zagmatwac:) Wszystkie inne urzadzenia tez wlacza sie intuicyjnie. Dodatkowo regulowana wysokosc kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima swietnie daje rade, ogrzewanie juz troche slabe wiec musze poszukac przyczyny. A ze srodkowej kratki nawiewu zawsze leci chlodne powietrze, obojetnie jak je ustawie - troche dziwne:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo miejsca z przodu i z tylu. Boczki foteli mogly by byc wieksze zeby lepiej trzymac w zakretach.
3,0
Wyciszenie
Tutaj maly minus. Dosyc wyraznie slychac silnik w przedziale. Poza tym slabo wyciszone nadkola i jakies stuki-puki w drzwiach. Za to na deske nie moge narzekac, solidnie zrobiona, nic nie trzeszczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 8-9l gazu. Na benzynie pewnie jeszcze mniej. To akurat moge stwierdzic dosc dokladnie bo za kazdym razem tankuje do pelna zbiornik za 60zl i robie na tym 300km. Troche jezdze po miescie, ale glownie trasa i dojazd do pracy 20km. Przeglad tech. ostatnio kosztowal mnie 170zl, regulacja gazu i wymiana fitrow - 70zl. Czesci smiesznie tanie i rzadko potrzebne:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za polowe ceny aut np niemieckich marek z tego samego rocznika otrzymujemy skromniejsze ale wyjatkowo niezawodne wozidlo, ktorym bedziemy sie cieszyc przez lata. Czesci i naprawy tez sa tanie, wiec napewno nie zrujnuje niczyjej kieszeni.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciekajace podszybie prawie w kazdym egzemplarzu. Efektem tego czesto jest przepalenie sie regulacji nawiewu. Raz spadla mi obejma od wezyka chlodzacego. Naprawa 20zl, ale moglo skonczyc sie przegrzaniem silnika. Innym razem pekly mi klemy, ale z mojej winy bo zle umocowalem akume.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic powaznego jeszcze mi sie nie przytrafilo (odpukac:) Jedynie musialem wymienic amorki i teraz koncza mi sie klocki, ale to jest eksploatacja i normalna rzecz przy takim przebiegu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Primera II Sedan 2.0 16V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
9,3
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Primera II Sedan