Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Sedan

Jacek, 17 lat temu
Silnik 2.0 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Gdyby nie wrażenie nadmiernego zapotrzebowania na paliwo, nieco głośny silnik oraz korozja na tylnych drzwiach przy mocowaniu spojlera dałbym notę najwyższą. Na pewno jest to auto bardzo przyjazne niemal komfortowe wewnąrz. Słowo "niemal" odnosi się do stosunkowo "szarego" wnętrza. Ale taki spokojny design może też się podobać. Nic tam kolorowego nie "wyskakuje" i niepotrzebnie nie "daje po oczach". Uważam że jest OK
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na konstrukcję nie najnowszej generacji sprawuje przyzwoicie. Pewnie dlatego, że silnik długo produkowany jest już dobrze dopracowany, a modele mniej udane zaprzestano produkować. Wydaje mi się nieco paliwożerny, ale teraz jest zima, a autem tym jeżdżę dopiero kilkanaście dni. Silnik bardzo elastyczny - nie szarpie się przy małych obrotach i gładko wchodzi na wyższe obroty także pod obciążeniem. Chyba nieco głośno pracuje.
3,0
Skrzynia biegów
Czasami są problemy z biegiem wstecznym i pierwszym, ale nie zawsze. Nie wiem co może być tego przyczyną. Już w trakcie jazdy nie ma problemów - ani w górę ani w dół.
4,0
Układ jezdny
Znakomicie trzyma się drogi. Nic nie puka i nie stuka. Dobre zrównoważenie między komfortową miękkością, a stabilną sztywnością. Prowadzi się lekko i pewnie. Promień skrętu mógłby być mniejszy, bo na ciasnych parkingach trudno "się wpasować". Po kupieniu miał lekką tendencję do lekkiego "ściągania" na prawo, ale po ustawieniu geometrii kół jedzie prościutko i nie zbacza z linii prostej.
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki przednie, tylne zagłówki (nie chowane) oraz spojler (mam liftbacka) nieco ograniczają widoczność. Wewnętrzne lusterko wsteczne mogłoby być wyżej - też mniej by ograniczało widzenie. Lusterka zewnętrzne ustawione idealnie.
5,0
Ergonomia
Szybko się przyzwyczaiłem, bo elementy sterowania rozmieszczone są typowo a "filozofia" obsługi także nie odbiega od najczęściej stosowanych i sprawdzonych rozwiązań. Siedzenia przednie bardzo wygodne (mój zwyrodniały kręgosłup nie "uskarża się"). Nie wiem jak na tylnych. Kierownica ustawiona prawidłowo i bardzo wygodna (mam skórzaną), obraca się głasiutko i lekko (dobre wspomaganie). Fajnie rozwiązane oświetlenie wnętrza.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podczas wilgotnej pogody szybu łatwo zaparowują i trudno je "przedmuchać" z nawiewów nawet przy pracy na maxa. Chyba nawiew i wentylacja niedopracowane, albo w moim egzemplarzu coś pozatykane - muszę to sprawdzić. Nagrzewa się stosunkowo nieźle, ale mój poprzedni Sunny robił to szybciej nawet przy dużych mrozach. Klimatyzacji jeszcze nie miałem okazji testować bo jest zima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze przestronne - komfortowy luz. Przy tym wszystko jest "pod ręką". Bardzo mi się to podoba, bo np. w Audi 80 (mojego kolegi) o podobnych gabarytach zewnętrznych, wewnątrz pojazdu jest znacznie ciaśniej i mniej wygodnie. Na pewno jest to prawdziwie rodzinne auto na dalekie wycieczki czemu sprzyja także ponad 500-litrowy bagażnik
4,0
Wyciszenie
Układu jezdnego i szumi wiatru niemal nie słychać. Natomiast słyszalny jest silnik. Bywają auta z "dieslem" z tamtego okresu wyciszone skuteczniej. Ale nie jest bardzo źle - muzyki nawet przyciszonej słucha się dobrze, a głośnej bardzo dobrze (dobrze rozmieszczone i niezłe głościki fabryczne).
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę dopiero 2 tygodnie, tylko po mieści i jest zima. Pali sporo jeszcze dokładnie nie wiem ile, ale odnoszę wrażenie, że przesadnie dużo. W podobnych warunkach Sunny z 1986 roku (1,7D) palił o wiele, wiele mniej. Dokładniej będę mógł obliczyć zużycie paliwa po jakimś czasie eksploatacji, ale jestem nieco zaniepokojony... Może potrzebna będzie jakaś regulacja?
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1) wycieraczki niepoprawnie pracują w cyklu przerywanym, 2) niektóre lampki (diody) podświetlające nie świecą, 3) prawe, tylne drzwi nie otwierają się od wewnątrz, 4) lewe lusterko zewnętrzne rusza się (kiwa) pod dotykiem ręki,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Korozja w miejscu zamocowania spojlera na tylnych drzwiach. 2. Pojawiąjące się czasami zacięcia przy wrzucaniu biegu wstecznego lub jedynki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Primera II Sedan 2.0 TD 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Primera II Sedan