Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover Facelifting

jj, 3 lata temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan Qashqai I Crossover Facelifting  2.0 140KM 103kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto za rozsądne pieniądze - miejski SUV o najwyższym prześwicie spośród innych, z silnikiem 2,0 140KM dającym wystarczające aktywne bezpieczeństwo, bezawaryjny, wygodny dla 4 osób, 4x4 jest dodatkowym atutem - szczególnie zimą.
Wrażenia
5,0
Silnik
J10 to stara, sprawdzona konstrukcja Nissana z Japonii, nie jest w mieście nadmiernie oszczędny - ale to też zależy od stylu jazdy. Przy mojej ciężkiej nodze, zimą, w mieście - jak był nowy 8-9 l/100km, w 9-tym "roku życia" nawet 10 l/100km. W trasie spala tak jak go opisuje producent poniżej 6,0 przy prędkości 100-110 km/h. Silnika właściwie nie słychać - już bardziej opony. Duża elastyczność silnika - co może mieć znaczenie dla Pań :)
5,0
Skrzynia biegów
Manualna, o dużej kulturze pracy. Bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Ulega normalnej eksploatacji, raczej solidny niż delikatny. Po 6 latach wymiana drążka, w 8 roku pękła sprężyna resora, w 9 jeden ze sworzni do wymiany.
5,0
Karoseria
Bez zarzutu - po 9 latach jazdy po mieście (sól itd) nic nie wskazuje na korozję. Trochę gorzej z podwoziem, ale też nie jest źle - w poprzednim aucie po 6 latach musiałem zmienić wydech, tu jeszcze końca nie widać.
Komfort
4,0
Widoczność
Troszkę za słabo z widocznością wstecz i wstecz-na boki (jak to w SUV-ach). Rekompensują to duże lusterka
5,0
Ergonomia
To subiektywne odczucie - dla każdego inne. Jako kierowca 178 cm wzrostu, proporcjonalnej budowy ciała nie mam najmniejszych zastrzeżeń - jest mi wygodnie i co trzeba mam dostępne bez problemu. No i ta wysokość siedzenia - nie trzeba kucać żeby wsiąść.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewa się silnik i ogrzewanie, co cieszy szczególnie zimą. Klima po 9 latach bez żadnych awarii i napraw tylko wymieniałem regularnie niezbyt kosztowne filtry.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca na tylnej kanapie, ale dla co najwyżej osób o wzroście 182cm - powyżej już trochę za bliski sufit. Kierowca i pasażer mają dużo miejsca nawet przy nie cofniętych na max fotelach. Dobre trzymanie boczne kierowcy i wygodne - regulowane, podparcie lędźwiowe.
4,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać ale warto zwracać uwagę na poziom hałasu opon - te niestety potrafią zmusić do podkręcenia radia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależne od stylu jazdy poza tym koszty zupełnie w normie porównując z innymi markami (przegląd coroczny ze wszystkimi rzeczami -filtry, olej, od mechanika koszt poniżej 700zł w Warszawie)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma nic za darmo, ale Tekna 2,0 4x4 czyli najlepszy możliwy model z max wypasem za 94tyś w promocji modeli z roku poprzedniego - to dla mnie bardzo dobry deal.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słaby punkt to siłowniki tylnej klapy - po 3-4 latach już nie podnoszą do samej góry i trzeba pomagać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Qashqai I Crossover Facelifting