Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Ascona C Cabrio

Piotro, 19 lat temu
Silnik 1.6 82KM 60kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 18 tys. km
Opel Ascona C Cabrio 1.6 82KM 60kW 1986-1988 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Uważam , że jest to solidnie wykonane , wygodne i niezawodne auto . Ascona z 88-konnym ( dzięki strumiennicy - seryjnie 82KM ) ma sporo zalet . Ma również i wady tj. słaba jakość wnętrza , ogniska korozji w okolicy tylnych nadkoli i progów . Reasumując nie zmieniłbym Ascony na porównywalne BMW 3 , Jettę , 80-tkę , Volvo 340 czy innego rzęcha . Te autko ma swój charakter . Ps. Pozdro dla wszystkich miłośników Ascony .
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6i jak na te lata charakteryzuje się dość wysoką kulturą pracy , jest elastyczny ( III bieg do 100 km/h ) . Są to bardzo wytrzymałe silniki ( zaprojektowane przez Porshe ) . Zastosowanie strumiennicy zamiast katalizatora bardzo poprawia pracę na niskich obrotach a także zabezpiecza tłumik przed wypaleniem ( lepiej wchodzi na obroty ). Po 160 tys. wymieniłem pierścienie ( blok i cylindry nie wymagały szlifu ) . Prędkość max 170 km/h - daje radę .
4,0
Skrzynia biegów
Drążek zmiany biegów precyzyjnie się przełącza na poszczególne biegi . Pomimo tego , że auto jest z 88´ zarówno ze skrzynią jak i ze sprzęgłem nie miałem żadnych problemów .
5,0
Układ jezdny
Konstrukcję zawieszenia oceniam jako bardzo udaną - nieskomplikowana , solidna i sprawdzona . Bardzo dobrze spisuje się na polskich drogach . Zawieszenie jest dosyć twarde co pozwala na bezpieczne pokonywanie łuków i zakrętów z większą prędkością . Wszelkie nierówności drogi są lekko odczuwalne ( w szczególności dłuższe nierówności ) . Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny . Zaletą jest również bardzo mały promień skrętu co ma niebagatelny wpływ na wykonywanie manewrów na parkingu . Ascona jest dosyć niska ( 1395 mm ) i przy stosunkowo niskim położeniu środka ciężkości bardzo dzielnie spisuje się przy szybszej jeżdzie .
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki dużym powierzchniom szyb bocznych i tylnej oraz przedniej pochylonej pod stosunkowo wysokim kątem widoczność w tym aucie jest wzorowa . Lusterka zewnętrzne mają dużą powierzchnię i są w ergonomicznym miejscu . Przednie światła znakomicie oświetlajądrogę ( aż się proszą o brewki ).
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki znajdują się tam gdzie powinny . Kieszeń radia znajduje się wysoko co pozwala na łatwe i bezpieczne przełączanie . Bagażnik ma zaskakująco dużą objętość - 620 l , w którym również znajdziemy pełnowymiarowe koło zapasowe . W szczególności polecam wersję dwudrzwiową , która ma bardziej atrakcyjny wygląd (szczególnie ozdobiona spoilerami) . W tej wersji wielkość otworu drzwiowego jest naprawdę duża , co w połączeniu z szeroko uchylanymi dzwiami zapewnia komfortowe wsiadanie .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylację oceniam jako przeciętną . W zimie trzeba trochę poczekać zanim wnętrze osiągnie komfortową temperaturę . Ponieważ auto nie ma klimatyzacji w upały trzeba uchylać okna .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy oceniam jako doskonałą . Ilość przestrzeni na nogi na przednich siedzeniach jest niespotykana zarówno w tej jak i w wyższej klasie . Kierowcy o wzroście 2.00 m nie mają rzadnych problemów z przestrzenią .
3,0
Wyciszenie
Ponieważ posiadam sportowy tłumik , poziom chałasu po przekroczeniu 120 km/h jest dosyć wysoki . Przy prędkościach powyżej 100 km/h szum wiatru zaczyna być słyszalny .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - przeciętne ( 7-9 l /100 km ) . Jak na zachodnie auto ceny części zamiennych są niskie . Istnieje wiele zastępników różnych firm . Ascona posiada wiele wspólnych podzespołów z innymi autami np. z kadetem . Nie dokonuję przeglądów w autoryzowanych serwisach poniważ prostota konstrukcji pozwala na pokuszenie się o samodzielną naprawę/wymianę . Części zamienne można bez problemu dostać również na szrotach .
5,0
Stosunek jakość/cena
Opel Ascona jest bardzo interesującą propozycją dla użytkowników ze skromniejszym portfelem . Bryła nadwozia podoba się również i dziś . Napewno jest dużo lepsza od rzężących paroletnich Polonezów , kaprawych sierr i innych francuskich złomów .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z powodu zastosowania słabej jakości plastików takie elementy jak poręcze , ramki uchwytów klamek czy osłona lampki ulegają pęknięciom . Ponadto podsufitka i pokrowiec lewarka zmiany biegów jest słabej jakości . Na pochwałę zasługuje wytrzymałość obić foteli i kanapy . Deska rozdzielcza jest również dobrej jakości .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory ( 6 lat eksplatacji ) auto mnie nie zawiodło . Nalerzy wymieniać podstawowe elementy tj. hamulce , amortyzatory płyny i będzie ok. Układ wtryskowy jest niezawodny ( również w niskich temperaturach ) . Ascona "znieruchomiała" na trasie tylko raz . A to za sprawą wspaniałej benzynki z Raf.Gdań w Gdańsku . Na szczęście miałem separator wody w płynie .

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Ascona C Cabrio