Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

Maryś, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 8V 115KM 85kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,62
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : ekonomika silnika podczas ostrego bucenia 16v wciągało znacznie więcej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
Zawieszenie
5,0
Całokształt
kupiłem za dwa tysiące cena była atrakcyjna tylko sprzęgło się slizgało dzięń w garażu i fruwa jak nowe części do calibry są nawet nowe śmieszne tanie a samochód jest bardzo prostej konstrukcji.Ciekawy temat to faktyczny przebieg auta bo w 2005 poprzedni właściciel zakładał lpg a wtedy miała w papierach od gazu 330 000km przebiegu ,każdy zakłada gaz by dużo i taniej jeżdzić a teraz ma niecałe 200 000 km na liczniku przypuszczam że ma ponad 500 000km i dalej jest pewna nawet oleju nie pobiera to są samochody nie co teraz produkują nie wiem po co ludzie kręcą te liczniki na takie dziwne przebiegi trzeba było zostawić to by był szacunek do auta i właściciela
Wrażenia
5,0
Silnik
pracuje cudownie lepiej niż dobrze zbiera się w niskim zakresie obrotów wspaniała elastyczność jak na 115 koni i 1200 kg wagi jest naprawde dobrze
5,0
Skrzynia biegów
wzorowo
5,0
Układ jezdny
dla mnie idealnie jest bardzo pewnie i wygodnie jak na auto tej klasy
Komfort
5,0
Widoczność
siedzi się nisko dla mnie bomba
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest ok ale mam małe ale 1 z kratek środkowych deski leci tylko zimne powietrze pewnie ktoś coś tam grzebał 2 w mrozach od około -5 jadąc około 160 spada temperatura wody na niebieskie mimo nowego termostatu zastawiłem wlot chłodnicy do połowy kartonem i jest idealnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to jest auto 4 osobowe o tym niektórzy zapominają dla 4 więcej nie trzeba z tyłu na nogi dość miejca nawet dla wysokich tylko z tyłu dach ciut nisko pasażerom powyżej 180 cm na dziurach jest mało fajnie ale ogólnie super to jest auto coupe a nie van
3,0
Wyciszenie
ciężko mi to ocenić mam sportowy tłumik i przelot wydech ale dla mnie jest ok daje lekki pomruk i tak jest dość cicho jak w zwykłym aucie może ciut głośniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miałem wcześniej 16v i ona w trasię paliła ciut mniej około pół litra ale za to w ostrym bucie paliła znacznie więcej nie wiem czemu przyjeło się że jest oszczędniejsza jest taka opinia a co do dynamiki to różnica słaba dopiero od 160 km/h 16v odchodzi dość tyle ósemeczka zostaje znacznie z ttyłu,mi pali od 8 lpg w trasie przy 100km/h do 14 ostrym butem w trasie i w mieście
3,0
Stosunek jakość/cena
auto jest dość stare są tanie i drogie sztuki wbrew pozorom łatwiej kupić tańszą dobrą niż droższą ogólnie dość mocno zaniedane sztuki albo po tuningu ciężki temat
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na auto 20 letnie jest więcej jak dobrze jak narazie z drobiazgów to jedynie żarówki z tyłu dwie zmieniłem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam auto dopiero 5 miesięcy i nigdy nie staneła mi w drodze ,kupiłem ją za dwa tysiące blacha idealna pewnie niedawno robiona jak kupiłem to musiałem wymienić sprzęgło było na wykończeniu kupiłem urzywane ze szrotu za 100 zł śmiechu warte i termostat i klocki hamulcowe z przodu do tego zmiana oleju ipasek rorządu i nic więcej nie dotykam niema potrzeby wszystko ok

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Calibra