Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

Karol_Volvo, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 8V 115KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 219 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,62
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto te jest zdobyć trudno w obecnych czasach oryginalne, zadbane, bez rdzy. Porządnie zachowane modele oraz zadbane ceni się na około minimum 4 tys zł- silnik 8v, nie mówiąc o słynnych silnikach C25XE- tak około 7-8 tys zł, a biały kruk wśród Calibry C20LET nawet 12 tys zł! Szanujcie Calibry, dbajcie o nie by były oryginalne!!! Rozumiem jeszcze zawias obniżający auto, jakaś delikatna końcówka wydechu i ładna felga- ale te gówniane laminaty oraz siatki z płotu do PIEKŁA!!! TYLKO ORYGINAŁ!!! ewentualnie German/Cult Style :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały, prosty w budowie, bezawaryjny silnik, 8-zaworowy, 115 konny, ciągnący od dołu, mający bardzo fajny potencjał. Mam zdrową 8V, często i 16v przegoniłem. Uwielbiam charakterystykę pracy tego silnika! :)
5,0
Skrzynia biegów
Prosta skrzynia biegów, o krótkim przełożeniu. Biegi wchodzą idealnie, lecz słyszałem, że lepsze są skrzynie z calibry 16v- długie przełożenie i ekonomiczniejsza jazda przy wysokiej prędkości- 100/110 km/h.
4,0
Układ jezdny
Oceniam na dobry. Calibra oryginalnie jest zbyt miękka by jeździć ją szybko w zakrętach. Warto zainwestować w dobrą amortyzację i rozpórkę kielichów. Lepsza inwestycja mechaniczno-techniczna niż blacharsko-szpachlerska i bawienie się w oszpecenie tego modelu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak dla mnie jest dobra, lecz dla kobiety która lubi jeździć autami typu Corsa, Clio itp. jest już to udręka.
4,0
Ergonomia
Prosta budowa deski rozdzielczej- Vectra A. Przyciski, radio, schowki ładnie rozmieszczone- jakość dobra. Fotele przepięknie trzymają, są świetne- głębokie kubełki :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie spotkałem się jeszcze z autem innym niż Opel, który tak szybko nagrzeje nam auto w mroźną zimę, bądź chłodną jesień. Użytkowałem VW/Volvo/Renault/Fiata i naprawdę co do ogrzania auta, najszybciej nagrzewała się moja Calibra. Co do klimatyzacji nie wypowiem się, gdyż nie mam w opcji u siebie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to bardzo przestrzenne Coupe. Trudno jest wsiadać jedynie do tyłu osobą które są wysokie, lecz dają rade :)
3,0
Wyciszenie
Jest to starej budowy auto, dodatkowo nie z pod znaku BMW bądź Mercedes-Benz, Saab, Lexus- więc nie można spodziewać się cudów i cichutkiego miejsca. Lecz nie jest to też spartańskie auto i miło się jeździ w trasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem bardzo zaskoczony spalaniem tego auta. Jest zdumiewające. Po założeniu instalacji pierwszej generacji BRC, auto pali 11.2l/100km! Według mnie jest to malutko, jak na 2l piec. Autem na LPG udało mi się zejść na benzynie do 8.6l/100km! Polecam osobą które chcą mieć oszczędne auto z niewielkim zapasem mocy. Oczywiście do instalacji LPG polecam jedynie sprawdzonych i porządnych instalatorów- bo często u laików może to wyjść drożej niż jazda na samej benzynie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry zadbany model się ceni- lecz warto zapłacić. Polecam forum calibra team, oraz calibra group. Jest tam opisane co i jak przy kupowaniu tego auta, by nie nadziać się na niepotrzebne wydatki. Najlepiej kupować z kimś kto już posiada i zna ten model!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto u nas w rodzinie od 2008 roku. Przyjechało na kołach z Berlina, kupiłem w 2011 roku je od brata i do tej pory zero problemów. Ewentualnie sonda lambda- wiadomo jak to na gazie, jak i kopółka, palec zapłonowy oraz świece i kable zapłonowe. Tak to standardowe wymiany. Jedno co wymieniłem to łożysko lewego koła oraz gumę półosi.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto u nas w rodzinie od 2008 roku. Przyjechało na kołach z Berlina, kupiłem w 2011 roku je od brata i do tej pory zero problemów. Ewentualnie sonda lambda- wiadomo jak to na gazie, jak i kopółka, palec zapłonowy oraz świece i kable zapłonowe. Tak to standardowe wymiany. Jedno co wymieniłem to łożysko lewego koła oraz gumę półosi.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Calibra