Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Calibra

Aarrtur, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 8V 115KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 232 tys. km
Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW 1990-1997 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
No cóż jak widać oceniłem całokształt na pięć gwiazdek, wg. mnie samochód godny polecenia, jeśli ktoś chce mieć coś niegrogiego w utrzymaniu i nie za drogiego przy kupnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem jej właścicielem od roku i żadnej awarii do tej pory pracuje elegancko i płynnie i ma odjazdowe przespieszenie bo zmieniłem sobie rozrząd na typ sportowy :-)
5,0
Skrzynia biegów
Także żadnych problemów, po kupnie wymieniłem tylko płyn w skrzyni - tak na wszelki wypdek, wiele osób tego nie robi a przynajmniej raz na 150 tys. powinno sie wymienić koszt - 60zł a skrzyni nowej 800zł + montaż 150zł.
5,0
Układ jezdny
Mam sportowe obniżone zawiesienie i jest dużo twardsze w związku z tym udało mi sie uszkodzić wew. przegób - ale to zrozumiałe w takim przypadku (bynajmniej dla mnie). Teraz mam przegób SPIDERA i niech sie teraz cwanik uszkodzi :-) koszt 300zł +50zł montaż.Poza tym bez najmniejszych zarzótów. Układ kierowniczy (wspomaganie) bez zarzutów nie słyszałem aby sie komuś coś psuło u mnie także OK. Jeśli chodzi o hamulce, tarcze orginalne wolno sie ścierają i ja mam nadal od nowości nie wymieniane po przejechanych 231tyś. w stanie bardzo dobrym, klocki wiadomo - zależy jakie kupisz i od stylu jazdy. Jeśli chodzi o ABS u mnie działa doskonale chociaż w zimie można mu troche zarzucić ale ja go poprostu wyłączam. Jeśli chodzi o siłe hamowania uważam że przynajmniej u mnie jest niezwykła koła nie blokują sie nawet bez ABS a nie jeden hamując za mną mało we mnie nie wjechał i zjeżdżał obok.
Komfort
2,0
Widoczność
Tytaj niestety nie moge pochwaliś Calibry jeśli chodzi o światła bardzo, bardzo, bardzo słabe soczewki, ja sobie zamontowałem tam soczewki od Punto II - na szrocie znalazłem(30zł dałem:-), sam zamontowałem po delikatnej przeróbce pasują idealnie, żaróweczki mam Philips BlueVision, teraz bez zarzutów. Szyby w większości Calibr są lekko przezielenione jednak nie ma to najmniejszego wpływu na widocznoć - doskonała.
5,0
Ergonomia
Zależy od stylu jazdy, chociaż u mnie po wymianie rozrządu na sportowy (jak wcześniej wspomniałem) odziwo pali o 1-2 L mniej niż palił wcześniej - mowa o benzynie (pali od 8-9L) jeśli chodzi o gaz (mam zamontowany sekwencyjny wtrysk) to nie zauważyłem większych zmian ( 10-11L) . Przy ostrej jeździe potrafi do 5 L więcej spalić zarówno na benzynie jak i na LPG. Tylko aż tak ostro żadko sie jeździ - w polsce takim niskim autem nie ma wielu miejsc aby sobie tak pośmigać. POPRAWCIE W KOŃCU TE DROGI!!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słyszałem, że często występuje w Calibrach słaby podmuch ciepłego lub zimnego powietrza ( owszem u siebie też tak miałem), zgadnijcie co pomoże? Znam takiego pacjenta który wymienił cały wentylator dmuchawy jakieś 300zł go to kosztowało, i co ciekawe nadal słabo wiało. No cóż? Ja to bym wymienił wentylator jakby wogóle nie wiało, powiedziałem mu żeby sprawdził filtr powietrza przed dmuchawą, sprawdził, jak go zobaczyłem to nie wiedziałem czy to wogóle filtr, postrzępiony, śmieci i kurzu w cholere, wymienił, teraz wszystko cacy. Ja zrobiłem to samo u siebie i także cacy. Koszt 30zł, wymienić sobie można samenu - nic skomplikowanego. Niestety ale taki filtr po dwunastu latach nie wymieniany ma prawo być zakurzony :-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nic sie nie da poprawić i szkoda bo jeśli chodzi o pasażerów na tylnej kanapie to mało miejsca jest na nogi a jeszcze mniej na głowe:-) No niestety taki już to urok 3-drzwiowych aut - nie wszystkich oczywiście. Natomiast jeśli chodzi o pasażera siedzącego z przodu i kierowce to full miejsca i na nogi i głowe, nawet mój 2,04 metrowy przyjaciel czuje sie tu swobodnie :) Ogólnie rzdko jeżdże we więcej niż 2 osoby dlatego w tej kategorii daje Calibrze 4 wiazdki.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest super, żadnych zastrzeżeń. Jeśli komuś jest za głośno to powinin opony sobie na inny rodzaj wymienić. Czasami sie zdarza że tapicerka trzeszczy ale to jak wszędzie przy dołach, itp. Bardzo dobrze wygłuszony jest bagażnik nie wiem czy ktoś zwrócił uwage na usztywnioną tapicerke po bokach, w związku z tym nadaje sie dobrze na zamontowanie nagłośnienia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie rozumiem tej kategorii albowiem taka już była cztery kategorie wyżej :-) No cóż już ją opisałem :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja za swoje auto dałem zdecydowanie za mało :-). Ale jak kupowałem to ceny mniej więcej trzymały sie na tym poziomie co i ja zapłaciłem. Teraz Calibra poszła troche w górę, i dobrze, naprawde warto dać pare groszy drożej i nieć coś porządnego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Powiem któdko, jak sie o to dba to sie nie narzeka. Ja pilnuje wszelkich szczegułów w swoim aucie i na niczym sie jeszcze nie zawiodłem, aha no może jest jeden mały szkopuł - sterownik automatycznego otwierania/zamykania szyb. Poprostu nie trzyma pamięci po odłączeniu go od zasilania trzeba na nowo programować, wiem jak to sie robi - nic trudnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak już na samym początku wspomniałem przez rok jazdy nie miałem, żadnej poważnej usterki. Niedawno robiłem przegląd taki generalny, no kosztował 200zł ale chciałm wiedzieć czy wszystko jest ok. Powiedzieli, że jakby chcieli to nie ma sie do czego przyczepić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 8V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Calibra 2.0 i 8V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Calibra