Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Country Tourer

pit, 8 lat temu
Silnik 2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Insignia I Country Tourer 2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : spalanie spalanie spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : tryb serwisowy inicjuje się przyapdkowo - dla 60 tys przebiegu kilkukrotnie
5,0
Całokształt
Planowałem zakup 195 km wersji ale po pierwsze w chwili decyzji nie było dostępnych aut z manualną skrzynią i silnikiem 195 km ( zmiana gamy silnikowej i zawieszenie zamówień ) a po drugie 195 km jest dużo głośniejsza w środku - co dwie turbiny to dwie turbiny - coś za coś. Pozytywne zaskoczenie spalaniem, cena atrakcyjna biorąc pod uwagę wyposażenie - auto konkurencji niestety albo droższe w zakupie albo zdecydowanie droższe w serwisie ( koszt pełnej obsługi w ramach leasingu ). Zdecydowanie większa dopuszczalna maksymalna wartość wykupu auta po okresie najmu - co wpływa na zmniejszenie kosztów miesięcznych najmu.Jeśłi ktoś nie chce odkupować auta po okresie najmu - najlepsza fiansowo opcja - koszt najmu wraz z serwisem na poziomie 1600-1700 zł ( brutto ) miesięcznie z wykupem 50% i przedpłatą 20%. Peugeot 508 droższy w najmie zew względu na wartość maks wykupu - Mazda 6 droższa wejściowo i choć ładniejsza , diesle nie mają najlepszej pracy. Ford drogi w zakupie trudno skonfigurować , koszt dodatków wysoki.
Wrażenia
5,0
Silnik
spalanie dynamika wzorowo biorąc pod uwagę masę pojazdu.
5,0
Skrzynia biegów
brak zastrzerzeń
5,0
Układ jezdny
podobnie jak poprzednia wersja - doskonale , zawieszenie nieco bardziej miękkie niż poprzednio , bardziej komfortowe - trzymanie drogi bez zarzutu, trakcja wzorowa.
Komfort
4,0
Widoczność
masywne słupki tylne i mała relatywnie szyba
4,0
Ergonomia
trochę męczący sposób zmiany temperatury wnętrza, pad z dotykowym czujnikiem w praktyce niestosowany - szkoda pieniędzy - gadżet
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu z zastrzeżeniem zmiany temperatury - dotykowe przełączniki zdecydowanie gorsze os obrotowych
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zarzutu , mały bagażnik przez masywną klapę ze skosem, cięzko sięgnąć po przedmioty znajdujące się w głębi bagażnika
4,0
Wyciszenie
Jest ok , zdecydowanie ciszej niż w wersji 195 km
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie o 1 l mniejsze niż poprzednia wersja ( 160 km ) 2011, dynamika taka sama, prowadzenie bez zarzutu, jeżdżę dość dynamicznie ale bez szaleństwa - raczej szybciej poza miastem.Na autostradzie niemcy - przy prędkości 150 spalanie 7.5, powyżej idzie w górę - dla 180 ok 8 - 8,4 L. W mieście przy oszczędnej jeździe - ok 7,2. Średnia za 6- tys km 60%miatso/40% trasa 7.2 L. Uważam wynik za przyzwoity biorąc pod uwagę dużą masę pojazdu.
5,0
Stosunek jakość/cena
za tą cenę nie ma samochodu z takim wyposażeniem, wysokie rabaty dla zakupu auta do firmy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mankament - raz na jakiś czas po mocniejszym depnięciu i próbie powtórzenia potrafi wejść w tryb serwisowy - brak mocy - trzeba się zatrzymać i wyłączyć zapłon - reset usuwa problem.Podobno miał się zapalać wskaźnik wypalania filtra DPF - mnie ani razu nie zaświecił - w poprzedniej wersji też nie było ale trzy razy musiałem wymieniać olej po przerwanym trybie wypalania. W nowej wersji nigdy się to jeszcze nie zdarzyło - wniosek - poprawiony algorytm procesu spalania - na korzyść - tryb serwisowy trochę męczący - może sprawić kłopot podczas wyprzedzania. Serwis nie wie jak sobie z tym poradzić - nie widzieli jeszcze takiego komunikatu: Pojazd wkrótce... ( dalej nie ma tekstu i wkrótce nigdy nie nadeszło , zawsze trzeba wyłączyć zapłon żeby zresetować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI Ecotec 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Country Tourer