Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback Facelifting

major601, 5 lat temu
Silnik 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Insignia I Hatchback Facelifting 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW od 2015 - Oceń swoje auto
3,64
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfortowe zawieszenie w opcji bez systemu FlexRide, naprawdę wygodnie się podróżuje
Karoseria : Stylistyka dla mnie to prawdziwe dzieło
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Seryjne hamulce to zazwyczaj układ 16" który w tym samochodzie przy tem masie w przypadku konfiguracji z silnikiem 170KM oraz 400Nm , który się rozpędza do 230km/h to porażka, tarcze zwichrowane po paru mocniejszych hamowaniach
Przeniesienie napędu : Przeguby wewnętrzne nie wytrzymują obciążeń dłużej eksploatacji niż 80000km - przy dynamicznej jeździe, do której zachęca moc jednostki
Układ elektryczny : Częste zawieszanie się radia, dziwnie zachowujące się wyświetlacze, gasnące podczas jazdy i liczne błędy komputera
3,0
Całokształt
Samochód zakupiłem jako kontynuację rewolucji mojej z Oplem. Wcześniej miałem Astrę H. Niestety po 3 latach użytkowania muszę stwierdzić, że żałuję zakupu tego samochodu. Liczyłem że wyższa klasa w porównaniu z poprzedni samochodem zrekompensuje dość wysoki koszt zakupu bezproblemową eksploatacją. Niestety nic bardziej mylnego. Po przebiegu około 4500km zaczęły się problemy trwające cały okres ekspoatacji, może jakiś trefny egzemplarz... Jeśli aktualnie nic się nie psuje, jeździ się świetnie - bardzo wygodnie, cicho i dość ekonomicznie, jednak strach przed kolejnymi kosztownymi naprawami wygrywa przed radością płynącą z jazdy. Definitywnie rezygnuję z tej marki, gdy tylko odłożę trochę grosza na inny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny i elastyczny, dość cichy jak na diesla
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek ma dość długie skoki, zdarza się haczyć ale ogólnie nie jest źle
5,0
Układ jezdny
Pewne prowadzenie, zwłaszcza na oponach 245/45/18
3,0
Karoseria
Lakier podatny na odpryski, szybko traci blask wymaga sporo zaangażowania w dbałość
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ponadprzeciętna, do tyłu średnio ale skutecznie pomaga kamera cofania i czujniki
5,0
Ergonomia
W tej materii nie ma się do czego przyczepić, wg mnie jest lepiej niż w Mondeo i Superb
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ok, ogrzewanie dość słabe przy temperaturze poniżej -5st C. Pomagają podgrzewane fotele i grzana kierownica
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zastrzeżeń, z tyłu niestety jak w samochodach klasy C. Zbyt nisko i mało miejsca na nogi
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie - to największe zaskoczenie dla mnie od początku. Do 180km/h jest bardzo przyzwoicie, bez porównania np z Astrą IV, którą miałem jako zastępczą przy naprawach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samo spalanie niezbyt wysokie. W mieście około 7-8l, trasa drogi krajowe 5,5l, autostrada przepisowo 140 - 6l, 180 - 7l. Koszty eksploatacji średnie, np filtr oleju tylko oryginał GM - brak zamienników, zestaw rozrządu w tym silniku - brak jakichkolwiek zamienników, oryginalny zestaw 1200PLN + koszt wymiany.
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód niestety drogi w utrzymaniu. Sam koszt zakupu nie był niski, a od początku użytkowania problemy z awaryjnością i ciągłymi wydatkami na naprawy przy przebiegach około 35000km rocznie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki występują rzadziej niż usterki poważne, mogłoby to być odwrotnie, choć najlepiej byłoby by w samochodzie tej klasy za takie pieniądze do 100000km nie było praktycznie żadnych
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Już na gwarancji poważne problemy wystąpiły np z pompą oleju, po 4 krotnych wizytach w ASO wymienili pompę w ramach gwarancji przy przebiegu 5000km. Przy 35000km rozpoczęły się problemy ze ślizgającym się sprzęgłem, którego nie naprawili mi w ramach gwarancji, twierdząc że z mojej winy. Jeżdżę sam tym samochodem, po wymianie sprzęgła zrobiłem ponad 50000km i nie ślizga sprzęgło, mam prawo jazdy 22lata ale ASO wmówi wszystko, żeby tylko nie naprawić w ramach gwarancji i zapłacić grube pieniądze. Od tej awarii zakończyłem historię z ASO Opla i więcej tam nie zawitam. Z innych usterek poważnych, to słabej jakości układy hamulcowe montowane seryjnie. Do samochodu o tej mocy najmniejszy układ 16" to pomyłka. W ciągu przebiegu 75000km założyłem trzeci komplet tarczy i klocków, zainwestowałem w układ 17" dla własnego bezpieczeństwa i spokoju, który kosztował mnie niemałą kwotę. Przy przebiegu 65000km zaczęły się drgania całego samochodu i układu kierowniczego od około 75km/h które spowodowane są zużywającymi przegubami wewnętrznymi półosi napędowych, na lewą stronę brak zamiennika - oryginał około 3000PLN, regenerowana około 1800PLN... Kolejne kosztowne sprawy z układem wtryskowym po 80000km. Podsumowując - brak słów na kompletny brak jakości w samochodach które przecież są "Flagowcami" tej marki

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Hatchback Facelifting