Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

m.zawadzki1@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Meriva I 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo funkcjonalna,szczególnie system tylnych foteli i bardzo dobra widoczność i wygoda.
5,0
Całokształt
Brak mi trochę klasyki Octavii którą jeździłem 8 lat.Ale to mija po zajęciu miesca za kierownicą.Jak mam okazję to parkuję obok Octavii i mimo że Meriwa jest o te 40 cm.krótsza to jednak kabina jest większa i bardziej funkcjonalna.Piąte drzwi i składane tylne fotele są bardzo funkcjonalnym rozwiązanie.Tylne fotele to osobny temat i jeżeli to kogoś interesuje dobrze się z tym zapoznać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wybrałem wersję Enjoy bez klimy bo tak chciałem.W tej wersji silnik sprawuje się w mojej ocenie bardzo dobrze ale bez szaleństw.Nie rozumiem wypowiedzi użytkowników którzy narzekają że za słaby itd.Można było kupić 1,6 albo 1,8 i spalać 2-3 l etyliny więcej.W moim przypadku do 1 przeglądu nie dolałem grama oleju,niedługo będe miał 2 przegląd i też nic nie dolewam.Słyszałem że silnik 1,6 lubi brać olej no i spalanie do 2 l większe,a raptem za te dodatkowe 15 KM.
4,0
Skrzynia biegów
Trzeba uważać i dokładnie wciskać sprzęgło,jeżeli się tego przestrzega nie ma problemów.Reszta OK.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie trochę twarde,ale ten typ tak ma i lubię to.Poprzednio jeździłem Octavią 1,6 i trochę bujało na wybojach.
Komfort
4,0
Widoczność
Sławne słupki nie przeskadzają tylko trzeba się przyzwyczaić,po prostu ten typ tak ma i"widziały gały co brały"też nie rozumiem narzekań w tej sprawie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką,trochę niewygodny przycisk sygnału szczególnie w czasie manewrów skręcania.Radio CD bardzo dobrze ustawione i łatwe w obsłudze.Przy otwieraniu okien trzeba trochę cofać ręke.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo jeżdżę sam i uważam że pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna,przy dłuższej jeździe nie męczy,widoczność bardzo dobra,przestrzenna kabina.Siedzenia mogłyby być wygodniejsze tzn.bardziej fotelowe.Żona też nie narzeka a jak jedziemy gdzieś dalej to bierze podusię i śpi na tylnym siedzeniu i po ok.300 km.pyta się gdzie jesteśmy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre oczywiście na niezbyt wysokich obrotach,na 5 biegu przy szybkości 100-120 km.słychać tylko szum kół tzn.między 3 a 4 tys.obrotów OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto do 8.5 l.oczywiście bez korków w Warszawie,a na trasie bywało nawet 5,5 l.oczywiście bez częstej zmiany biegów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nikt mnie nie zmuszał do zakupu tego samochodu i jak wcześniej powiedziałem "widziały gały co brały".Można było w tej cenie kupić jakiegoś francuza,japończyka czy inne ale co dalej.Uważam że serwis i utrzymanie Opla jest naprawdę stosunkowo tanie.W nawiązaniu do następnego pytania nie wiem co będzie za 8-10 lat.ale chyba tak,może inny ciekawszy model ale bez fajerwerków.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem kłopoty z elektryką podnoszenia szyb.Wymienino mi slniczki podnoszenia co mnie trochę ździwiło ale uzyskałem pokrętną odpowiedź że pewna partia samochodów miała silniczki od innego producenta które ponoć były wadliwe.Teraz OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Reszta bez uwag.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva I 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,2
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva I