Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

MZ, 11 lat temu
Silnik 1.6 8V 87KM 64kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Meriva I 1.6 8V 87KM 64kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Doskonała funkcjonalność, składane wszystkie fotele osobno, przesuwane z tyłu. Możliwość różnorodnej adaptacji wnętrza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Termostat po 6 latach odmówił współpracy
Zawieszenie : Przekładnia kierownicza po 7latach waliła nie miłosiernie
4,0
Całokształt
Jako używane to tanie i dobre auto, mega funkcjonalne. W sam raz dla rodziny 3-4osobowej, na przyszłość kupiłbym jeszcze w automacie, żeby nie wajchować oraz obowiązkowo przyciemniane szyby -w lecie mała szklarenka:).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek stary ale jary, pięknie jedzie od samego dołu. Trochę jest głośny i bierze zbyt dużo oleju ale ten typ tak już ma.
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie w porównaniu do Skody Fabi 1.2HTP (wzór działania). Na autostradzie przydałaby się 6, wtedy można by inaczej ją stopniować, 4 i 5 nie byłaby nadbiegiem. Takie ustawienie skrzyni powoduje obnaża słabość przyspieszenia na dwóch ostatnich biegach.
4,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi, przy okazji jest sprężysty i taki być musi -wysoko umieszczony środek ciężkości.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wyżej niż w klasycznej osobówce przez co widać dalej. Jedyny mankament to widoczność na boki z przodu ze względu na rozdwojone słupki przednie, które skutecznie ukrywają np. pieszych na przejściu.
5,0
Ergonomia
Mam wersję Enjoy i taka mi wystarcza -klima manualna, elektryka z przodu. wszystkie przyciski umieszczone tak, że zimową porą rękawiczek nie trzeba ściągać. Przyciski i regulatory umieszczone intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sinik nagrzewa się raczej wolno, klima wydajna na wysokich biegach. Figla potrafi spłatać lubiące się popsuć zamykanie obiegu zamkniętego -nie używać zimą! Wtedy szyby będą zaparowane non stop.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baaardzo dużo miejsca jak na auto bazowane na segmencie B, duży rozstaw osi daje wygospodarować dużą ilość miejsca z przodu. odnosi się wrażenie jazdy dużo większym Voyagerem. Z tyłu ze względu na wysoką linię dachu też nie można narzekać.
4,0
Wyciszenie
Znacznie lepiej niż w autach miejskich, silnika nie trzeba kręcić wysoko, dlatego nie ma co narzekać na poziom hałasu. Powyżej 130km/h jest hałaśliwie ze względu na duży opór czołowy auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę sporo pali jak na tę klasę wozu, miasto pod 10l, w trasie przy ekonomicznej jeździe poniżej 7. Ceny części niskie, sporo zamienników dostępnych od ręki.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie ciężko jest znaleźć coś tak idealnego na miasto i w niedużą trasę. Bardzo udany kompromis małego vana, auta miejskiego i małej ciężarówki. Dla początkujących Tatusiów idealny:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata wymieniłem eksploatacyjne rzeczy regularnie co roku, mimo że fabryka zaleca co dwa lata. Oprócz tego jeden łącznik drążka stabilizatora, klocki tarcze przód, klocki tył, profilaktycznie rozrząd z pompą wody.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Termostat - ktoś go genialnie umieścił po paskiem rozrządu:( Przekładnia kierownicza -regenerowana, oryginał w ASO w chorej cenie, jest to słaba strona tego modelu -stuki na dłuższą metę nie do zniesienia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva I 1.6 8V 87KM 64kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
7,9
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva I