Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Omega A Sedan

Michał z czerwonej omegi sedan2.3d, 18 lat temu
Silnik 2.3 D 73KM 54kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 35 tys. km
Opel Omega A Sedan 2.3 D 73KM 54kW 1986-1994 - Oceń swoje auto
3,46
20% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
duże wygodne auto,małe zużycie paliwa,niska cena,idealna alternatywa dla poldolota,stosunkowo dobre wyposażenie,uważać trzeba na korozję blach i podwozia,ale i tak mniejszą niż w 5-letnim polonezie,w miarę niezawodne auto
Wrażenia
4,0
Silnik
Duży samochód za niewielkie pieniądze,oszczędny w zużyciu paliwa,trasa 7l/100km,miasto8,2l/100km przy prędkościach nie przekraczających 100km/h,chociaż bez większych problemów można jechać tym autem150-170km/h,ale wtedy zużycie paliwa potrafi przekroczyć10l/100km,przy sprawnym zawieszeniu dobre prowadzenie nawet przy wysokich prędkościach!,jedyny minus tego silnika to głośność w kabinie w poruwnaniu do mercedesa 124diesel,ale za to niewysilony sprawdzony silnik skutkuje bezawaryjną eksplatacją nawet przy przebiegu sporo powyżej 300 000km,duży moment sprawia,że mozna ciągnąć tym autem ciężkie przyczepy,czyli typowy stary diesel- wół roboczy,jeśli chodzi o przyspieszenie to do 100km/h jest trochę ciężko zmusić to auto do współpracy,brakuję szwungu:),natomiast na trasie powyżej 100km/h nie ma problemów,nawet przy wyprzedzaniu nie trzeba redukować biegu i można sprawnie wyprzedzić tira na 5 biegu,chwila moment i mamy na liczniku 150km/h,jednym słowem bardzo dobre auto jeżeli nie zależy nam zbytnio by wystartować pierwszym ze świateł,ale na trasie napewno nie będziemy zawalidrogą
4,0
Skrzynia biegów
nie stwierdziłem usterek poza mechanizmem zmiany biegów,a dokładnie plastikowy pierścień na sworzniu kulowym,poprostu zmęczenie materiałowe
4,0
Układ jezdny
zawieszenie ok,poza sprężynami z tyłu,układ hamulcowy w miarę(przed zakupem tym bardziej starszego auta zwrócic uwagę na stan przewodów hamulcowych!często ulegają korozji,druga usterka,to zawór zwrotny w pompie wspomagania hamulców,poza tym dość skuteczne
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra,w wielu egzemplarzach lusterka są sterowane elektrycznie i podgrzewane(podgrzewanie włączane jest razem z ogrzewaniem tylnej szyby),po stronie kierowcy lustro z redukcją tzw.martwego pola,,często na tylnej klapie spotykany jest spojler przez co łatwiej jest ocenić gdzie kończy się tył samochodu,lusterka są duże i zapewniają doskonałą widoczność
3,0
Ergonomia
jak na tamte czasy,bardzo dobrze rozplanowane wszelkie niezbędne przyciski,duże czytelne wskaźniki,denerwuje tylko wielkie koło kierownicy mimo,ze prawie wszystkie auta miały wspomaganie kierownicy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie średnio,dobre przewietrzanie umożliwia nam często spotykany fabryczny uchylno -rozwierny szyberdach,(bardzo dobra rzecz szczególnie w ciepłe dni),klimatyzacja raczej nie spotykana z silnikem diesla,widziałem tylko jedną omegę 2.3 z klimą,ale to był turbo diesel,aha zapomniałem pomimo lat szyberdach wciąż szcelny,nie klekocze osłona jak to bywa w innych autach
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca,spokojnie mozna jechać w pięć osób,bardzo duży bagaznik,wygodne siedzenia,minus(dot. mojego egzemplarza)brak leniucha pomiędzy przednimi fotelami
2,0
Wyciszenie
z tym raczej słabo,wiadomo stary diesel,pozostaje nam podkręcić głośność radia:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie polecam auta dla kierowców, którzy lubią jeździć z pedałem wciśniętym do podłogi,bo wtedy lubi wypić:),ale przy normalnej eksplotacji biorąć pojemność silnika,sporą masę własną,wielkość auta to powiem,że ciężko znaleźć auto które spaliło by mniej ropy,minimalne zużycie na trasie przy prędkośći ok.90km/h wyniosło6,5l,pięć osób na pokładzie i zawalony bagażnik tak,że ciężko było domknąć:)
3,0
Stosunek jakość/cena
limuzyna w cenie poloneza,minus to drogie częśc iw serwisie:przykład kompletne sprzęgło 1200zł,uwaga na egzemplarze po mocnych dzwonach,gdzie jedno auto może być złożone z czterech:)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
fabryczny centralny zamek,czasami lubił się zamknąć,ale miał problem z otwarciem auta,korozja nadkoli tylnich i dzrwi,progów,sprężyny tył,szybko zużywające się tarcze i klocki hamulcowe,stojące tłoczki hamulcowe,wiadomo auto nie jest nowe:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawsze dojechałem tam gdzie chciałem,nie miałem nigdy poważnych usterek!!!Na plus trzeba zaliczyć rozrząd napędzany lańcuchem a nie paskiem!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 D 73KM 54kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10

Opel Omega A – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Omega A Sedan