Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Signum

kierowiec, 11 lat temu
Silnik 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 271 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Trwałość poszycia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Fatalne łożyska w przednich McPersonach
5,0
Całokształt
Polecam, powyżej moje szczegółowe opinie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z dużym momentem. Problem z turbiną i błędem zbyt wysokiego ciśnienia doładowania - gdy zbytnio przygazujemy na zbyt niskim biegu (np. wyprzedzanie z piątki przy 80 km/h). Całe szczęście, auto przejdzie w tryb awaryjny i jedynie odłączy turbinę, nie jak w niektórych innych samochodach, które potrafią przy wyprzedzaniu wyłączyć cały silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Zasadniczo bez uwag. Czasem po długiej trasie (np >150 km, z uwzględnieniem miasta) potrafi lekko "chrupnąć", ale sam nie wiem czy to ja za słabo wciskam sprzęgło - czy to może wina skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Nisko posadzony, przy szerokich oponach (standartowo 215/50/17) idzie jak po szynach. Gdyby nie fakt, że zawieszenie trzeba regularnie (~35-40 kkm w polskich warunkach) serwisować, to było by super. Jedyny raz kiedy auto jechało na lawecie spowodowany był zeskokiem sprężyny z kielicha z powodu zatarcia górnego łożyska mcpersona - której jest najsłabszym oplowskim pomysłem w tym samochodzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu nieco irytują słupki, ale bez przesadyzmu - szyba jest spora. Do tyłu w normie. Czujniki przód/tył znacząco upraszczają życie.
5,0
Ergonomia
Schowki w suficie - genialna sprawa. Szkoda, że nie ma samochodu, który by kontynuował to genialne rozwiązanie. Czyżby obśmianie schowków przez Clarksona (którego bardzo lubię i szanuję) aż tak bardzo odstraszyło innych producentów i zmusiło Opla do wycofania się z tego pomysłu? Możliwość otwarcia klapy bagażnika i zamknięcia centralnego zamka zarówno przez kierowcę jak i pasażera - super! Obsługa klimy, radia, navi, komputera - super!. Tempomat - choć działa bez zastrzeżeń, to jego włączniki umieszczone na szczycie dźwigienki od kierunkowskazów, to słaby pomysł. Zmiana jasności podświetlenia instrumentów to teraz standard, w 2003 - to było coś :). Dla rodziców na pewno ważną informacją jest ISOFIX na bocznych tylnych fotelach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo duża rozpiętość regulacji mocy nawiewu, sprawna dwustrefowa klimatyzacja, szybkie odparowywanie przedniej szyby - to wszystko zdecydowanie na plus. Minusem jest tendencja do szybkiego parowania przedniej szyby, szczególnie w wilgotnych porach roku (początek wiosny, koniec jesieni) - gdyby nie to - było by 5.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni - ogrom. Z przodu bezstresowo ulokuje się 2 metrowy gigant :). W poprzednim aucie (Fabia) regularnie miałem obite prawe kolano od konsoli, przy każdej dłuższej trasie. Tutaj - pełen relaks :). Z tyłu miejsca tyle, że można tańczyć :). Tylko drobne ale. To auto jest zarejestrowane na 5 osób, ale wygodnie podróżują tylko 4. Miejsce dla 5 osoby ma sens tylko gdy to jest naprawdę ktoś niewielkiego wzrostu. Rekompensuje to trochę trzypunktowy pas bezpieczeństwa, nie mniej jednak - wygód na środkowym miejscu nie można oczekiwać.
3,0
Wyciszenie
Chciałbym dać więcej, jednak nie da się. Głośny 2.2 potęguje uczucie, że do wyciszenia ktoś się nie przyłożył. Szkoda, bo 9 głośnikowe audio bardzo fajnie gra, tylko w trakcie jazdy trudno delektować się dźwiękiem, kiedy klang przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tak ciężkie auto - ciężko się przyczepić. Wersje z automatem i tym samym silnikiem już nie są tak ekonomiczne. Oczywiście - nie chodzi o jazdę w kapeluszu, ale też żaden "tryb sportowy". To 125 konne, ważące 1,6 tony auto dla "taty z brzuszkiem". Jeżeli oczekujesz, że na światłach wyprzedzisz każdego małolata w tuningowanej furze, to chyba nie tego auta szukasz :). Jeżeli oczekujesz taniego pokonywania kilometrów w wygodzie wyższej niż przeciętny golf w tedeiku - to to jest to czego szukasz.
5,0
Stosunek jakość/cena
W momencie kupna, trudno było o auto z lepszym stosunkiem jakości do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektromagnes w tylnej klapie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Signum