Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Hatchback

Patryk, 12 lat temu
Silnik 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Vectra C Hatchback 2.2 ECOTEC 147KM 108kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie w trasie utrzymujące się w granicy 6l/100km. Rewelacja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Spadające obroty na biegu jałowym, czasem problemy z odpaleniem oraz falującymi obrotami. Kilka minut spędzone na forum dyskusyjnym znalazło winowajce jakim okazała się zabrudzona przepustnica. Czyszczenia dokonałem sam, po domem. Problem znikł.
Zawieszenie : Tylnie zawieszenie w moim modelu wymienione po 150tys. Typowa usterka dla tego modelu.
4,0
Całokształt
Rewelacji nie ma. Za to śmiało mogę powiedzieć, że jest dobrze. Świetny, elastyczny i do tego całkiem ekonomiczny, jak na taką pojemność silnik, bardzo dużo miejsca dla pasażerów, bardzo duży bagażnik, a do tego nieprzeciętny design (z zewnątrz polecam wersje GTS) powodują, że samochód ten daje bardzo dużo satysfakcji zarówno z jazdy jak i samego faktu posiadania takiego pojazdu. Moja wersja dodatkowo posiada 8 poduszek, co odgrywa bardzo istotną rolę w ostatecznej ocenie. Jeżeli jednak jeździsz głównie po mieście, nie wykorzystasz potencjału tej jednostki, do tego będziesz mocno przepłacać za paliwo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najważniejsze- łańcuszek zamiast paska. Jedna z największych zalet tego modelu silnika. Bardzo chętnie wkręca się na wysokie obroty. Kopa dostaje już od 2000 obr/min. Do tego niewiarygodnie oszczędny w trasie, chodź nie powiem, do miasta raczej bym nie polecał. Ma też swoje wady, jak chociażby padająca, bądź zapychająca się przepustnica. Na szczęście większość napraw nie wymaga wizyty w warsztacie, co spowodowane jest prosta konstrukcją tej jednostki. Większość usterek można usunąć samemu. Wielki plus
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą topornie, co przeszkadza w dynamicznej jeździe. Trudno jest mi ocenić czy to wina mojego pojazdu, aczkolwiek znajomy, posiadający ten sam model, ma ten sam problem.
4,0
Układ jezdny
Chwała, że nie jeżdżę po polskich drogach. Na równych powierzchniach prowadzi się świetnie. Jednak każdą, nawet niewielką nierówność, odczujemy wyrazistym, mało przyjemnym dźwiękiem. Na minus, szybko zużywające się tylne zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki, rewelacja. O cofaniu bez lusterek trzeba jednak zapomnieć. Powodem są wyżej osadzone tylne boczne szyby, i bardzo wysoko położona szyba tylna. No ale coś za coś. Dla mniej doświadczonych polecam wersje z czujnikami cofania.
5,0
Ergonomia
Nie powiem, tu miałem spory problem z oceną. Z jednej strony mamy wszystko pod ręką, przyciski są wystarczająco duże i świetnie oświetlone, masa przeróżnych schowków i uchwytów. Z drugiej bzdurny system włącz/wyłącz zamiast tradycyjnych dźwigni. Przyzwyczajenie się do nowego sposobu obsługi kierunkowskazów zajęło mi ponad dwa tygodnie. Ale po tym okresie użytkowania pojazdu, nie mam do czego się przyczepić (no... może prócz kiepskiej jakości lakieru jaki został użyty do pokrycia elementów w wewnątrz- szybko zdziera się na uchwytach i rączkach)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jestem rozczarowany. Samochód nagrzewa się dziwnie wolno, trudno powiedzieć mi czy to wina jakiejś usterki czy po prostu kabina jest przydużawa. O ile przednie szyby szybko odparowują, te z tyłu, wyraźnie nie dają za wygraną. Efekt? Użycie szmatki z tyłu stało się dla mnie normą. Tak być nie powinno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie nie maja na co narzekać. Zresztą po samych gabarytach samochodu widać, że miejsca na nogi będzie wystarczająco. Z tyłu dwie osoby maja zagwarantowany nieprzeciętny komfort jazdy. Fotele bardzo wygodne, świetnie trzymające na boki, jakość ich wykonania również nie należy do przeciętnych. Narzekać na pewno będzie wysoki kierowca. Panel na środku, mógłby być węższy. Denerwuje bardzo mała ilość miejsca na lewą nogę.
4,0
Wyciszenie
O ile od strony silnika nie słychać praktycznie nic, nawet przy dużych prędkościach i obrotach, tak z tyłu jest dość huczliwie. Z pewnością opony lepszej jakości rozwiązały by problem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując taką pojemność silnika, nie można nastawiać się na niskie koszty zużycia paliwa. O dziwo jednak silnik jest zadziwiająco ekonomiczny w trasie. Trasa 120km/h przy 3000 obr/min rzecz jasna jazda na tempomacie, średnio zatłoczone miasto. Jeśli chodzi o naprawy, jest ok. Dużo małych usterek można naprawić samemu. Części eksploatacyjne na przyzwoitym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zero zastrzeżeń. Wart swojej ceny. W tej cenie ciężko znaleźć coś bardziej nowoczesnego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie samochodu, z miejsca wymieniłem olej wraz z filtrem, filtr powietrza oraz paliwa. Jak dotąd jedna mała usterka. Warto dodać, że model ten ma kilka często powtarzających się w wielu modelach usterki, które można samodzielnie, bardzo niewielkim kosztem wyeliminować. Polecam fora dyskusyjne i filmy instruktarzowe, zanim odwiedzi się mechanika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 ECOTEC 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Vectra C Hatchback