Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

Tomek, 6 lat temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czasem pojawiają się kontrolki układu wspomagania i kontroli trakcji, winny jest wadliwy CIM, który jest bolączką tego modelu. Wystarczy stanąć, wyłączyć silnik i wszystko wraca do normy. W ciągu 12 tys km, zdarzyło się to dwa razy - w czasie i po solidnym deszczu.
4,0
Całokształt
Lubię kombi. Duży bagażnik, dużo miejsca dla siebie i pasażerów. Lubię jak wszyscy się czują komfortowo. Uzyskując wcześniej dwa lata Astrę G 1.6 16V z lpg - Vectra C w dieslu jest o klasę lepsza pod każdym względem. Choć wydaje się, że Lpg wychodzi taniej to porównując wydatki w obu przypadkach, Vectra C jest bardziej opłacalnym samochodem. Spalanie jest zaskakująco niskie, jeżdżę zwykle sam tym wielkim samochodem po drogach szybkiego ruchu tak jak i jeździłem astrą i przy prędkościach 140-160km/h astra pozerala gaz, komfort i bezpieczeństwo, a w Vectrze się dosłownie płynie po drodze. Więcej o szczegółach w poszczególnych sekcjach poniżej. P.s. Użytkuje to auto ponad pół roku, za półtorej roku wypowiem się jeszcze raz, żeby samemu stwierdzić, czy się nie myliłem, czekając na dobry egzemplarz ponad 7 miesięcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przede wszystkim silnik Z19DTH to silnik od Fiata. Jak się okazało, po pewnym czasie od pierwszej produkcji, ten silnik właściwie potrzebuje tylko trochę o zadbanie, a odpłaci się bezawaryjnoscią. Widziałem te auta z przebiegami ponad 400 tys i więcej i dalej były dosłownie jak nowe. Mój ma 239 tys przebiegu i sam nalatałem bezawaryjnie ok 13 tys km w chwili obecnej. W moim egzemplarzu jest nadal DPF oraz klapy wirowe - zaskoczeniem jest stan obu podzespołów, które potrafią się psuć, jednak wystarczy dbać, czasem doglądnąć, podłączyć urządzenie diagnostyczne za kilkanaście złotych i można sobie samemu poradzić z większością rzeczy. Komfort pracy silnika - bardzo dobry, nie jest głośny i nie terkocze jak to zwykle się mówi o dieslach, bardzo dobrze wyciszony silnik. Radość z jazdy i dynamika wzorowa.
5,0
Skrzynia biegów
Szukać egzemplarzy ze skrzynia manualną F40, skrzynia na setki tysięcy kilometrów - świetna robota, biegi wchodzą szybko, gładko i można być naprawdę zadowolonym z jazdy.
5,0
Układ jezdny
Nie ma problemów, stukow itd. Natomiast wspomaganie w tych egzemplarzach potrafi się psuć. Póki co odpukać jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo miejsca w aucie powoduje komfort jazdy oraz komfort psychiczny. Wożąc kogoś, każdy jedt pod wrażeniem miejsca pod nogami, kolanami. Warto szukać doposazonych wersji żeby niczego nie brakowało Tobie i pasażerom.
5,0
Ergonomia
Jest ok. Warto trochę się na początku zgrać z komputerem pokładowym i patrzeć na pomiar spalania chwilowego. Wtedy dobierze się odpowiednie obroty i uzyska niskie spalanie. W moim przypadku na 4 biegu 65 km/h odpowiada 1750 obr a spalanie wynosi ok 4.0-4.5l - komputer mam skalibrowany i nie ma mowy o błędzie w spalaniu. Przy 5 biegu 75-85km/h to ok 1550 do 1700 obr - spalanie 4,5l. Przy szóstym biegu najniższe spalanie widnieje przy 115km/h i oscyluje w granicach 5 litrów. Przy 140-160km/h spalanie to 6.0-6.5l. Mówię o wartościach jeżdżąc sam. Jeżdżąc z pełnym pokladem wartości przy dłuższych trasach są takie same, gorzej w mieście i miejscach gdzie trzeba manewrowac z stawaniem i przyspieszaniem. W końcu musi udźwignąć dodatkowy balast ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Perfekt klima. Przy 35 st ciepła i staniu w słońcu, klima ochlodzila wnętrze do 20 stopni w ciągu ok. 1 minuty. Wydajność jest więc bardzo zadowalająca. Z ogrzewaniem nie miałem jeszxze do czynienia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Perfect.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, z tyłu jest jeszcze lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymieniłem jedynie klocki i tarcze przód i tył - koszt 1000 zł z robocizna. Jeżdżę oszczędnie przewidujac co się dzieje na drodze więc na pewno zestaw hamulcowy wytrzyma do 100 tys km. Głównie hamuje silnikiem /redukcja biegów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto szukać i czekać. Kupiłem auto sprawdzone w prawie każdym calu, a zanim go kupiłem przejechałem kupę km po Polsce i widziałem dziesiątki sztuk. Dużo na rynku wtórnym jest powypadkowych i posklejanych z kilku. Warto jeździć we dwójkę i trochę się poznać na modelu żeby nie wpaść jak śliwka w kompot. Co do napraw mogę jedynie napisać, że ceny części i robocizn są na niskim/średnim poziomie. Dostępność części ogromna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co ok. Brak problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Kombi