Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1

driver, 13 lat temu
Silnik 2.5 CDTI 146KM 107kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1 2.5 CDTI 146KM 107kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,00
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : trwałe i naprawdę przyjemnie się prowadzi
4,0
Całokształt
Gdy czytam nie które wypowiedzi ogarnia mnie zdziwienie. Zawieszenie do roboty co 30 kkm? Przez cały okres eksploatacji wymieniłem gumy od stabilizatora i ostatnio gałki a jeżdże po naszych dziurawych drogach. Skrzynia padła po 100 kkm? U mnie żadnych problemów, żadnych szumów jedynie trochę haczy jak silnik zimny ale to od nowości. Może ktoś zmienia biegi jakby cepem młócił... Turbiny padające, wtryski? Jak na razie nie mam z tym żadnych problemów. Odpadające przełączniki? Chyba ktoś kombinerkami przełącza. Oczywiście że samochód nie jest idealny, ale który jest? Ogólnie z poważnych usterek jakie miałem to wysprzęglik i zawór EGR. Reszta to w zasadzie normalna eksploatacja prowadząca do zużycia się części: tarcze przód, łożyska z tyłu, przełącznik kierunków. Nie wiem, może trafiłem wyjątkowo dobry egzemplarz, może inni trafili wyjątkowo słaby, a może Ci kierowcy co tak narzekają to jeżdżą jak taczkami (jak dbasz tak masz), albo to jacyś malkontenci nadużywający słów \"totalna tragedia\" albo mają auta z kręconymi licznikami... Ja mam swoje vivaro od nowości, jeżdże nim osobiście i naprawdę ciężko mi złe słowo powiedzieć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny, ale ma słaby dół. Zaczyna dobrze jechać powyżej 2 tys obrotów. Kulturą pracy nie zachwyca. Przy utrzymywaniu właściwych obrotów nieźle wymiata.
4,0
Skrzynia biegów
Lubi haczyć na zimno, zwłaszcza przy zmianie z 2 na 3. Na ciepło jest dużo lepiej. 6 bieg to świetna sprawa, przy prędkości 130 km/h silnik ma 2400 obrotów. Można go rozbujać nawet do 190 km/h
4,0
Układ jezdny
Naprawdę w porządku, daje wyczucie prowadzenia po zakrętach. Sam komfort też jest akceptowalny jak na busa, tył również dobrze połyka nierówności - nie podskakuje.
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu super!
4,0
Ergonomia
o wiele lepiej niż stare Vito, można spokojnie zrobić 1000 km na raz
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie grzeje, w lecie studzi, o czym tu więcej pisać?
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ze względu na to że z przodu jest ławka na 2 osoby + fotel kierowcy, samochód pozostaje 1-osobowy na długie trasy oraz 3-osobowy ale wyłącznie na krótkie.
4,0
Wyciszenie
o niebo lepiej niż stare Vito, przy 130 km/h można normalnie rozmawiać co w Vito było nie możliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę że podobnie jak wszędzie, pali około 8 l/100. Psuje się jak każdy inny, a części kosztuję podobnie do innych
4,0
Stosunek jakość/cena
zasłużone 4
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówka w podświetleniu deski rozdzielczej, przełącznik kierunków, zaśniedziały kabel od akumulatora, gumy w zawieszeniu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawór EGR, wysprzęglik

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 CDTI 146KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1