Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Zafira A

Piotr, 9 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 204 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Zafira A 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Lakier błyszczący i zero korozji. Auto nie jest garażowane!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : przekorodowany metalowy przewód do prawego przedniego koła
Silnik : zużycie oleju od 0,7 do 1,1 L / 1000 km
5,0
Całokształt
Bezawaryjny samochód o pięknej stylistyce bardzo funkcjonalny i oszczędny. Brak jakiejkolwiek korozji . Wnętrze solidnie wykonane. Posiadam wersję Elegance.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rewelacyjny silnik o dużej mocy i dobrym momencie obrotowym oraz dużej elastyczności. Jedyna wada to ubytki oleju na poziomie 700ml/1000km nie przekraczając 3500 obr/min a powyżej przekracza 1L/1000km
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa bardzo dobrze i oryginalna jaką miałem F17C419 nadawała się do samochodu rajdowego (przy 3 tyś.obr/min na 5-tym biegu 96 km/h). Skrzynia idealna do ciągnięcia przyczep lub jazdy z kompletem osób w terenie górskim. Wymieniłem na F17W394 (z Vectry o tym samym silniku) i autko straciło sportowy charakter zmieniając się w pożeracza autostrad-turystę. Spalanie spadło o niecały litr gazu do poziomu 9,4 na autostradzie przy 130 km/h. Przy 3 tyś obr/min na 5-tym biegu teraz mam 120 km/h. Poprzednio przekładnia główna miała przełożenie 1:4,19 a piątka 1:0,89189 a teraz 1:3,94 i piątka 1:0,7561.
4,0
Układ jezdny
Stosunkowo sztywne zawieszenie o twardości dokładnie pomiędzy pierwszą i drugą serią Sharana (posiadam/łem takie). Niestety belka skrętna to nie jak niezależne zawieszenie - ale to nie auto na wertepy tylko do miasta i na dalsze wyjazdy więc spisuje się dobrze. Solidne i tylko troszkę mniej trwałą niż w Sharanie.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do innych Vanów jest to mały samochód o klasycznych dużych oknach włącznie z tylną klapą. Bryła auta nie ma wystających wyobleń. To wszystko sprawia, że jest doskonała widoczność dookoła i cofanie to przyjemność. Nie brakuje mi nawet czujników cofania, które to są znów nieodzowne w moich innych samochodach.
4,0
Ergonomia
Nie będę się rozpisywał na 6 i 7 fotelikiem w bagażniku bo to przecież tylko rozwiązanie na dojazd awaryjny z większą ilością pasażerów. Poza tym bardzo wygodny do jazdy w kilka osób. Liczba schowków jak na tamtą epokę na poziomie zadowalającym ale nie ma porównania z "francuzami". Największym plusem jest listwa ozdobna zewnętrzna plastykowa wokół całego samochodu (nie polakierowana) pozwalająca bez stresu dobić wózkiem zakupowym z dowolnego marketu do auta. Niemieccy inżynierowie z pewnością nad tym trochę posiedzieli! Niestety w nowszych autach już o tym nie pomyślano.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa a ogrzewanie daje radę w największe mrozy. Klimatyzacja też wychładza całe wnętrze. Niestety w deszczowe dni mając nawet regularnie wymieniany filtr powietrza pyłkowy do kabiny tylne szyby mocno parują i nie ma na to rady (no chyba, że otwarte okna). Przednia szyba w czasie jazdy utrzymuje się całkowicie odparowana a jedynie przy zimnym starcie trochę trzeba poczekać - może to już moja fanaberia bo w innych mam podgrzewane przednie szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
DOSKONALE pozostając w tej klasie wielkości vana oczywiście. Bardzo wygodnie. Wolę podróżować jako kierowca w Zafirze niż w Sharanie a mam 189 cm. Pasażerowie też nie mogą narzekać ale w większych vanach oczywiście jest szerzej, wyżej itd. no ale jak sama nazwa wskazuję w WIĘKSZYCH autach ...
3,0
Wyciszenie
Niestety wyciszenie mogło by być lepsze. Mam benzyniaka więc w dieslach chyba jest jeszcze gorzej. Auto nie posiada wyciszenia pod podsufitką i w drzwiach no ale cena nowego też jest odpowiednia w porównaniu do aut tej klasy z VW. Konkretny przykład - w myjni automatycznej nie słychać własnych myśli a w Sharanie można się zamyślić nad sensem istnienia - zupełna cisza w tej samej myjni.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena części zamiennych do benzyniaka jak za darmo. Pełna dostępność oryginałów jak i zamienników nie wspominając już o używkach. Naprawiam nawet najmniejszą ustereczkę i wszystko notuję w arkuszu excela. Auto posiadam w stanie IDEALNYM wizualnie i przede wszystkim technicznym. Koszt utrzymania oscyluje koło 50 gr/km (nie uwzględniając kosztu zakupu auta) przy zrobionych 41 tyś km.
5,0
Stosunek jakość/cena
nie ma nawet co pisać ...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
styki w kieszeni radia, jedna żaróweczka pozycyjna w tylnym kloszu, poprawienie styków w pilocie w kluczyku do otwierania, tylna wycieraczka szyby ma plastykowe ramię i już całe musiałem wymienić 38 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największa awaria to gdy padł elektromagnes załączający klimatyzację: 56 zł + robocizna. Mniejsza ale podobna w kosztach to przepaliła się siatka łącza elastycznego na układzie wydechowym koło miski olejowej też coś koło 100zł. NAJPOWAŻNIEJSZA to przekorodował przewód hamulcowy w prawym przednim kole a okolicach jeszcze komory silnika. Dałem założyć/okuć wszystkie nowe metalowe przewody.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Zafira A 1.8 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
9,5
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Zafira A