Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 106 I

ja, 10 lat temu
Silnik 1.1 60KM 44kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 106 I 1.1 60KM 44kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze: jedne z wygodniejszych foteli w jakich siedziałem, nawet cały dzień spędzony w samochodzie nie męczy.
5,0
Całokształt
Typowo miejski samochód. Swoje zadanie spełnia wyśmienicie. Wszędzie się wciśnie, jest dynamiczny itd. Wadą jest promień skrętu (duży nawet jak na limuzynę). W swoim Peugeocie mam niesamowicie wygodne, skórzane fotele. Zachęcają do wyjazdu w długą trasę, ale silnik woli zostać w mieście. Dobre auto na dojazdy: niedrogie w eksploatacji, nieskomplikowane, wygodne. Ma nawet całkiem spory bagażnik (jak na swoje rozmiary). Można go kupić za grosze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1.1 radzi sobie dobrze. Wystarczająco elastyczny, w mieście 60 KM wystarcza, a nawet pozwala na bardzo dynamiczną jazdę. W trasie gorzej, powyżej 100 km/h robi się głośno, a przyspieszenie powyżej 120 km/h trwa wieczność.
3,0
Skrzynia biegów
Zaletą są odpowiednie przełożenia (dp jazdy miejskiej), skrzynię można łatwo wyczuć. Niska trwałość (wprawdzie moja 106 ma 18 lat, ale we wszystkich które oglądałem drążek był luźny). Piątka mogłaby być trochę dłuższa.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie, jest miękko, ale nie przesadnie. Trzeba uważać na tylną belkę bo to czuły punkt tego modelu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma do czego się przyczepić. Z przodu idealnie - widać koniec maski, można parkować na centymetry. Lusterka mimo, że są niewielkie, wystarczają.
4,0
Ergonomia
W wersjach z klimatyzacją praktycznie nie istnieje schowek przed fotelem pasażera - to wada. Innym denerwującym szczegółem jest kształt konsoli środkowej - wrzucając piątkę często zderzam się z nogą pasażera. Poza tym wszystko na swoim miejscu (no może poza klaksonem, ale to mi nie przeszkadza)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko tak jak powinno być, chwilę po ruszeniu w samochodzie robi się bardzo ciepło. Klima jest ok, ale po jej włączeniu silnik jest bardzo obciążony, nie nadaje się do używania w mieście.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tego segmentu rewelacyjnie. W pierwszym rzędzie nie czuje się jego rozmiarów. Z tyłu jest dość ciasno, ale to nie rodzinny van. Polecam wersję 3d.
3,0
Wyciszenie
Na trasie powyżej 100 km/h głośno. Idelna prędkość to 80/90 wtedy jest przyjemnie i ekonomicznie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest rewelacyjnie, ale konstrukcja silnika ma już swoje lata. Spalanie w trasie może być niskie, ale ciężko jechać unikając wysokich obrotów. Większość części jest bardzo tania, ale można się zdziwić (hamulce z tyłu, albo belka skrętna są wyjątkowo drogie).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem bardzo tanio sprawny samochód, jeździ, nie psuje się zbyt często. Za ok 3 tys można kupić zadbany egzemplarz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To auto nie ma wiele elektroniki (u mnie tylko el. szyby i klima). Nie ma co się psuć. Nie lubi wody, ale jeśli pojawiają się jakieś usterki, to najczęściej da się je naprawić za grosze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja nie miałem z nim większych problemów. Jedyne co się zdarzało to efekty niedbalstwa poprzedniego właściciela.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 106 I 1.1 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,9
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 106 I