Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting

Sebastian, 2 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,86
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Trwała i póki co niezniszczalna
5,0
Całokształt
Auto posiadam od nowości, do tej pory zero jakichkolwiek problemów czy usterek - jedyne co na bieżąco robię to rzeczy eksploatacyjne ( filtry, oleje, raz klocki hamulcowe i niedługo pewnie tarcze ). Auto służy do codziennej jazdy i do tego nadaje się świetnie. Jest nieduże więc zmieści się w większość ciasnych miejsc parkingowych a z drugiej strony oferuje bardzo dużo przestrzeni wewnątrz auta. Silnik radzi sobie bardzo dobrze, jest to 3 cylindrowa więc lubi wysokie obroty. Średnie spalanie od początku wynosi 5,6 litra. Auto nie męczy nawet w długich podróżach - bez problemu robię trasy nad morze i nie muszę robić przystanków. Ogólnie z zakupu jestem bardzo zadowolony i jeżeli w przyszłości wszystko dobrze się potoczy to zastanowię się nad kolejną nowa 208 ka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wiadomo, że można by narzekać , że mała pojemność i mógłby być mocniejszy, ale pamiętajmy, że jest to prosta konstrukcja z wystarczająca mocą do sprawnego jeżdżenia i wyprzedzania. Silnik należy do oszczędnych - spalanie zdecydowanie poniżej 6 litrów ( miasto, trasa itp - bez "oszczędzania")
4,0
Skrzynia biegów
Tu mogło by być lepiej, uskok lewarka zdecydowanie zbyt długi
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze się prowadzi, układ kierowniczy jest czuły, ale i bardzo precyzyjny. Auto mimo małych gabarytów fajnie łyka zakręty.
5,0
Karoseria
Od 5 lat pod chmurką i póki co zero problemów z karoseria, nawet ptasie odchody nie spowodowały jeszcze przebarwień a zdarzało się tak, że auto stało 2-3 tyg pod drzewami
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdym kierunku, trochę ubolewam, że nie zdecydowałem się na czujniki parkowania ( może łatwiejsze by było parkowanie na tzw "milimetry" ) ale i bez tego można sobie dać radę.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, radio obsługiwane z kierownicy. Czytelny kolorowy ekran, który jest fajny a przy okazji uproszczony do niezbędnego minimum
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko się nagrzewa, w lato wystarczy kilkaset metrów i już wskazówka pokazuje wysoką temperaturę, klima mogła by być bardziej wydajna. Duży minus za bardzo odczuwalny spadek mocy przy włączonej klimie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy mnóstwo miejsca, wiadomo, że im wyższa osoba z przodu tym mniej miejsca z tyłu, ale to dotyczy każdego auta
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo ciche, silnika praktycznie nie słychać. Dobre wyciszenie bagażnika - mimo zdjętej rolety/półki nie słychać żadnych odgłosów z zewnątrz
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sprawy eksploatacyjne ogarniam we własnym zakresie, jedyny koszt to materiały. Niedługo będę chciał zrobić rozrząd i tu pojawia się pierwszy spory wydatek - wstępna wycena rozrządu, pompy wody + olej i filtr około 1600 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie zakupy nowego auta z wyprzedaży rocznika u konkurencji nie dostał bym nic - a jak już to 1 litrowe 60 konne silniki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting