Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d

Maciek, 5 lat temu
Silnik 1.2 VTI 82KM 60kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 208 I Hatchback 5d 1.2 VTI 82KM 60kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i oszczędny
Inne : Przestrzeń i wygoda.
5,0
Całokształt
Świetnie wyglądające, wygodne i oszczędne auto miejskie, idealne jako drugie w rodzinie. Ze względu na swoje atuty świetnie sprawdzi się również jako auto podstawowe. Pierwszym, na co zwraca się uwagę to wygląd nadwozia, jest stylowo i zgrabnie. Mimo niewielkich gabarytów zewnętrznych, po zajęciu miejsca w środku okazuje się również zaskakująco przestronne i wygodne, nawet dla czwórki pasażerów. Do tego całkiem pojemny bagażnik z pełnowymiarowym kołem zapasowym. Jest naprawdę dobrze. I wrażenie to potwierdza się podczas codziennej eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
To największe pozytywne zaskoczenie w tym samochodzie. Niewielka pojemność, trzy cylindry, zwykły pośredni wtrysk paliwa, brak turbiny, a naprawdę dają radę w codziennej eksploatacji. Początkowo terkotliwy gang silnika na wolnych obrotach po dodaniu gazu zamieniają się w sympatyczny pomruk aż po zadziorne warczenie na wysokich obrotach. Ja to szybko polubiłem, zwłaszcza że motor ma świetną charakterystykę, którą docenia się zarówno w mieście jak i poza nim. Dynamika w mieście bez zarzutu, nawet przy komplecie pasażerów, w trasie odrobinę słabiej, ale również powyżej oczekiwań. Prosta konstrukcja umożliwia w razie potrzeby tani montaż instalacji gazowej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia doskonale zestopniowana. Po mieście świetnie, co więcej, w trasie pięć biegów okazuje się w zupełności wystarczające do komfortowego podróżowania z prędkościami dozwolonymi w przepisach. Można trochę ponarzekać na długi skok lewarka,trzeba się przyzwyczaić przy szybkich zmianach przełożeń podczas dynamicznej jazdy po mieście.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowo zestrojone, optymalnie na nasze drogi. Jazda po kostce czy przejazdach tramwajowych żaden problem. Wszystkie plomby w zębach pozostają na swoich miejscach :-) Precyzja prowadzenia przy wyższych prędkościach pozostawia nieco życzenia, ale cały czas jest pewnie i bezpiecznie. W mieście samochód bardzo zwrotny i zwinny, wspomaganie działa progresywnie. Brak czujników ciśnienia w kołach to kolejny atut.
5,0
Karoseria
Mam nadzieję że zabezpieczenie antykorozyjne pozwoli długo się cieszyć tym zgrabnym samochodzikiem. Póki co bez uwag. Lakier dobrze znosi dotychczasowe mycia. W tej kategorii jedynie wygłuszenie maski silnika okazało się zbyt smakowite dla jakiegoś gryzonia, który wygryzł w nim dziury.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże przeszklenie nadwozia w połączeniu ze stosunkowo wysoką pozycją za kierownicą pozwala na dobry ogląd sytuacji wokół pojazdu. Osobiście uważam, że regulacja fotela powinna być jeszcze większa, bo wolę niżej siedzieć. Ale np żona jest bardzo zadowolona. Słupek C mógłby być troszkę węższy, czasami przeszkadza podczas cofania po skosie. W moim egzemplarzu są czujniki parkowania, ale nie są one w tym autku niezbędne.
4,0
Ergonomia
Zaskakująco wygodna okazuje się maleńka kierownica, nad którą obserwuje się estetyczne i czytelne zegary. Jest super. Tablet do obsługi systemu multimedialnego mógłby być trochę nowocześniejszy i bardziej intuicyjny. Poza tym wszystko na swoim miejscu. Osobiście brakuje mi jedynie schowka na okulary i podłokietnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi świetnie. Nawet przy największych tegorocznych upałach klimatyzacja szybko radziła sobie z rozgrzanym wnętrzem. Szybko docenia się również to, że jest dwustrefowa. Każdy ustawia sobie temperaturę indywidualnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele wygodne, miejsca z przodu i z tyłu dostatek. Przymierzałem się do wielu samochodów tego segmentu, tutaj wnętrze jest jednym z najładniejszych i najwygodniejszych. Nie jest to oczywiście premium, tu i tam mogłoby być bardziej miękko, ale jakość tapicerki i plastików oraz ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń. Przestrzeni jest tyle, że w cztery osoby bez problemu mieścimy się na wyjazdy weekendowe. Jeśli zaś autem podróżować by miały dwie osoby, to w zupełności wystarczy na najdłuższe wakacje z wszelkim sprzętem lub wyjazdy narciarskie.
4,0
Wyciszenie
Malutki silniczek radośnie warczy przy gładkim wchodzeniu na obroty. Ja to lubię. Podczas jazdy zawsze słychać jego pracę, przy czym wraz ze wzrostem prędkości zaczyna przeważać szum opon. Przy pokonywaniu większych nierówności słychać pracę zawieszenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty niskie. Prosta konstrukcja zarówno silnika jak i zawieszenia. Poza wymianą oleju i filtrów nic jeszcze nie robiłem, a te były bardzo tanie. Umiarkowane zużycie paliwa, w moim wypadku wynoszące 6,5 l/100km (90% miasto i "trasy" do 12 kilometrów). W trasie jadąc przepisowo można zejść poniżej 5. Miasto okolice 7 albo więcej w zależności od ilości korków. Średnie spalanie 5 l/100 można włożyć między bajki, albo ekstremalny ecodriving. Ja jeżdżę normalnie, raczej dynamicznie nie zamulając rychu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzięki fatalnej opinii samochodów francuskich na polskim rynku stosunek jakość/cena znakomity.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dotychczas zdarzyło się tylko zawieszenie tabletu multimedialnego. Pomogło jego ponowne uruchomienie przyciskiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 VTI 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 208 I Hatchback 5d