Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 301 Sedan

KasiaWro, 5 lat temu
Silnik 1.6 VTi 115KM 85kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
Mam moeszane odczucia po tak dlugim okresie uzytkowanka. W zasadzie przez pierwsze 5 lat nie moglam zlego slowa powiedziec o aucie, ba, bylam przekonana, ze nastepne auto bedzie identyczne. Ale w ostatnim czasie zmienilam zdanie choc wciaz nie jestem pewna czy slusznie. Auto kupione w polskim salonie w wersji 1.6 vti benzyna. Pierwsze dwa lata uzytkowane oszczednie, ze wzgledu na spalanie na poziomie 7-8 litrow w cyklu na trasie. Po zakonczonej gwarancji i przebiegu 50 tys zalozylam instalacje gazowa BRC taka jak w salonie. 54 tys - wypadanie zaplonu, wypalony zawor na 3 cylindrze. Szok. Naprawa 3 tys zl. Do 180 tys km auto jezdzilo bez zarzutu, uzytkowane bardzo intensywnie. Nie bolalo go doslownie nic. Ot, zwykle eksploatacyjne wymiany, rozrzad, olej, filtry, klocki. Nic wiecej. I nagle zonk, 184 tys km - wypadanie zaplonu na 4 cylindrze. Naprawa 3 tys zl. 185 tys km - czujnik wentylatora, czujnik polozenia walka rozrzadu, wypalona pierwsza sonda lambda. Naprawa 2 tys zl. 188 tys km - wypalony zawor na 1 cylindrze. Naprawa 3 tys zl. Chyba juz nie bardzo chce w niego inwestowac...
Wrażenia
1,0
Silnik
188 tys km i 3 razy wypalony zawor, 3 razy szlif glowicy...
4,0
Skrzynia biegów
Lepsze przelozenia niz w blizniaczym dieslu, ale cos z jedynka jest nie tak, ciezko wchodzi od nowosci. Na autostradzie brakuje 6 biegu. 140 km/h i 4 tys obrotow, slabo troche.
3,0
Układ jezdny
Przy agresywnej jezdzie auto lekko nadsterowne, ciezko utrzymac je w ryzach. Przy wiatrach bocznych trzeba mocno trzymac kierownice i po 100 km robic przerwe, bardzo czule.
5,0
Karoseria
Bez zastrzezen. No moze jedno, jest tak cieniutka, ze przy zderzeniu auto jest praktycznie zdemolowane. 2 lata temu zima wjechalo w moj bagaznik inne auto. Ja stracilam caly kufer, sprawca mial zadrapanie na zderzaku...
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie bardzo dobra aczkolwiek przedni slupek na zakretach lekko ogranicza widocznosc.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima przez 6 lat nabita tylko raz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez porownania w swoim segmencie. Z przodu wygodnie, z tylu wygodnie. Ja przy wzroscoe 180 cm podrozuje bardzo komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Nie jest zle, naprawde. Przy 120 km/h mozna spokojnie rozmawiac, przy 140 trzeba lekko podniesc glos. Tragedia zaczyna sie powyyzej 160.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3 tylkp dlatego, ze 3 remlmty silnika to troche za duzo. Gdyby nie to byloby 5. Na lpg koszty jazdy niskie, koszt biezacych napraw nieodczuwalny. Rozrzad 1050 zl. Olej z filtrami 250 zl. Klocki 300 zl.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto budzetowe. Jest tak jak powinno byc przy tym zalozeniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat nic...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3 razy remont silnika z powodu wypalonych zaworow.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 301 Sedan