Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Hatchback

Michał 84, 10 lat temu
Silnik 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 307 I Hatchback 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : wersja 136 KM jest sporo lepsza niż 110 KM
3,0
Całokształt
z jednej strony fajne szybkie auto, z drugiej - wadliwe, nie do końca dobrze wykonane ( zwłaszcza skrzypiące elementów tapicerki )
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólna ocena silnika jest dobra, bardzo zwinny, dynamiczny. Przy umięjętnej zmianie biegów można na turbinie naprawdę bardzo fajnie i dynamicznie jeździć. Ze spalaniem nie ma dramatu. BYło by jednak lepiej gdyby wersja 16V nie była taki droga w częściach. Dwie awarie: popychacze na rozrządzie - 16 popychaczy gdzie każdy kosztuje od 30 ( zamiennik ) do 80 zł ( oryginał ) + robocizna za 500 zł to nie jest przyjemność. Druga awaria - pęknięty kabel zasilania zaworu wysokiego ciśnienia na pompie paliwa - biby pierdoła ale tydzień szukano przyczyny. Należy unikać warsztatów dla których alert \"antipolution fault\" oznacza regeneracje FAP-u. w moim przypadku to był właśnie pęknięty kabelek. Gdyby nie te przygody - ocena była by wyższa.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia fajna, ale bez szału. Po pierwsze - nie wiem po co jest 6 biegów skoro na 5 pali mniej ( na autostradzie ) przy prędkościach \"nieco\" powyżej dozwolonej. do tego przyszła zima i pod linki dostała się wilgoć. Efekt ? póki olej w skrzyni jest zimny, nie można ruszyć gałką w bok - trzeba czekać. Koszt wymiany w 6-biegowej ? trzeba komplet kupować, do tego nie ma zamienników. Nowy ponad 800 zł.
3,0
Układ jezdny
Powiedzmy szczerze: to nie VW. na naszych dziurach szybko się wszystko wybija, więc komfortu jakiegoś super nie ma. Z drugiej strony to nie jest wyższa klasa więc nie ma co narzekać - źle nie jest. ale do ideału brakuje.
Komfort
4,0
Widoczność
jest ok. z przodu duża szyba, wszystko ładnie widać. do tyłu nie narzekam - póki nie ma kogoś wysokiego z tyłu to jest naprawdę ok. Przy odpowiedniej regulacji wysokości fotela wszystko ładnie widać dookoła.
4,0
Ergonomia
Nie ma się czego przyczepić. Może jedynie że do regulacji klimy trzeba opuścić głowę, skoro regulowanie radiem jest przy kierownicy to klima mogłaby być wyżej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Drobne problemy ze szczelnością klimy, poza tym to nie passat - klima chłodzi - w passacie może nawet mrozić. Za to ogrzewanie rewelacja - szyby moment rozmraża, na krótkiej trasie szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w wersji 3 dzwiowej z przodu miejsca jak w passacie. o dziwo - nawet kolega 186 cm wzrostu nie narzekał z tyłu. jak z przodu nie siedzi ktoś z bardzo odsuniętym fotelem to z tyłu jest ok. nawet po złożeniu połowy kanapy i wrzuceniu jakiś nart czy deski + całego sprzętu siedzi się całkiem wygodnie.
3,0
Wyciszenie
klasa średnia niższa + peugeot = skrzypi i trzeszczy ale z zewnątrz nie słychać ani silnika, ani zewnętrznych hałasów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
powiem tak - nie wiem ile musiałby mi palić żeby ocena była doskonała, więc podam liczby. po mieście jeżdżę szybko, często wyprzedzam jak ktoś się ślimaczy. w trasie na autostradzie jadę z prędkością komfortową - tj. 120-140. miasto: ok 7-7.5 l/100, zimą skoczyło do 10 ale głównie krtótkie trasy+ rozgrzewanie auta w związku ze skrzynia ( patrz wyżej ) trasa: 6-6,5 przy drogach krajowych, do 7 l na autostradzie przy prędkościach jak powyżej. dla mnie rewelka bo jeżdżę dynamicznie więc spodziewałem się więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
za tą cenę w tym roczniku - jest ok. wyposażenie - ok. Silnik - bardzo ok. jednak cena wynika z awaryjności i drogich części
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujniki, drobne błędy na elektryce - przepalające się żarówki, błędy na temperaturze na zewnątrz auta i temp. silnika, niedomykające się drzwi, wyłączające się kierunki ( po zgaszeniu świateł i ponownym włączeniu kierunki znowu działają ). dodatkowo osłoną silnika można uszkodzić sterownik wtrysków
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
popychacze na wałku rozrządu, zamarzajaca linka skrzyni biegów, dwumasa, wyciek oleju przy turbinie, zapchany EGR

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 16V FAP 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 I Hatchback