Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 II Hatchback

Janusz, 6 lat temu
Silnik 1.6 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 307 II Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wygodne, a mimo to pewne powadzenie, porównywalne z nowym volvo V40 który testowałem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Śniedzieją styki i zaczyna się cyrk
Inne : Wymiana chłodnicy klimatyzacji co 3 lata to przegięcie
Zawieszenie : szybko wyrabiają się gumowe elementy i zaczyna stukać...
2,0
Całokształt
Dość sympatyczne toczydło, ale masa drobnych i grubszych usterek mocno zniechęca
Wrażenia
4,0
Silnik
Daje radę, akurat mało awaryjny, do wyprzedzania trze ba jednak zredukować i żyłować na obroty
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny lubi wskoczyć do połowy i wtedy czasem pojedzie, a czasem zazgrzyta głośno i nie pojedzie:) Dobór przełożeń ok, ale bardzo brakuje 6. biegu
4,0
Układ jezdny
Jest wygodnie, dobrze się trzyma na zakrętach, choć przy szybszym pokonywaniu ciasnych łuków lubi płużyć na zewnątrz, mimo nagłego i nieprzyjemnego stukotu esp
Komfort
5,0
Widoczność
słupki przednie są szerokie, ale nie zasłaniają, duża przednia i tylna szyba
2,0
Ergonomia
b. nisko umieszczone niewielkie guziki i pokrętła ogrzewania, trzeba oderwać na długo wzrok od drogi, a na dziurach to ciężko ustawić małe delikatne pokrętełka. Plastiki kiepskiej jakości, te w kabinie trzeszczą i stukają, a te w komorze silnika (np. pokrywa akumulatora) po kilkukrotnym zgięciu/odpięciu itp. pękają i się łamią
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
jeśli nie włączy się klimy, momentalnie parują szyby. Przy nawiewie na szyby dmucha też lekko na nogi - nie wiem, może to tylko wada mojego modelu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wysoko i szeroko, wygodne miejsce na lewą stopę kierowcy, z tyłu 3 nieduże osoby w miarę wygodnie jadą
4,0
Wyciszenie
Silnik miło warczy, ale po przekroczeniu 4500 obrotów /120 km/h jest b. głośno, przy 150km/h praktycznie nie da się słuchać muzyki
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość spore spalanie jak na gabaryty i wielkość silnika, do 90km/h jest niskie, a powyżej 110 rośnie astronomicznie. Dużo drobnych usterek, zamienniki kiepskiej jakości, a oryginały z ASO drogie, są też nietypowe rozwiązania, np. zintegrowane tylne tarcze i łożyska, co podnosi cenę takiego elementu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mnóstwo problemów z elektryką - śniedzieją styki, i potem jest dyskoteka z lampami, samoczynne otwieranie bagażnika itd. Także łamią się i pękają plastiki od otwierania maski, pokrywy akumulatora i bezpieczników itd
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy instalacji LPG okazało się, że wtyczka węża z paliwem jest jednorazowa, odkryłem to w trasie, gdy za autem ciągnęła się smuga wylanej benzyny. I drugi raz w ciągu 3 lat muszę wymieniać chłodnicę klimy za jedyne 400-500 zł

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 II Hatchback