Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 II Hatchback

mokitoki@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niesamowicie elastyczny pomiędzy 2-4 tys. i jeszcze ładnie "mruczy". W połączeniu z 4 biegiem dynamika rewelacyjna. Przy wyprzedzaniu na trasie połyka 3litrowe benzyniaki i 1.9TDI.(80-140km/h) Poległ również nowy merc 180 Compressor. (100-180km/h)
5,0
Całokształt
Piękne, oszczędne i b.dynamiczne (jak na slinik 1.6)auto, kupiłem je ze względu na wygląd...307 jest po prostu przepiękna (wg mnie alfa 147 się nie umywa...ale de gustibus non disputandum est;) oraz silnik (kulturą pracy i dynamiką znacznie przewyższa silniki TDI). Samochód jest bardzo przestronny, pakowny wbrew pozorom. A awaryjność peugeotów to mit...jeździłem paroma (partner 2.0HDI 1.9D-bez turbiny, 407) i nie przypominam sobie jakiś usterek - te które się zdarzyły wynikały raczej z niedbałości o samochody albo niewłaściwego obchodzenia się.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fantastycznie pracujący slinik...elastcznością zrównuje się a i niejednokrotnie przewyższa 1.9TDI, o silnikach benzynowych nawet nie wspominam...
4,0
Skrzynia biegów
Zaleta: świetnie zestrojony 4 bieg - od 80-180km/h, elastyczność na tym biegu niesamowita - nowy merc 1.8compresor nie miał szans Wady: krótka 2 i 3, czasami nie wchodzi 1, skrzynia w porównaniu do innych aut (fiat bravo, 12 letni ford escort) chodzi trochę nieprecyzyjnie) Generalnie idealnie nie jest, ale źle też nie:)
5,0
Układ jezdny
Mam opony 205, chyba swoje robią.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowo, jeździłem niedawno nowym fiatem bravo (ma podobnie zbudowaną przednią linię szyby) i jednak słupki we fiacie przesłaniają bardzo wiele...
5,0
Ergonomia
Idealnie, wszystko pod ręką, jedynie podłokietnik ciut a wąski i ciut za wysoko. Nie mogę również tak ustawić fotelu i kierownicy, by opierają lewą rękę o wgłębienie drzwi swobodnie trzymać kierownicę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima szybko chłodzi, głównie jeżdżę sam, więc problemów nie ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele, mimo braku regulacji lędźwiowej świetnie dopasowane, z tyłu również wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Na przednich fotelach cisza, z tyłu powyżej 160 słychać dosyć dosyć tylne opony (może to wina 205 które mam obecnie). Jednak trzeba pamiętać, że to nie sedan. Zastanawiałem się nad zakupem fiata bravo II ale: 1. bajerancki w środku, ale jakość materiałów...po prostu fiat. 2. testowałem wersję 1.9 MJET 150km..w porównaniu do 307 bardzo głośno w środku (silniki) a i przyśpieszenie nie porywa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy bardzo dynamicznej jeździe (autostrada: 150-190, duże miasto:dynamicznie, trasa: 110-140 dużo wyprzedzań) 6.47l/100km (średnia liczona z pełnego baku bez wliczania rezerwy - 850km na 55 litrach ON). Jeszcze wiele nie przejechałem, ale wydaje mi się, że na trasie przy "emeryckiej" jeździe można spokojnie zejść poniżej 5 l/100km. Obecnie (po drugim tankowaniu) przejechałem ok. 200km (duże miasto+trasa 110-140) i komputer pokazuje 5.7l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawie max wyposażona wersja 1.6HDI 110 oxygo, pełna elektryka, alu 16, czujnik cofania, podłokietniki przód+tył, białe zegary , klima 2 strefowa, dużo schowków itp -brak ksenon, nawigacji, tempomatu-w HTB jest na zamówienie; kupiona z rabatem 18 tys. zł. Auta konkurencyjne (np. toyota auris, fiat bravo II) odpadają w przedbiegach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 II Hatchback