Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 II Hatchback

Mazi, 9 lat temu
Silnik 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 169 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 307 II Hatchback 1.6 HDi 16V 109KM 80kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjny silnik, komfort, prowadzenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Osprzęt silnika - sprzęgło
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Ogólnie model, wbrew stereotypom, samochód bardzo udany, ale po liftingu. Mam wersję Sporty, gdzie fotele są BARDZO WYGODNE i wcale nie są miękkie. Wnętrze naprawdę przestronne, a pozycja za kierownicą sprawia, że długie trasy to czysta przyjemność. Kultura pracy silnika bardzo dobra podobnie jak spalanie. Niestety trzeba się liczyć z typowymi awariami wspołczesnych diesli - przy 160 tys. wymieniłem sprzęgło z dwumasą. Reszta, nie zapeszając, bezproblemowo. Polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyspieszenie dobre. Bardzo elastyczny, bezproblemowe wyprzedzanie na trasie. Spalanie na trasie, dwie osoby ze średnim bagażem, 5,0-5,6 l/100 km. Uwaga na sprzęgła z dwumasą!
3,0
Skrzynia biegów
Nienajlepsza precyzja, jak to we francuzach, dobre zestopniowanie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe, mimo, że wcale nie miękkie. Na zakrętach bardzo dobrze, chociaż chwilami trochę podsterowny (może to wina opon). Wymiana łączników stabilizatorów raz do roku to norma (na polskich drogach oczywiście). Z tyłu belka, więc bez problemu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu idealna, na boki dobra, do tyłu, przez masywne słupki C, średnia.
5,0
Ergonomia
Obsługa całkowicie intuicyjna, kokpit zdecydowanie wzorowany naa golfie IV.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima (dwustrefowa automatyczna) sprawnie i szybko schładza. Zimą też bez większych problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
BARDZO dużo miejsca jak na swój segment. Odpowiednio wysoka pozycja na każdym siedzisku w samochodzie.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km jest dobrze, powyżej już niestety szum powietrza dość dokuczliwy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję ocenę przeciętną WYŁĄCZNIE przez bardzo kosztowną wymianę zużytego kompletnego sprzęgła z dwumasą (po znajomości 2 500 zł!). Spalanie (wiosna, lato, jesień) w mieście 7,0 - 7,5 l. Jak na mój dynamiczny styl jazdy to dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie warto, zamiast przepłacać za VW itp.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zimą moduł BSI lubi świrować i np. sam z siebie włącza mycie i wycieranie tylnej szyby, ale da się z tym żyć ;) Tak poza tym: - Chłodnica (niestety sól drogowa robi swoje) - Osłona wydechu (typowa usterka w tych wersjach) - usterka ogrzewanego prawego lusterka zewnętrznego (nie grzeje)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło z dwumasą! Do wymiany było przy 160 tys km, więc książkowo, ale swoje zrobiła niestety jazda po mieście (ok 70%), więc zalecam ten silnik głównie na trasy. Reszta osprzętu na szczęście ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 II Hatchback