Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

Piotr, 8 miesięcy temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wygodne auto z solidnie wykonanym wnętrzem, świetnym designem i niestety problematycznym układem napędowym. Największą wadą tego samochodu jest silnik, czujniki i zawieszenie. Spalane ma w normie, ale trzeba się nauczyć nim jeździć, tzn wrzucać piąty bieg przy 70 kmh. Zauważalne zmniejszenie spalania w porównaniu do piątki przy 50 kmh, co w Seacie Ibiza było ergonomiczne, zaś w 308 szarpie, dławi się i nie nadaje się do wyprzedzania. Engine check z powodu cewek zapłonowych, zużycia alternatora, problemy z czujnikiem drzwi, awarie stabilizatora przy amortyzatorze i stuki zawieszenia. Dla pocieszenia działająca klima i dobrze grające radio, ale na postoju tylko z opcją dark screen, bo aktywuje się economy mode. Zawieszenie płynne i nie trzęsie, ale nie do jazdy po nierównościach z dużą prędkością. Wymiana żarówek jest trudna i nie polecam auta dla osób, które są na bakier z techniką, bo konieczność walki z usterkami może okazać się zbyt irytująca. W porównaniu do Ibizy dość awaryjny silnik. Widzę tez niewielkie wycieki oleju i będę się musiał tym zająć. Raczej nie polecam, choć jeździ się nim komfortowo. Polecam badać poziom napięcia, bo awaria alternatora może doprowadzić do holowania, gdyż w czasie jazdy mogą wysiąść układy wspomagania a wtedy szybko zjazd na bok, bo silnik się wygasza. Jak dla mnie zbyt awaryjny model.
Wrażenia
3,0
Silnik
Engine check przy słabym alternatorze. Wysiadają cewki zapłonowe i wszystko razem do regeneracji lub wymiany. Wycieki oleju. Silnik się znacznie nagrzewa na niewielkich dystansach. Płyny uzupełnione i poziom w normie.
3,0
Skrzynia biegów
Problematyczna jedynka. Przy wrzucie ze wstecznego wchodzi bez problemu. Przy przejściu z dwójki trzeba użyć siły.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, nie trzęsie, płynnie amortyzuje ale nie nadaje się do jazdy po mocno nierównych polskich drogach. Stabilizatory stukają i szybko trzeba je wymienić.
5,0
Karoseria
Jest bardzo dobra, brak rdzy i wspaniały połysk. Nie mam zastrzeżeń ale lakier jest cienki i łatwo porysować podczas mycia. Trzeba uważać.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam problemów. Boczne lusterka duże i czytelne. Duża tylna szyba. Szerokie lusterko nad głową.
5,0
Ergonomia
Dużo miejsca, wszystko pod ręką, wygodny podłokietnik. Piloty radia i komputera pod kierownicą są dość praktyczne. Wygodne fotele. Ładny design i dobrej jakości wykończenia kokpitu, drzwi, bez tanich plastików.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze ale jest głośna. Po powrocie z trybu auto nie zapamiętuje włączenia sprężarki, trzeba pamiętać o aktywacji, bo nie będzie chłodzić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ma bardzo dużo miejsca dla kierowcy, dla pasażerów też jest okej.
4,0
Wyciszenie
Jest w miarę cichy ale czasami na mieście silnik wyje. Raczej powinien być na bieżąco do pełna tankowany, bo wtedy silnik pracuje od razu wyraźnie równiej i ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba się nauczyć nim jeździć pod względem zmiany biegów dla danej prędkość, bo wtedy jest wyraźna różnica w spalaniu paliwa. To nie jest mocny silnik wbrew pozorom i najlepiej rozpędza się na trzecim i czwartym biegu. Nie zawsze można z niego dużo wycisnąć, zależy od wyczucia kierowcy. Raczej nie trzeba go często tankować jak na tą moc silnika, ale też nie ma szału z przyspieszeniem i nie nadaje się do wyprzedzania. Raczej do spokojnej jazdy do pracy. Po 15 km dziennie wystarcza pełnego baku na półtora miesiąca tak średnio, a może nawet nieco dłużej. Nie jest źle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie był drogi w zakupie, nie jest w eksploatacji jeśli chodzi o paliwo, ale nadrabia koszty jeśli chodzi o awarie. Najbardziej niepokoi silnik i zawieszenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik drzwi, odbiera możliwość działania centralnego zamka przy błędnym wskazaniu niedomknięcia drzwi, co zdarza się dosyć często.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator, cewki zapłonowe, wycieki oleju. W przypadku awarii alternatora wyłączenie wspomagania kierownicy i hamulca. Od momentu załączenia checków ABS, akumulatora i hamulca jedzie co najwyżej dwa kilometry i wygasza silnik, więc jest niewiele czasu na zjazd w bezpieczne miejsce. Trzeba systematycznie sprawdzać naładowanie akumulatora i napięcie alternatora, bo kontrolki nie wykazują jego zużycia i może być konieczne holowanie pojazdu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 24

Peugeot 308 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 308 I Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów