Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I Hatchback 5d

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4276 mm
Szerokość 1815 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2038 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1879 mm
Wysokość 1498 mm
Rozstaw osi 2608 mm
Rozstaw kół - przód 1526 mm
Rozstaw kół - tył 1521 mm
Zwis przedni 926 mm
Zwis tylny 742 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 407 mm
Długość kolumny kierownicy 618 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 792 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 924 mm
Długość siedziska przedniego 472 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 838 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 890 mm
Długość siedziska tylnego 463 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1476 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1520 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1450 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1442 mm
Zakres przesuwania foteli przednich 230 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1696 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 725 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 348 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1284 mm
Wysokość bagażnika 536 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 841 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,9
~Patryk
Hatchback 5d 1.6 THP 150KM 110kW
Peugeot 308 I
Auto mam z perłowym lakierem Babylon Rouge i wersji Premium+ na oryginalnych 18” alusach. W tej konfiguracji samochód wygląda fenomenalnie i przyciąga wzrok, a wyposażenie z panoramicznym dachem, biksenonem skrętnym, nawigacją, skórą i dwustrefową klimą zadowoli każdego i zadziwia posiadaczy nawet najnowszych modeli marek premium. 150-konny silnik robi bardzo dobrą robotę, ale jest mało oszczędny. Przy 100tys. km w zadbanym egzemplarzu awarii nie ma, ale trzeba pilnować kosztownej wymiany rozrządu i troszczyć się o poziom i jakość oleju oraz o zawory i turbinę.
3,3
~piter
Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
Peugeot 308 I
Ogromne rozczarowanie. W samochodzie dopieszczonym i wychuchanym: na przykład olej zmieniany 2x częściej: silnik traci kompresję(wypalenie), prawdopodobnie z powodu serii awarii osprzętu i w efekcie zbyt bogatej mieszanki. Oczywiście check engine niczego wcześniej nie sygnalizuje a procedura przeglądów w ASO nie przewiduje badania testerem. Koszt naprawy -monstrualny. "0" zainteresowanie, choćby telefonów, (solidnie naprawionym) podczas próby sprzedaży. Oddany w rozliczeniu ( rzecz jasna żaden francuz ).
4,9
~flis
Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Peugeot 308 I
super auto. posiadam od dwóch lat i zero problemu. mam 1.6 hdi 90km. spalanie małe. koła 16 cali akurat na polskie drogi . w zawieszeniu zero stuków. wsiadam i jade. posiadam climatronic podgrzewane fotele, wszystkie szyby elektryczen, alarm i inne- wszystko działa sprawnie i nigdy mi nie odmówilo pomimo tego że stoji w garażu blaszanym gdzie mam dużą wilgoć gdy go wstawiam w zime lub po jeździe w deszczu.naprawde super auto. przez jakis czas co pewien czas pokazywał mi się komunikat sugerujący awarie spalania i samochód tracił moc do ponownego odpalenia bylo to przy przebiegu 59 tyś co 100 150km, pojechałem na przegląd i poprosiłem o wymiane wszystkich filtrów i sami tez zalecali przy tym przebiegu. zamiast zapłacic 1500 zł zapłaciłem 1100 -dostałem rabat, teraz mam przebieg 62tyś i zero komunikatów. jednym słowem usterki wynikają z niedbalstwa właścicieli. jak się dba to się jeździ a nie płacze bo popsuło.a te usterke która wymieniłem nie stwarzała problemu tylko denerwowała. ale cóż filtry trzeba co jakiś czas wymieniać zwłaszcza paliwa - polskie paliwo zostawia dużo do życzenia, więc co jakis czas wlewam środek czyuszczący wtrsyki diesla.miałem jeszcze dwie usterki - drgała kierownica powyzej 100km/h zużyte klocki hamulcowe. wymiana i znikneło. delikatnie ciekł olej z odmy odpowietrzającej pokrywe zaworów. zero problemu tylko tyle ze było wtym miejscu tłuste i czarne - wymiana w trakcie przeglądu i koszt 60 zł. więc usterka tak naprawde jedna -"wyciek" oleju a raczej sączenie oleju co nie wpływało na jazde tym autem i mogło poczekać do przeglądu. oceniam auto na 5-. i polecam ale z dobrych rąk i z pewną przeszłością jak moje :)))
Średnie spalanie dla Peugeot 308 I Hatchback 5d
6,3 – 8,9
l/100 km
4,9 – 7,3
l/100 km
7,8 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Hatchback 5d 1.6 THP 150KM 110kW
Peugeot 308 I
Auto zdecydowanie nie jest oszczędne. Producent podaje dane z kosmosu. Przy bardzo oszczędnej jeździe mieszanej z małymi miasteczkami i w nocy (tempomat na 90km/h, 6 bieg, klima większość czasu wył.), po 90km przy średniej 75km/h, rekordowo miałem 5,7l/100km, ale jak ktoś ma ciężką nogę, to robi się po prostu wir w baku. Moje średnie spalanie z ponad 9 tys. km, to 10,8l/100km dla mniej więcej równego stosunku trasy do miasta. Na pustej autostradzie przy 140km/h praktycznie nie da się zejść poniżej 11l/100km. Raz na A2 z Poznania do W-wy i z powrotem wyszło mi ponad 19l/100km!
6,3
Hatchback 5d 1.4 VTi 95KM 70kW
Peugeot 308 I
Podane minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe testowałem na odcinku ok. 1500 km ze średnim obciążeniem autka. Komputer wskazał nawet mniej (5,7) ale z moich wyliczeń wynikało 5,9. Ogólnie jeżdżę spokojnie dlatego wyniki są dość zadowalające (wyrosłem już z młodzieńczej fantazji). Z samochodu jestem bardzo zadowolony, terminowe wymiany płynów i filtrów i ... jazda. Rozrząd na łańcuchu więc nie wymieniałem mimo, że jestem drugim właścicielem i nie wiem kiedy był wymieniany - wymienię jak zacznę słyszeć objawy. Autkiem zrobiłem 25.000 km
5,3
Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Peugeot 308 I
Po przejechaniu 11 tysięcy kilometrów: średnie spalanie z 9999km to 4,9l/100km (bez najmniejszego oszczędzania auta z założeniem, że auto to narzędzie do ciężkiej codziennej pracy) więć zakładam, że 4,9 to taka totalna średnia z jazdy 50%miasto 50%trasa auto na kiepskiej trasie krajowej prędkość 90-100km z włączoną klimą 3,8l/100km auto na autostradzie 130-150 z włączoną klimą 7,3l/100km wyciągam z tegi taki wniosek, że 92km diesel 5biegów jest prawie idealny - brakuje mu 6. biegu dzięki któremu spalanie przy 140 na autostradzie spadłoby do 5l :( ale i tak jest zaje bisty!!! 1000km/bak to skrajne minimum!!! średnio 1200km/bak

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 16
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
4 komentarze
szarpanie na niskich obrotach
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • silnik
oto mam taki problem ze na niskich obrotach jak dodaje delikatnie gazu to szarpie autem i jest to denerwujace podczas podjezdzania na swiatlach oraz w korkach swiece i cewki sa nowe,tak zaczelo mi sie dziac jak padla mi kiedys cewka i przejechalem na niej okolo 150km jesli ktos mial taki problem to prosze o odpowiedz nie wiem jaka jest przyczyna
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Peugeot 308 I Hatchback 5d