Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

tomciogar, 8 lat temu
Silnik 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 308 I SW 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : za bezawaryjność i spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : żarówki od świateł dziennych - ale to szukanie dziury w całym:)
5,0
Całokształt
Kupiłem peugeota bo nie było mnie stać na golfa V lub VI :) Szukałem rodzinnego auta nie starszego niż 3-4 lata z silnikiem diesla(z racji sporej ilości km które pokonuję) w kwocie ok 25 tys. Na VW (audi lub skode) musiałbym wydać około 10tyś więcej więc zaryzykowałem ... i po dwóch latach eksploatacji nie żałuję (odpukać) decyzji. Auto kupiłem z przebiegiem 130 tyś teraz mam 190 tyś(2 lata - około 60 tyś). Auto bezproblemowe, wygodnie i tanie w eksploatacji
Wrażenia
5,0
Silnik
Celowo kupiłem najsłabszą jednostkę 90km aby uniknąć dwumasy, FAP oraz zmiennej geometrii w turbinie. Silnik jak do tej pory bezobsługowy. Po zakupie wymieniłem tylko rozrząd i to tyle. Jako że wcześniej miałem w moim poprzednim aucie (golf IV TDI) 115 km to te 90 km w peugeocie musiałem troszkę podrasować. Zaraz po zakupie auto pojechało na profesjonalny chiptuning - i po strojeniu ma teraz 114 km i 270Nm momentu obrotowego. Jeździ się przyjemnie a przede wszystkim tanio.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle ale mogłoby być lepiej. Czasami nie wskakuje wsteczny, muszę puścić sprzęgło i próbować jeszcze raz. Poza tym biegi wchodzą precyzyjnie nic nie haczy.
4,0
Układ jezdny
Po rodzinnym aucie francuskim spodziewałem się większego komfortu. Niestety auto jest dość twarde(nic lepiej niż w golfie) i dodatkowo zawieszenie lubi hałasować(oczywiście zawieszenie nie ma luzów i jest sprawne). Przy 187tyś musiałem wymienić łączniki stabilizatorów (40 zł części- wymieniłem sam) bo już mocno hałasowały i tak naprawdę była to moja jedyna nie planowana inwestycja w to auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobrze oszklone kombii(SW) zw szklanym dachem więc z każdej strony odpowiednia widoczność
4,0
Ergonomia
dałbym wyższą ocenę gdyby nie fakt że uchwyty(a raczej zagłębienia) na napoje nie nadają się do trzymania tam nie zamkniętych butelek, puszek itp - a to przecież rodzinne auto. raz niestety miałem przygodę gdy przy lekkim przyhamowaniu puszka z colą wylała mi się tunel środkowy. Poza tym są głębokie kieszenie w drzwiach zarówno z przodu jak i z tyłu. Jest głęboki schowek przed pasażerem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą nagrzewa się bardzo szybko a latem klima daje radę więc nie mam się do czego doczepić
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale. Auto jakby o klasę większe od golfa. Mam 182cm wzrostu a mimo to gdy ja prowadzę za mną może usiąść dwumetrowiec. Jako że mam wersję SW z tyłu są 3 odrębne fotele które można dowolnie konfigurować(przód - tył , położenie oparcia oraz całkowite wyciągnięcie z auta. Bagażnik poezja:) jeden z lepszych wyników w klasie. UWAGA- wersja kombii(SW) ma zwiększony rozstaw osi (jak dobrze pamiętam o 10cm) w stosunku do "zwykłej " wersji 5d i stąd tyle miejsca w środku i bagażniku. W wersji 5d jest wyraźnie ciaśniej
4,0
Wyciszenie
Silnik po nagrzaniu pracuje dość cicho(ciszej niż w poprzednim golfie), przy większych prędkościach można spokojnie rozmawiać jednak nie jest to klasa premium. Niestety jakość użytych materiałów oraz ich montażu we wnętrzu jest średnia(w o 10 lat starszym golfie IV nie było gorzej). O ile górna część deski jest miękka i nie trzeszczy to już dół oraz boczki drzwi są wykonane z twardych niemiłych w dotyku materiałów i trzeszczą (na szczęście głównie gdy się ich dotyka np. rączki od drzwi-w czasie jazdy jest lepiej)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
DOSKONALE. Najtańsze auto w utrzymaniu jakie miałem. Średnie spalanie od zakupu(prawie 60 tyś km) to 4,9 litra na 100 z czego 90 % kilometrów zrobione na terenie okręgu katowickiego. Trasy to tylko wypady na weekand i wakacje - wtedy można zejść przy spokojnej jeździe do 4 litrów. Dodatkowo ceny części jedne z najniższych na rynku
5,0
Stosunek jakość/cena
Ze względu na swojego poprzednika(307) który nie był zbyt udaną konstrukcją peugeot 308 jest jednym z najtańszych kompaktów na rynku wtórnym. Tak jak pisałem wcześniej za podobnego VW musiałbym zapłacić 10 tyś więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora przy 187tyś to jedyna część którą musiałem wymienić( 40 zł za 2 sztuki) nie licząc żarówek od świateł dziennych (2 zł za sztukę - wymiana trwa 2 minuty- dostęp wzorowy nie trzeba jechać na serwis:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I SW