Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

artur, 13 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
3,0
Całokształt
auto ładnie opakowane, wygląda dość dobrze, wnętrze obszerne można powiedzieć że naprawde fajne auto rodzinne tylko takie bez emocji, wsiąść i jechać. Nawet nowe ginie w tłumie, po tygodniu użytkowania emocje spadają do zera, silnik hałąsuje komfortu brak...zawsze jeździłem niemieckimi autami i byłem happy, poprzednie auto to BMW 525d E61 z 2006r...zmieniłem bo użytkowałem 3 lata i nakulane miał prawie 230tyś wiec przyszła pora na zmianę, kupiłem peugeota bo fajnie wyglądał i był 3 lata młodszy. Teraz wiem że zrobiłem błąd mimo iż koszta eksploatacji były dwa razy wyższe lecz radość z jazdy byłą bezcenna, teraz muszę się bujać min. 2 lata bo auto musi się zamortyzować itd... przmęcze się i nigdy nie kupię peugeota
Wrażenia
3,0
Silnik
110KM jest bardzo bardzo słabe, przyspieszenie i elastyczność na poziomie silnika VW TDI 90KM, generlanie do 2500 obr jest dość cichy i można jechać ale potem staje się bardzo głośny
4,0
Skrzynia biegów
pracuje dość precyzyjnie czasem jedynka kiepsko wchodzi ale ok...dużo brakuje do skrzyni aut grupy VW
3,0
Układ jezdny
idelanie sprawne zawieszenie nawet na niewielkich dziurach puka i stuka jak kompletnie wyczepane,jakby luzy nadrążkach czy sworzniach....lipa, auto na zakrętach trzyma się ok
Komfort
4,0
Widoczność
przedni słupek za każdym razem zasłania krawęźnik przy skręcie, lusterka wsteczne w bardzo dziwnym miejscu...trzeba się przyzwyczaić. Przód auta schodzi nisko i nie można wyczuć momentu kiedy dojeźdza się do ściany czy innego auta
3,0
Ergonomia
Super, wszystko pod ręką .... tempomat i sterownia radia troche nie leżą ale ogólnie ok
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń, zimą grzeje dopiero po ok 6-8 km
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod względem przestrzeni z przodu i z tyłu jest go naprawdę dużo...trzeci rząd siedzeń to raczej fikcja, miejsce wystarcza zaledwie dla dzieci to max wzrostu 140cm
1,0
Wyciszenie
do 100km/h jest dość cicho, po przekroczeniu 120km/h jest głośno i mało komfortowo ale prawdziwa katastrofa to granica 140km/h....komfort na poziomie VW caddy z silnikiem SDI, silnik hałasuje, szumy aerodynamiczne są duże, szklany dach dodatkowo nie wygłusza i przenosi hałas że nie można normalnie rozmawiać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.6 to mały silnik i mało potrafi, auto swoje waży i niestety trzeba deptać żeby jechać, wtedy auto pali jak porządna 2 litrowa jednostka tdi lub tdci...w mieście minimum to 6,5 do 6,8, natomiast trasa na poziomie 6,2 ( 120-130km/h ) poprzednie auto z silnikiem diesla 2.0 i mocy 160KM potrafiło spalić 7 litrów w mieście i 5,4 na trasie przy prędkościach 140-160km/h !!!!!!
2,0
Stosunek jakość/cena
utrata wartości tego auta jest straszna, rynek weryfikuje że to auto nie jest warte tych pieniędzy dlatego tak traci
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukać, na razie bez awarii ( wymieniony tylko akumulator) ale na myśl o awarii filtra cząstek stałych dostaje gęsiej skórki...niby nic się nie psuje ale cały czas jest schiza że zaraz coś stanie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez awarii, auto ma przelot 138 tys km i jest ok

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I SW