Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW

Andrzej, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 I SW 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie, wygoda foteli, przestrzeń
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Duży promień skrętu
Zawieszenie : Głośna praca zawieszenia
4,0
Całokształt
Ogólnie ok. Dobrze wyciszony, mało pali, moc wystarczająca, wygodne fotele, duża przestrzeń w kabinie
Wrażenia
4,0
Silnik
136KM moim zdaniem minimum do tego auta, w mojej wersji waga samochodu 1575kg, a więc sporo. Szybko się nagrzewa, cicha praca, małe spalanie, koszty serwisowania bardzo niskie jak na nowoczesnego diesla. Wysoka kultura pracy, nie jest tak dynamiczny jak pompo-wtryski, ale za to płynnie rozwija moc.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze ze stopniowana, precyzja typowa dla francuzów.
3,0
Układ jezdny
Bardzo twardy, ale nie to jest problemem, auto jest bardzo głośne na wybojach (zawieszenie mam w porządku), zaletą jest to że auto trzyma się drogi jak przyklejone i bardzo dobrze się prowadzi. Znakomite hamulce. KOSMICZNY PROMIEŃ SKRĘTU. Fabryczne opony 215/55 r16
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu widoczność podobnie jak w vanie, przednia szyba daleko wysunięta, nie widać maski przez co ciężko wyczuć gdzie się kończy przód, w lusterkach widoczność bardzo dobra, do tyłu dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jak nie w francuzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, przy dużym słońcu trzeba zasłaniać dach roletą. Klima wyrabia się nawet w duże upały, jechałem autostradą przy 39oC i w aucie było komfortowo. Duży plus za dodatkowe nawiewy na tylną kanapę. Denerwujące jest że po uruchomieniu auta klima automatycznie włącza najwyższy bie wentylatora żeby schłodzić kabinę, a wtedy robi się głośno
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największa kabina w śród kompaktów, miejsca jak w samochodach wyższej klasy.
4,0
Wyciszenie
130-150 km/h w środku można normalnie rozmawiać, w moim modelu gwiżdże tylna antena jak jest wilgotno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe spalanie, tanie oryginalne oleje i filtry, proste zawieszenie, chyba najtańsza dwumasa i sprzęgło na rynku. Pomyłka to tylne tarcze które występują razem z łożyskiem. Opony w fabryczny rozmiarze bardzo drogie np. firmowa 215/55 450zł, ta sama opona w rozmiarze 205/55 290 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi a zakup używanego rewelacyjny stosunek ceny do jakości auta. 4 letni samochód z polskiego salonu za ok. 30% wartości nowego, z przebiegiem 60tys km.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Strzela ogranicznik w drzwiach kierowcy, skrzypi tylna klapa, autem jak do tej pory zrobiłem ok 25tys. km przez rok. Usterek brak tylko eksploatacja
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23

Peugeot 308 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 308 I SW