Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback Facelifting

Sebastian, 2 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 57 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 II Hatchback Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To przyjemny i pewny w prowadzeniu samochód.
Silnik : Niewielka, doładowana jednostka pracuje naprawdę wydajnie, gwarantując przyzwoite osiągi i będąc stosunkowo oszczędna.
4,0
Całokształt
Myślę, że po przebiegu 57000 km można już obiektywnie ocenić samochód. Dotychczas Peugeota 308 oceniam pozytywnie. Jeździ się nim przyjemnie, komfortowo i pewnie. Póki co sprawuje się bezproblemowo. Posiadam wersję Active+ w nadwoziu hatchback, z silnikiem 1.2 110 KM z manualną sześciostopniową skrzynią biegów. Samochód zakupiłem jako nowy w 2018 roku, wcześniej także użytkowałem Peugeota (model 208). Jak każdy pojazd również i 308 ma swoje przywary i być może specyficzne rozwiązania. Ja akurat należę do miłośników francuskiej motoryzacji, więc nie przeszkadzają mi one, a pewną oryginalność i nieoczywistość (np. fajny odwrócony obrotomierz, minimalistyczne wnętrze i układ I-cockpit) wręcz sobie cenię.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wersja 110-konna silnika 1.2 PureTech jest w mojej opinii silnikiem wystarczającym. Gwarantuje przyzwoitą dynamikę i elastyczność (max. moment obrotowy to 205 Nm przy 1500 obr./min). Z pewnością nie jest jednostką sportową i zdaję sobie sprawę, że ktoś może mieć wyższe oczekiwania co do osiągów - dla mnie w większości sytuacji drogowych są zupełnie wystarczające. Silnik umożliwia sprawne wyprzedzanie, dobrze czuje się przy niskich i średnich obrotach, a i na te wyższe wkręca się chętnie. Gdy nie jest rozgrzany mógłby pracować nieco dyskretniej, ale po osiągnięciu temperatury roboczej jego dźwięk w mojej opinii jest przyjemny, a przy dynamicznym przyśpieszaniu nawet nieco rasowy. Jak do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów. Dyskomfortu związanymi z rzekomymi wibracjami jednostki nie odczuwam. Uważam, że jak na 3-cylindrową konstrukcję jest dobrze wyważony i kulturalny w pracy, póki co okazał się także bezproblemowy w eksploatacji i stosunkowo oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje poprawnie, biegi zmienia się łatwo i miękko. Nieco zbyt długie drogi prowadzenia samego drążka, ale biegi wchodzą płynnie i pewnie. Zestopniowanie uważam za dobrze dobrane do możliwości silnika. Na autostradzie przy 140 km/h jest niecałe 3000 obr./min.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest dobrym kompromisem pomiędzy komfortem, a pewnością prowadzenia. Mój egzemplarz wyposażony jest w felgi 17-calowe z oponami 225/45/r17 więc jest dość sztywny, ale taka konfiguracja ze świetnymi oponami Michelin Pilot Sport 4 gwarantuje duże rezerwy bezpieczeństwa i przyczepności przy gwałtownych manewrach, wykazując się dobrą przyczepnością i zwinnością. Zresztą polecam zobaczyć test łosia w wykonaniu Peugeota 308: https://www.youtube.com/watch?v=jMzaufUquys. Uważam jednak, że zawieszenie na dużych nierównościach mogłoby ciszej pracować. Hamulce są skuteczne i łatwe w wyczuciu.
4,0
Karoseria
Wizualnie klasyczna linia i bryła hatchbacka bardzo mi się podoba. Mój egzemplarz jest w kolorze standardowym białym (jakość lakieru przyzwoita), z ładnymi 17-calowymi felgami Rubis oraz czarną taflą panoramicznego dachu - uważam, że prezentuje się super i długo się nie zestarzeje. Spasowanie elementów nadwozia (drzwi, dach, bagażnik) jest dość dobre za wyjątkiem maski i błotnika (u mnie szczelina z lewej strony jest nieco większa niż z prawej). Uwaga także przy wysokich krawężnikach - jest dość nisko zawieszony, ale ma solidną osłonę pod silnikiem. Bagażnik w wersji hatchback (ponad 400l) duży i ustawny.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jak to w we współczesnych samochodach jest przeciętna - masywny słupek C i rozbudowany słupek A. Na plus duża tylna szyba i naprawdę łatwe wyczucie rozmiarów karoserii. Mój egzemplarz wyposażony jest tylko w tylne czujniki parkowania, ale nie odczuwam braku ani kamery, ani czujników przednich.
4,0
Ergonomia
Do sterowania większością funkcji z poziomu ekranu dotykowego należy się przyzwyczaić. Osobiście nie odczuwam dyskomfortu z tym związanego i dotyczy to nawet regulacji temperatury - jest do tego odpowiednie pole skrótowe u góry ekranu. Ikony i pola dotykowe są dość duże. Co ważne, ekran działa płynnie nawet w zimie, choć trzeba dać mu kilka sekund po pierwszym uruchomieniu na załadowanie modułów (zwłaszcza nawigacja i ustawienia pojazdu), menu klimatyzacji jest zawsze w gotowości. Pojawiają się uwagi, ze system jest nieintuicyjny w obsłudze - to bzdura, owszem trzeba poświęcić czas by go poznać, ale oferuje całkiem dużo ustawień, które są logicznie pogrupowane. Bluetooth dobrze łączy się z telefonem, AndroidAuto czy Apple CarPlay działają stabilnie. Dobra, seryjna nawigacja z bieżącymi informacjami o ruchu drogowym. Wszystkie elementy są pod ręką, schowek przed pasażerem jest duży, oświetlony i chłodzony z osobną półeczką, np. na instrukcję obsługi, schowek w podłokietniku także pomieści jakieś drobiazgi, wnęka przed dźwignią zmiany biegów jest idealna na smartfona. Kieszenie w drzwiach także dość obszerne. Szkoda, że w tunelu środowym nie ma więcej wnęk na napoje (jest tylko 1). I-cockpit jest naprawdę świetny i bardzo sobie cenię to rozwiązanie. Przy moim wzroście 175 cm nic nie ogranicza mi widoczności zegarów, fotel kierowcy mam ustawiony w najniższej pozycji. Naprawdę polecam się zapoznać z tym rozwiązaniem, a nie sugerować się subiektywnymi opiniami osób, które nie potrafią zająć prawidłowej pozycji do prowadzenia samochodu. Zakres regulacji fotela i kierownicy także jest odpowiednio duży.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne ogrzewanie (sprawdzone zimą) oraz bardzo dobra dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, oferująca trzy tryby intensywności pracy, ponadto pracująca dyskretnie. Wentylacja szybko sobie radzi np. z parującymi jesienią lub zimą szybami. Sterowanie klimatyzacją za pomocą ekranu jest nieco demonizowane w mediach - choć przyznaję, że praktyczniejsze i bezpieczniejsze w obsłudze podczas jazdy są zwykłe pokrętła, ale i do tego rozwiązania można się przyzwyczaić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróżują zwykle sam. Z przodu miejsca jest naprawdę dużo i bezproblemowo można zająć wygodną pozycję. Z tyłu gorzej jest z miejscem na nogi i stopy, ale kanapa jest wygodna, a miejsca na szerokość całkiem sporo. W wersji hatchback jest to samochód z gatunku raczej tych "dopasowanych" i na pewno nie jest wybitnie przestronny (zwłaszcza z tyłu). Rodzinom polecam jednak odmianę SW.
4,0
Wyciszenie
Uważam, że jest po prostu dobre. W trasie do ok. 160 km/h jest naprawdę przyzwoicie i można swobodnie rozmawiać. Powyżej stają się już słyszalne szumy opływające nadwozie. Nadkola mogłyby być lepiej wyciszone. Sam silnik jak na trzycylindrówkę pracuje kulturalnie i nie jest hałaśliwy, a na pewno nie wyje, jak to stwierdza często polska prasa motoryzacyjna w testach tej konstrukcji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest przyzwoite, choć zależne od stylu jazdy. U mnie jest to średnio ok. 7l/100 km. W trasie można zejść nawet do 5l/100 km (jadąc 90-100 km/h), podobnie na drogach pozamiejskich. Moje miasto akurat nie jest zakorkowane więc wynik 7,5l/100 km uważam za przyzwoity. Droga ekspresowa z prędkościami 120-130 km/h to około 6,4-6,5l/100 km. Samochód serwisuję w ASO, tradycyjnie nie należy to do najtańszych i przeglądy swoje kosztują, a wypadają co 15000 km. Myślę jednak, że jak na małolitrażową i wysiloną, doładowaną konstrukcję jest to właściwy interwał obsługi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że wypada naprawdę dobrze na tle konkurencji. Oficjalne ceny Peugeota są zawyżone, ale można wyrwać spore rabaty. Ja za swój egzemplarz w 2018 r. zapłaciłem niecałe 65000 zł - uważam, że była to naprawdę uczciwa cena w stosunku do tego co oferuje ten samochód. Dzisiaj jest już jednak zdecydowanie drożej ze względu na duże podwyżki w sektorze motoryzacyjnym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obluzował się przewód odpowiadający za doprowadzenie chłodnego powietrza do schowka przed pasażerem - poprawione w ASO bez żadnego problemu. Póki co tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać - nie zdarzyły się.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II Hatchback Facelifting