Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 405 II Sedan

użytkownik 405, 17 lat temu
Silnik 1.8 101KM 74kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 0 tys. km
Peugeot 405 II Sedan 1.8 101KM 74kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Kto miał i jeździł wie że to b. przyjemne auto. Kto nie miał pewnie nie uwierzy. Jezdiłem 2 niemcami i 2 x 405. Pierwsza 405 którą kupiłem sprzezedałem w ciągu roku bo była zaniedbana i mogłamnie zjesc. Aktualna przejechała ze mna 100´000 i po 170 000 jest nadal świetna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie bierze oleju, w trasie 5,7-5,8 litra/100km, jak trzeba to bez problemu kreci do 6500tys/min: Zimą rozgrzewa się po 500m-> aluminowy blok; powyżej 130km/h i mógłby być cichszy
3,0
Skrzynia biegów
Już nie to co kiedyś ale właczają się wszystkie :)
4,0
Układ jezdny
Dużo zależy od kół. Na niskoprofilowych oryginalnych 15" prowadzi sie nieoczekiwanie dynamicznie. Komfort bardzo wysoki, wygodniej jest chyba tylko w 406. Kto jeździł tymi samochodami wie o czym mówię, kto nie jeździł nie zrozumie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Nisko prowadzona linia szyb, płaska maska i bagażnik
5,0
Ergonomia
Siedznie kierowcy mogło by opuszczać się trochę niżej. Poza tym pełna klasyka. Jak ktośchce się przyczepić to może ponarezkać na klakson uruchamiany dzigienką ale po chwili przyzwyczajenia nie przeszkadza
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Francuzi mają i skwar i wyskie góry. To auto jest doskonałe pod tym względem. Zimą po 500m jest ciepło a później można mieć saunę. Latem dmucha nieźle ale nic nie zastąpi klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,67 rozstawu osi w zupełnosci wystarcza
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze do 120, później tylko dobrze, pod koniec czyli 185-190 b.głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie 5,7-5,8 a wyprzedzam z gazem do oporu i gdzie sie da jadę 120-130
5,0
Stosunek jakość/cena
Druiego Tak dobrego samochodu za aktualnie tak psie pieniądze to chyba nie ma. Za porónywalne pancerwageny trzeba dać 2 razy tyle a przyjemność z jazdy nimi i tak 2 razy mniejsza
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszysko do opanowania. Piszczący wyntylator nawiewu, padnięty zamek w kalpie bagażnika (jak sięużywa tylko centralnego to rdzewieje), jak zimą wszysko zamrznie to trzeba krecić kluczykiem w drzwiach, z pilota nie zawsze się da otworzyć; szybko zużywają sie wymiene kołki w zawiasach drzwi; Kostki wachaczy padają po jakichś 30´000, Co 3 lata lepiej wymienić łożyska tylnej belki niż później całą belkę.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 100´000 nic się nie wydarzyło. W zawieszeniu prócz kostek wachaczy z przodu i łożysk tylnej belki nic nie trzeba wymieniać.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 405 II Sedan