Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 5008 I Minivan

Artur, 7 miesięcy temu
Silnik 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 279 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 5008 I Minivan 2.0 HDi FAP 150KM 110kW od 2009 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Układ elektryczny : O dziwo żadnych problemow
4,0
Całokształt
Dobre auto, przestronne i wygodne. Przy trasie prawie 2 tys km w jedną stronę bez bólu pleców. Nieźle wyciszony, solidny diesel, nieźle prowadzenie na autostradzie a gorzej na drodze wyboistej gdyż zawieszenie jest nieco hałaśliwe i niezbyt komfortowe Posiadam jeszcze 3008 więc może będę się odnosił od razu do obu pojazdów. Wydaje mi się, że 5008 jest stabilniejszy, mniejsze przechyły na łukach ale pozycja nieco niższa niż w 3008. W 3008 fajniejszy tunel choć zbyt nisko osadzony, wolę regulowane podlokietniki w 5008. W obu autach mam problem z obraniem takiej pozycji by dobrze widzieć zegary, zawsze mam górę przysłoniętą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Motor bezproblemowy, oszczędny i wystarczająco dynamiczny. Jak komuś mało to zawsze może zrobić mapę na ok. 190KM
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma problemów z biegami ale manualna skrzynia nie jest jakaś super mięka.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to prowadzenie jak w Fordzie ale 5008 jest przewidywalny i prowadzenie można określić jako dobre. Lepiej od 3008
5,0
Karoseria
Karoseria odporna na gnicie. W 5008 od 100 kmh słuchać świst powietrza, mocniej niż 3008
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ogólnie dobra, nieco przeszkadza mi czasem lusterko wsteczne, szczególnie w 3008. W 5008 jest to mniejszy problem ale i pozycja nieco inna.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie ma problemów z obsługą jakiejkolwiek funkcji. Drobny minus za umieszczenie pokrętła regulacji wysokości świateł, w czasie drogi niemal po omacku ustawiasz. Ale na szczęście nie jest to opcja, z której korzysta się często.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawidłowo, prosta obsługa i skuteczne działanie. W 5008 regulacja w dwóch rzędach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze, przestrzennie, wygodnie i bez narzekań nawet w długich trasach po Europie. Miejsca pod dostatkiem z przodu i z tyłu. Z tyłu regulacja foteli, przesuwanie przód i tył. W 3008 również wygodnie choć tył już wyraźnie odstaje od 5008
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze, np. na tle Smaxa czy Galaxy jest wyraźnie ciszej w kabinie. Słychać jednak poswistywsnie powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podstawowy serwis na przeciętnym poziomie, żadnych udziwnień. Niemniej ciasno osadzony silnik utrudni realizację napraw elementów od strony grodzi, np. wszelkich uszczelnień czy oringow układu wydechu przy turbo czy samej turbosprężarki. Kosztowne rozbieranie, łącznie z saniami albo wyciąganie motoru gorą do prostej naprawy uszczelki za 5 zł. Ale olej czy inne drobiazgi nie są kłopotliwe. W 2.0 HDI trochę kiepskie zlokalizowanie wtryskiwaczy, w razie wymiany podkładek czy stopki to niestety trudniej. Odnośnie wymiany żarówek to prosto. Kierunkowskazy i żarówki świateł dziennych wg. instrukcji poprzez serwis ale prosto samemu wymienić choć niewygodnie. Wymiana żarówek ponoć trochę kosztuje choć roboty na kilka minut
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakosci do ceny rewelacyjny. W dobrej cenie można dostać auto dobrze wyposażone, w grzane fotele, klimatronik, HUD display, navi, itd. Do tego auto solidnie zmontowane.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odnośnie drobiazgów to częste problemy z ekranem navi, warto przesmarowac czasem mechanizm. Problemy też taśmami zasilającymi ekran. Ale naprawa samemu bardzo łatwa, nawet wymiana całości niedroga i łatwa. Podobnie z HUD które lubią się zaczynać, tu też 10 minut na demontaż i przesmarowanie mechanizmu. W każdym egzemplarzu zawodzą ograniczniki drzwi, które strzelają. Doraźnie można je obrócić ale nie pomaga na długo. W 5008 nie mam żadnych usterek elektrycznych ale w 3008 przy jakiej temp. pojawił się kilka razy komunikat o napinaczy poduszki powietrznej. Po kilku minutach sam już znikał. Warto czasem psiknac kontaktem kostkę pod fotelem. Ale ogólnie jest dobrze, nie ma aut, w których nic nigdy się nie psuje, oby tylko takie drobiazgi się działy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic powaznego

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 5008 I Minivan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów