Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 5008 II Crossover

daniel koszalin, 6 lat temu
Silnik 1.6 THP 165KM 121kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 5008 II Crossover 1.6 THP 165KM 121kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : zwrotność szokuje :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 7 wizyt w serwisie (ASO) w obrębie 3 tygodni. Pozna uznać to za skandal :) ale ja mówie... trudno.
5,0
Całokształt
Auto z zewnatrz prezentuje się świetnie. szczególnie w wyrazistych kolorach. Wewnątrz wszystko poukładane. Dużo miejsca. Stosunkowo dobre osiągi. Choć ma swoje niedopracowania. o ktorych ponizej w poszczegolnych działach. Ogolna ocena b.dobra minus. Warto dopłacić na nagłośnienie (opcję) FOCAL. gra bosko.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy przy spokojnej jeździe. Gdy go słuchać nie drażni. Fajnie wkręca się na wyższe obroty ale niedostatek mocy jest odczuwalny wczesólnie przy niskich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów daje rade w każdych warunkach jazdy. Wyczuwalne zmiany które nie denerwują. Pedał gazu czuły na delikatne muśnięcie nogą przez co nie łatwo prowadzić płynnie. Sterowanie poprzez manetkę i guziki na niej umieszczone mogą się mylić. Jesli ktos korzystał z tradycyjnego automatu gdzie są pozycje dla posczegolnych trybów jazdy tu będzie miał kłopot. Bo manetka zawsze wraca do pozycji zero co wymusza spoglądanie na ną zawsze gdy chcesz zmienić jej ustawienie. Guziki też mogą się mylić. Umieszczenie guzika parking obok guzika truby Sport uważam wręcz za niebezpieczne.
5,0
Układ jezdny
zwrotność szokuje. promień skrętu jest bardzo mały. Manewruje się tym dużym autem jak żelazkiem !! Zawieszenie zestrojone dość sztywno. Najazdy na przeszkody powodują niepokojące odgłosy z zawieszenia. W zakrętach prowadzi się pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
siedzi się wysoko to i do przodu wida dobrze. Wysoka osoba musi fotel obniżyć na maksa bo lusterko centralne zasłoni zbyt dużo. widok do tyłu w nowoczesnych samochodach jest dla projektanów nie istotny. tu jest podobnie. Gdy jest kamera na tył jest nieco łatwiej ale tylko nieco bo widok w ekranie jest opózniony przez co można pocałować inne auto przy zbyt pewnym manewrowaniu. To błąd ktory powinien być jak naszybciej usuniety. widok kamer 360 stopni wręcz wkurzajacy.
2,0
Ergonomia
do sterowania funkcjami auta mamy sliczny panel z guzikami rodem z samolotu lub starej pralki. Niby ładnie, niby pod ręką ale jak chcesz zmienić ustawienia audio lub ściemnić jasność ekranu przeklikasz się przez wszystkie opcje a i tak potem nie bedziesz pamietał gdzie to było. O sterowaniu telefonem z kierownicy chyba zapomniano o dodano to już na końcu etapu produkcji. Jeden guzik nie załatwia sprawy a zakonczenie rozmowy bez odrywania rąk od kierownicy wymaga przeczytania instrukcji. Serio. Umieszczenie gniazda USB jest wręcz niedostepne w czasie jazdy. Schowane głęboko poza zasiegiem wzroku i rak.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa szybko i stosunkowo cicho. Prędkość zwiększa się miekko przez co nie denerwuje. Najważniejsze funkcje wyciągniete z ekranu na fizyczne guziki. Tyle dobrze :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duzo miejsca. Pozycja za kierownicą wygodna. Z tyło masę miejsca. Regulacja foteli pasażerów rewelacyjna - na wiele sposobów. Niektórzy narzekają na szeroką konsolę środkową, że niby na nogi mało miejsca. Mi to nie przeszkadza.
5,0
Wyciszenie
Do wnętrza dostaje się niewiele dzwięków. Przy prędkośc 90 km/h poziom hałasu niski ok. 64 decybeli. potem robi się głośniej. Ale i tak jest dobrze. powyżej 160 km/h jest głośno ale od oporów powietrza i opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest nowe więc cieżko powiedzieć jak się bedzie utrzymywać.
5,0
Stosunek jakość/cena
stosunek jakości do ceny uważam za b.dobry. wykonczenie w srodku dobre. Choć schowek pasażera jest w moim eg. zle spasowany :) ale reszta daje rade
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto wyjechało i po 10 km zapaliłą się kontrolka błędu silnika. 6 wizyt w serwisie nie pomogło w rozwiązaniu tego kłopotu. zmiana ASO i 7 wizyta pomogła. okazało się, że uszkodzony był czujnik stukowy ? czy jakoś tak... Zdarza się Ale ASO nie równe drugiemu ASO. szkoda.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 5008 II

Liczba wpisów: 5

Peugeot 5008 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 5008 II Crossover