Zalety:
- bardzo dobre wyposażenie, przy stosunkowo niewielkiej cenie,
- bardzo dobrze działający aktywny tempomat, który zwalnia do zera w razie potrzeby,
- inne systemy bezpieczeństwa - kontrola martwego pola, unikanie zderzeń, awaryjne hamowanie,
- duża wygoda - fotele podgrzewane, z masażem, elektrycznie sterowane, z funkcją opuszczania podczas cofania znacznie ułatwiają użytkowanie,
- świetne materiały wykończeniowe - miękkie materiały na drzwiach i desce rozdzielczej, porządne spasowanie,
- ogromny bagażnik i dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów,
- czytelny wyświetlacz, obsługa AA i CP.
Wady:
- ładowarka indukcyjna nie jest funkcjonalna - telefon bardzo się grzeje,
- trochę zbyt sztywne zawieszenie,
- delikatny lakier.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo pozytywnie zaskakuje - dość ekonomiczny przy dużej elastyczności i dobrych osiągach. Zdecydowanie warto zdecydować się na silnik 1.6 PureTech, który jest poprawiony względem poprzednika 1.6 THP i charakteryzuje się bardzo wysoką bezawaryjnością. Dobrze radzi sobie zarówno podczas przyspieszania, jak i wyprzedzania.
5,0
Skrzynia biegów
Klasyczny, hydrokinetyczny automat marki AISIN - zmienia biegi bardzo sprawnie i niezauważalnie, 8 biegów świetnie sobie radzi w trasie. Tryb "Sport" dość mocno przeciąga biegi, ale to zrozumiałe.
4,0
Układ jezdny
Samochód super trzyma się drogi, jednak mógłby być trochę bardziej miękki.
4,0
Karoseria
Dobre spasowanie, chociaż lakier (jak to we wszystkich nowszych samochodach) jest bardzo podatny na rysy/delikatne uszkodzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, wysoko się siedzi. Warto dopłacić do kamer przód-tył (tylna wiadomo - pomaga przy parkowaniu, przednia świetnie się sprawdza podczas dojeżdżania do jakiś przeszkód).
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie się tego spodziewamy. Jedną gwiazdkę odejmuję za brak fizycznego sterowania klimatyzacją, jednak najważniejsze funkcje są w przyciskach (ogrzewanie szyby, odmrażanie), a samą temperaturę od dobrego roku mam ustawioną identyczną, w trybie AUTO więc nawet nie zaglądam do zakładki "Wentylacja i ogrzewanie".
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedno i drugie działa bardzo dobrze, na plus nawiew ze sterowaniem intensywności dla drugiego rzędu siedzeń. Zdecydowanie polecam dopłacić do podgrzewanych siedzeń - zimą niezwykle miło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów - regulowane oparcia i przesuwne siedziska w drugim rzędzie siedzeń to świetne rozwiązanie. Polecam dopłacić do funkcji masażu w fotelach, super rozwiązanie na dłuższe trasy.
4,0
Wyciszenie
Do ok. 130 km/h jest cicho, można normalnie rozmawiać. Od 140 km/h zaczyna szumieć, za co odejmuję jedną gwiazdkę. Z drugiej strony nie ma co oczekiwać cudów od samochodu w kształcie kiosku. Warto zaznaczyć, że przy miejskich prędkościach i spokojnym przyspieszaniu, silnika w zasadzie nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mechanicznie, pasują części od wszystkich innych modeli z grupy PSA, więc nie jest drogo
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tak wysoką jakość, cena jest w porządku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
200 tys. km i poza eksploatacyjnymi elementami, totalnie nic się nie działo. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 180KM 132kW
[l/100km]