Jezdzilem w firmie (mam swojego GT 5008 z 2020r z 1.6 PT) niecaly rok (ponad 6k sam zrobiłem). Tragedia inaczej tego nazwać nie można (dodatkowo miałem okazje jeździć miesiąc pełnym elektrykiem). Totalny regres funkcjonalności, jakości, wyciszenia. Auto praktycznie nie przyspiesza (mając porównianie do 1.6 PT to przepaść). Wrzucenie tylnej kanapy zamiast 3 siedzeń to chyba celowo żeby nikt tego nie kupił (kto wczesniej chętnie brał własnie z uwagi na 3 siedzenie z isofixami). Nie wiem jak mozna zrobić "większe" auto z ale z mniejszą ilością miejsca w środku, to niemożliwe (a jednak). Nie wiem co stelantis chciał osiągnąc tą odsłoną modelu ale mam nadzeje ze mój 2020 rocznik posłuży mi jak najdłużej, bo jeśli padnie to będę szukał u innych. Nawet toyota (z jej załosnym wykończeniem, głośnością i mułami zamiast silników) mnie tak nie rozczarowała jak jazda tym cudem francuskiej motoryzacji. Z wielkiego fana 5008ek (miałem wszystkie, nawet 1.2 PT ze skrzynią 8-ka lepiej jeżdził niż ta hybryda) stałem się dosłownie hejterem i jeśli następna edycja nie wróci do korzeni wygodnego, przestrzennego, wyciszonego auta to na zawsze pożegnam się ze stalntisem.
Wrażenia
1,0
Silnik
Po prostu tragedia, wolnossaki są szybsze od tego. W przypadku elektryka zasięg realny w zimie na autostradzie to ~230km (chyba nie muszę tego komentować).
3,0
Skrzynia biegów
Regres w stosunku do starych EAT8
5,0
Układ jezdny
Bez zmian na szczęście, Dobrze reaguje, precyzyjnie. Lekko chodzi wspomaganie.
5,0
Karoseria
To im się akurat udało, jest ładniej.
Komfort
4,0
Widoczność
Regres w stosunku do poprzedników
3,0
Ergonomia
Duży regres do poprzedników!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niechce juz więcej hejtować ale miejsca jest po prostu znaczniej mniej, siedzenia przestały być wygodne, a kanapa zamiast 3 siedzeń to plucie w twarz potencjalnym nabywcom (rodzinom!), żeby ta kanapa chociaż była wygodniejsza (nie jest!).
2,0
Wyciszenie
Totalny regres w stosunku do poprzedniej generacji FL jak i 5008 II.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem nie oceniam.
1,0
Stosunek jakość/cena
Może i jest regres użytych materiałów stosunku do poprzedniej wersji, gorsze wyciszenie, mułowaty silniki za to cena jest jak za auto premium :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oceniam na środku, za mały przebieg.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oceniam na środku, za mały przebieg.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Hybrid 136KM 100kW
[l/100km]