Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW Facelifting

Artion, 8 lat temu
Silnik 2.0 HDi 160KM 118kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 I SW Facelifting 2.0 HDi 160KM 118kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
To doskonałe auto dla czteroosobowej rodziny, komfortowe na krótkie i długie trasy. Bardzo ekonomiczne w utrzymaniu, ładnie wygląda i nie jest tak oklepane jak Mondeo i auta grupy VW. Ma swój styl.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to mocny punkt tego samochodu. Mocny, elastyczny i z małym apetytem na paliwo. Szybko się nagrzewa i ma miły dźwięk dla ucha. Znacznie lepiej wyciszony niż w Mondeo MK4. Bardzo ładnie równomiernie oddaje moc.
4,0
Skrzynia biegów
W mojej ocenie to najsłabszy element tego samochodu. Biegi wchodzą dość ciężko i wymagają precyzji. Po Mondeo potrzebowałem chwili na przyzwyczajenie. Na plus dobre ze stopniowanie skrzyni. Długi 3, 4 i 5 bieg. Na trójce można spokojnie jechać od 30km/h. Chyba warto dopłacić do automatu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak dla mnie super, dość sprężyste ale nie takie twarde jak np. Skoda Octavia i nie takie miękkie jak w Mondeo w którym denerwowało mnie nurkowanie do przodu i zachowanie w koleinach. Pod pełnym obciążeniem nie siada tak mocno a zawieszenie staje się bardziej komfortowe i przypomina te z Mondeo. Układ kierowniczy precyzyjny i przypominający ten z grupy VW, brak takiego czucia drogi jak w Mondeo - ale dla mnie to zaleta. Bardzo dobre wspomaganie. Auto mam na 17" kołach, na 18" jest mniej komfortowo i nie można stosować łańcuchów śniegowych.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i do tyłu ok, trochę szeroki słupek środkowy ogranicza widoczność na boki. Lusterka z czujnikiem martwego pola - super.
4,0
Ergonomia
Całkiem ok, choć brakuje podręcznego dużego schowka i dedykowanej wnęki na dużą butelkę wody. Siedzenia wygodne na krótkie i długie trasy. Dostęp do radia ok, większość funkcji dostępna z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klima dają radę, choć nie testowałem go jeszcze w bardzo niskich temperaturach. Klima przy 40st. działa bez zarzutu, zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam prawie 1,8m i miejsca mi nie brakuje, pozostałej trójce mojej rodziny również. Miło i przestroinie dla całej rodziny.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie super, przy włączonym silniku na postoju prawie go nie słychać, w trasie do 120km/h rewelacja, powyżej 140km/h zaczyna się szum, ale przy 160km/h spokojnie można jeszcze rozmawiać przez zestaw głośnomówiący.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod koniec roku czeka mnie pierwszy przegląd, koszt w ASO - 900 zł, po 20 tys. brak dolewek oleju. Rewelacyjnie niskie spalanie, mi nic więcej nie potrzeba.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę jest super (trochę trzeba popracować w salonie nad optymalizacją ale warto). Jakość wykończenie wnętrza to mocny atut tego samochodu. Jak ktoś często jeździ w trasy warto dopłacić do reflektorów full LED, są rewelacyjne, a szklany dach robi wrażenie na wszystkich.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek brak i oby tak zostało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterek brak i oby tak zostało.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I SW Facelifting