Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW Facelifting

Michał, 3 lata temu
Silnik 2.0 HDi 160KM 118kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 508 I SW Facelifting 2.0 HDi 160KM 118kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. bardzo dobre, dopracowane auto z Francji. Jeszcze parę lat temu było to dla mnie niemożliwe dopóki nie połasiłem się na 508 po lifcie.
Przeniesienie napędu : Bardzo dobry dynamiczny silnik sprzężony z dopracowanym automatem. Pierwsze moje auto z automatem i kolejne też prawdopodobnie będzie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trzeszczące uszczelki w drzwiach i zwijająca się roleta na progach zwalniających
5,0
Całokształt
Bardzo dobre, dopracowane auto. Bardzo wygodne do podróży samemu jak i z kompletem pasażerów. Spalanie poniżej 6 litrów w cyklu mieszanym i nawet poniżej 5 w trasie z lekką nogą. Skrzynia nie opóźnia, co prawda trzeba się od niej przyzwyczaić ale radzi sobie bardzo dobrze. Ostatnio w samej trasie przejechałem ponad 800km na połowie zbiornika (oczywiście bez szaleństw). kiedy trzeba to nie brakuje mu mocy. Zespół napędowy jest na prawdę dobrze zestrojony a i koszty jego eksploatacji nie są wygórowane. W tej półce cenowej nie znajdziesz tak wyposażonego Passata ani Suberb. Jedyny niewielki minus który widzę po 2 latach jazdy to brak możliwości całkowitego wyłączenia kontroli trakcji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczna jednostka która nie ma wielkiego apetytu na paliwo przy bardzo dobrej dynamice. Pozytywnie zaskakuje podczas normalnej jazdy jak i podczas wyprzedzania. Łatwa i stosunkowo niedroga w utrzymaniu. Wystarczy odpowiednio o nią zadbać skracając interwały olejowe i przy wysokich przebiegach będzie długo służyć.
4,0
Skrzynia biegów
Fajna i całkiem żwawa skrzynia, zdarza jej się zawahać przy lekkiej nodze ale kiedy potrzebujesz docisnąć reaguje sprawnie i bez szarpania. Wyprzedzanie czy dynamiczne przyspieszanie to dla niej nie problem. Tryb sport spełnia swoje zadanie (jak na kombi z dieslem).
5,0
Układ jezdny
Dobrze dobrane zawieszenie jak na samochód tej klasy. ładnie i dobrze wybiera nierówności a przy tym pozostaje stosunkowo ciche. Codziennie minimum dwa razy dziennie pokonuje około kilometra po betonowych płytach w każdą stronę i po dwóch latach takiego katowania nadal zawieszenie zachowuje się cicho.
4,0
Karoseria
Bardzo Agresywnie zaprojektowany przód który przechodzi w bardzo estetyczną linię zakończoną ładnymi lampami z tyłu. Drobne mankamenty karoserii to maska która przy większych prędkościach wygląda jakby miała się zaraz otworzyć (Wystarczyło wyregulować dystanse w masce). Przy powolnej jeździe na nierównościach słychać jak trzeszczą uszczelki w drzwiach
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę jest bardzo dobra, dla osób wysokich jak ja lusterko wsteczne może zasłaniać znaczną część przedniej szyby. do wszystkiego jest się w stanie człowiek przyzwyczaić
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tak na prawdę pod ręką, podłokietnik da się dostosować przesuwając go do przodu lub do tyłu. fotele dobrze trzymają na boki i gwarantują wysoki komfort jazdy. Przejechanie samochodem ponad 800 km jednego dnia nie stanowi żadnego problemu a jest wręcz przyjemnością. Drobnym minusem jest lokalizacja uchwytów na kubki gdzie jak korzysta się z lewego holdera zasłania ekran nawigacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dobrze sobie radzi z upałami w naszym klimacie. Silnik przy mrozach nagrzewa się całkiem szybko jak na 2-litrową jednostkę dzięki czemu w samochodzie robi się ciepło nawet przy dość krótkich trasach. U mnie aktualnie w 3 wylotach nawiewu nie działa regulacja ale jest to tak drobny szczegół że prawie nie istotny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Osoba mająca ponad 190 cm wzrostu wygodnie usiądzie w przednim fotelu a druga taka wygodnie na tylnej kanapie, dobrze pomyślany podłokietnik w tylnej kanapie z uchwytami na napoje sprawdza się bardzo dobrze w szczególności przy dzieciach na tylnej kanapie. Minusem jest tylna roleta która potrafi się zwinąć przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.
4,0
Wyciszenie
Wycieszenie nie jest najgorsze ale zarazem i nie najlepsze - wszystko da się poprawić. na prawdę głośno robi się w samochodzie przy około 150-170 km/h. Na wybojach przy małej prędkości dość mocno hałasują uszczelki w drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oleje i filtry to przy rozsądnym podejściu koszty rzędu 500pln na wymianę (u zaufanego mechanika ze zniżką nawet razem z wymianą). po 180 tyś km trzeba się przyszykować na koszt około 600pln w związku z wymianą czynnika do "mokrego" filtra cząstek stałych który trzeba dobrać do konkretnego egzemplarza. Aktualizacja map to koszt 100 plus około godzina własnego czasu a 200 u ludzi którzy się tym zajmują.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo trudno znaleźć Volkswagena, Skodę, Seata czy inne auto z podobnego rocznika i podobnej klasy żeby było tak dobrze wyposażone. Bluetooth z odtwarzaniem muzyki, Nawigacja z POI, Wyświetlacz Head-UP i dwu-litrowa jednostka z bardzo przyjemnym automatem. Niska popularność francuzów nad Wisłą powoduje że łatwo jest znaleźć nie oszukany używany egzemplarz w na prawdę dobrym stanie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu dwóch lat poprawiłem ustawienie maski, wymieniłem czujnik parkowania, i żarówki w lampach na bardziej wydajne. Czasem zawiesi się połączenie systemu multimedialnego z telefonem (bez względu na markę (Samsung, Honor, Huawei, Apple sprawdzone) ale wystarczy zrestartować system i wszystko działa jak należy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata eksploatacji auta kupionego jako używane auto tylko raz wylądowało na lawecie w efekcie komunikatu o niskim ciśnieniu oleju w silniku. Przyczyną była drobnostka która podobno trapi te silniki czyli nadmierne zużycie uszczelki na łączeniu bloku silnika z pompą oleju. Po jej wymianie usterka się nie ponowiła. Koszty niewielkie bo około 500 PLN z nowym olejem i filtrem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I SW Facelifting 2.0 HDi 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I SW Facelifting