Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I SW

mmcc, 8 miesięcy temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : przestrzeń w kabinie, wielki bagażnik
Inne : świetne wykończenie, bogate wyposażenie i ta konfiguracja tj. jasne skóry i dach panoramiczny dla mnie petarda
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : opisane w dziale usterki
Układ elektryczny : opisane w dziale usterki
Silnik : opisane w dziale usterki
4,0
Całokształt
po 2 latach użytkowania i przejechaniu ok 30 tys km piszę tą opinię. Auto duże przestronne ze sporym bagażnikiem u mnie wersja z jasnymi skórami co daje super wrażenie w połączeniu z panoramą nawet w ponure dni w samochodzie jest jasno. Jeśli chodzi o wykonanie materiały bardzo dobrej jakości, blachy również solidne. Jednak bogate wyposażenie i klasa auta troche nie idzie w parze z wyciszeniem i komfortem prowadzenia. Miałem wcześniej peugeota 407 coupe samochód o wiele lepie wybierał nierówności ( zapewnie przez wielowachaczowe zawieszenie na obu osiach) w 508 po za wersja gt niestety tego niema, również wyciszenie wg mnie powinno być lepsze. Natomiast ogólnie samochód przyjemny w uzytkowaniu, w rozsądnych kosztach eksploatacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 140 km w miarę dynamiczny, najlepiej się sprawuje w jeździe autostradowej. Ekonomiczny. Jeśli chodzi o awaryjność sam silnik ok u mnie zaczął zawodzić osprzęt w postaci problemu z jednym wtryskiem.
3,0
Skrzynia biegów
tu jeden z gorszych elementów samochodu. Puegeot nigdy nie miał super precyzyjnym manuali, Tutaj skrzynia troche źle zestopniowana, w jeździe podmiejskiej i miejskiej na niższym giegu np 50-60km/h na 3 za wysokie obroty zaś na 4 już zbyt niskie. Do tego sprzęgło dość twarde, ale jeśli o to chodzi to może kwestia mojego egzemplarza z racji przebiegu.
3,0
Układ jezdny
tu jak pisałem na wstępie za mało komfortowe i wyciszone zawieszenie jak na klase auta. Auto kiepsko wybiera nierówności do tego zawieszenie dość głośne, niby sztywne ale ta sztywność nie idzie w parze z precyzją prowadzenia po zakrętach. Jeśli chodzi o układ jezdy to mnie najbardziej zawiód w tym aucie
5,0
Karoseria
Karoseria solidna, widać że dobrze wykonana, tradycyjnie dla większkości Peugeotów bez korozji
Komfort
4,0
Widoczność
wszystko ok, jedyne co ograniczy widoczność przy ruszaniu ze skrzyżowań to bardzo szerokie słupki B. Reszta bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie super, wszystko pod ręką fajna obsługa komputera pokładowego przez joystick na tunelu środkowym. Jedyna co trzeba poszukać to włącznik head up ale jak żadko włączam czasem w nocy w jeżdzie po autostradzie. Tak samochód jeśli chodzi o ergonomie bardzo przyjazdy w obsłudze. Bardzo fajne i proste składanie tylnych foteli przez uchwyty po bokach bagażnika wystraczy posiągnąć z jednej i drugie str i w moment mamy wielką plaską podłogę
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo dobra wentylacja. Samochód w zimie momentalnie grzeje. Podgrzewane fotele również momentalnie podgrzewają nasze 4 litery. W klimatyzacja bardzo wydajna mimo czarnego koloru i szklanego dachu klimatyzacja bez problemu daje sobie radę w schłodzeniu auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca. z tyłu płaska podłoga bez wystające tunelu. Bagażnik ogromny.
3,0
Wyciszenie
tu powinno byc dużo lepiej. Słychać zawieszenie na nierównościach i to nie kwestia że jest uszkodzone, porpstu słabo tłumi nierówności, do tego dosyć słychać silnik z lekkim rezonansem ale to ponoć charakterystyczne dla aut z panoramą że troche bardzie przenosi dźwięki. na autostradzie dość mocno słychać szum powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie jest jakoś super dorgi w utrzymaniu, nawet jak coś padnie to nie jest jakoś drogie jeśli chodzi o ceny części. Do tego niskie spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
jeden z najlepszych samochodów tej klasy jeśli chodzi o relacje ceny do wieku i klasę auta. Do tego zazwyczaj te auta są dobrze wyposażone
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
troche pierdół się nazbierało ale to wynikające z ekspolatacji. 2 łożyska w kołach, poduszka pod silnikiem, wahacze, Alternator, bateria piliota, 2 klamki od heads free, Wypalone ogniwo tylnej lampy, czasem jakaś żarówka się przepaliła. Sporadycznie zawieszający się wyświetlacz centralny komputera pokładowego. A tak to juz typowa ekspolatacja klocki tracze rozrząd olej itp czyli strandard. Polecam skrócic interwał zmiany oleju do 10 tys max 12 tys km i lać zalecany olej total 5w30. Zmieniłem olej w skrzyni biegów bo trochę haczyła, po wymianie praca się poprawiła.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzony Wtrysk, objawiający się twardą pracą silnika w pewnych zakresach obrotów, czasem falowały obroty na postoju i było czuć spaliny. Koszt u mnie 1400 zł. Do tego juz koło dwumasowe się odzywa szczególnie jak auto zimne, jeszcze go nie robiłem i nie orientowałem się jaki będzie koszt. Ale te usterki to typowe przypadłości każdego diesla z większym przebiegiem więc nie ma co się czepiać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I SW