Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 II SW

Brunon, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 BlueHDi 160KM 118kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 36 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi 160KM 118kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wyciszenie to największe pozytywne zaskoczenie
Przeniesienie napędu : Przyjemnie działający automat
5,0
Całokształt
Świetny samochód pod każdym względem. Wyróżniający się z tłumu nudnych i opatrzonych "klasyków" typu passat czy superb. Nie ukrywam, ze mam słabość do samochodów francuskich i Peugeot 508 był moim marzeniem odkąd zobaczyłem ostatnią generację i nie zawiodłem się. Oczywiscie, jak każdy samochód ma swoje mankamenty, jednak zdecydowanie zalety wielokrotnie przewyższają te drobne niedociągnięcia. Jeżeli chcesz się wyróżniać z tłumu, jeździć bardzo wygodnie to zdecydowanie polecam zapoznać się z ofertą Peugeota, bo nic z grupy VAG, Japońców czy innych producentów nie daje dzisiaj tego co ma do zaoferowania 508
Wrażenia
5,0
Silnik
Kulturalna praca, moc 160KM jest wystarczająca na nasze drogi. Nie jest to na pewno wyścigowe auto, ale bardzo sprawnie i miło napędza ten samochód. Oczywiście dodatkowe KM i moment obrotowy jeszcze bardziej poprawiłby wrażenia z jazdy, jednak w mojej ocenie już ten wariant mocowy zapewnia przyzwoite osiągi i bardzo zadowalajace spalanie. Pokonuje głównie trasy autostradami i eskami z prędkościami autostradowymi plus i średnia z zeszłego miesiąca (6500km) to 7,7L/100km. Dodam, że silnik nie wpada w jakieś dziwne drgania, oleju nie trzeba dolewać między wymianami, de facto jest bezobsługowy
4,0
Skrzynia biegów
8 biegowy automat jest dobrze zgrany z motorem. Skrzynia zmienia biegi szybko, bez szarpania, a obecność 8 biegu sprawia, że przy prędkościach 150km/h mamy raptem ok. 2 tys ob/min co wpływa na plus przy spalaniu. Jedną gwiazdkę odejmuję za czasem zbyt długie przeciąganie na wysokich obrotach przy włączonym aktywnym tempomacie.
4,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenie i wyczucie samochodu. Kiedyś francuskie samochody kojarzyły sie bardziej z pontonowym stylem jazdy, miękkim, nie zachęcającym do szybkiego pokonywania zakrętów. W nowej 508 zawieszenie jest twardsze, jednak wciąż zapewniające komfortowe podróżowanie. Auto mam na 18' felgach z oponami Michelin Pilot Sport 4 co też ma duzy wpływ na odczucia z jazdy. Przy wyższych prędkościach i poprzecznych nierównościach drogi potrafi odezwać sie tylne zawieszenie, za co odejmuję jedną gwiazdkę. Mimo to, prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność
5,0
Karoseria
Przepiękna linia, bezramkowe drzwi to dziś wielka rzadkość, zwłaszcza w tym segmencie samochodów. Nie narzekam ani na jakość spasowania ani na materiały z jakich zostało to wszystko wykonane.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki A są wyjątkowo grube, górna linia przedniej szyby dość nisko i lusterko wsteczne zabiera trochę widoczności. Kwestia przyzwyczajenia się. Lusterka boczne dość duże, jednak podgrzewanie w mokre dni nie do końca wyrabia z osuszeniem tych lusterek. Widoczność na bok i tył jest dobra, pomagają w tym oczywiście zarówno czujniki jak i kamera z tyłu. Trochę ubolewam nad jakością samego obrazu z tej kamery, mogłaby być nieco wyższa. Chociaż kamera jest tylko jedna to jednak fajny bajer tworzenia widoku z góry przy parkowaniu no i zbliżenie podglądu przy dojeżdzaniu do przeszkody również zasługuje na plus Światła led bardzo dobrze świecą, widoczność nocą jest bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Zdecydowanie wszystko na swoim miejscu. Dużo różnej maści schowków, kieszenie w drzwiach mogłyby być nieco większe, jednak nie jest to wielka przeszkoda. Cieszy dostęp do najważniejszych funkcji pod przyciskami fizycznymi. Gwiazdka odjęta za zarzadzanie klimatyzacją. Mimo wszystko żeby zmniejszych lub zwiekszych temperature trzeba przeklikac się przez ekrany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. W lato chłodzi aż miło, w chłodne dni dość szybko sie ogrzewa, więc z tym nie ma żadnych problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
508 jest najmniejszym z samochodów tym segmencie. Przesiadłem sie bezpośrednio z Mondeo i była to różnica zauważalna. Mimo to nie mogę powiedzieć, że samochód jest ciasny. Mam ok 180cm wzrostu i bez problemu zajmuję wygodną pozycję za kierownicą z odpowiednim zapasem miejsca nad głową. Bagażnik dla rodziny 2+1 w zuepłności pomieści wszystkie torby na wakacyjne wojaże. Miejsca pod fotelami na buty dla pasażerów 2. klasy jest mało, to fakt, jednak jeśli nie jeździ tym autem zespół koszykarski to nie powinno byc problemu z pomieszczeniem się.
5,0
Wyciszenie
To chyba największe zaskoczenie tego samochodu. Jest świetnie wyciszony a przypomnę, że ten samochód nie ma klasycznych ramek w drzwiach! Mój przejechał już ponad 35 tys km i jest równie cicho jak na samym początku. Również z panoramicznego dachu nie dochodzą żadne nieprzyjemne szumy. Jadać prędkościami autostradowymi+ w peugeocie jest dużo ciszej niż w Superbie, Passacie, Mondeo czy Mazdzie 6 (tymi autami miałem okazję jeździć. Silnika do 3tys obrotów praktycznie w ogóle nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno coś wiecej powiedzieć po 35tys km. Auto racjonalnie mało pali, adblue tankowałem do tej pory dwa razy i to tyle jeśli chodzi o koszta utrzymania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chociaż cena wyjściowa jest dość wysoka, to jednak idzie za nią jakość, która moim zdaniem wchodzi o krok wyżej niż standard w tej klasie. Dobrej jakości materiały, nic nie trzeszczy. Ogólnie warty swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag. Zero awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 II SW