Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 607

Alien88, 15 dni temu
Silnik 3.0 V6 24V 211KM 155kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 126 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 607 3.0 V6 24V 211KM 155kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wyciszenie pojazdu - to jest motoryzacyjny top.
Silnik : Wysoka kultura pracy, liniowy, szybki, cichy, bezwibracyjny
Inne : Wysoka jakość wykończenia i zmontowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : jakieś drobne elektryczne typu żarówki, czujniki, cewki
Zawieszenie : dosyć często ulegają degradacji elementy gumowo-metalowe.
5,0
Całokształt
Pojazd bardzo pozytywnie zaskakujący. Bardzo dobry stosunek cena - jakość. Czuć, że to postarany i dopracowany wóz. Jest jakiś - wygodny, bardzo dobrze wyciszony, szybki - idealny w trasy i na autostrady gdzie nie zużywa nadmiernych ilości paliwa. W mieście zaskakuje wysoka kultura pracy silnika i skrzyni biegów ale to nie jego świat. Super jakości welurowe fotele i wykończenie wnętrza oraz niezłe audio.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ES9 (3.0 v6) powoduje, że ze zwykłego dużego Peugeota robi się auto klasy średniej-wyższej. Wysoka Kultura pracy, liniowy przyrost mocy, brak wibracji. przyjemny dźwięk. Ma odpowiednie osiągi. Eksploatacyjnie nie jest szczególnie uciążliwy. Z wiekiem pojawiają się wycieki spod pokrywy zaworów i czasem niedomagają cewki zapłonowe.
3,0
Skrzynia biegów
To jeden ze słabszych elementów tego modelu (przedliftowego). Automat ZF 4HP20 z jednej strony pasuje do charakteru silnika i pojazdu - zmienia biegi bardzo płynnie i sprawnie. Ma do tego możliwość ręcznej zmiany. Z drugiej strony ma tylko 4 przełożenia i dosyć ospale reaguje na zmianę obciążenia tzw. kickdown. Przy starcie również potrzebuje się "napędzić".
4,0
Układ jezdny
Jest bardzo dobrze, ale konkurencja (szczególnie ta wyższej klasy) potrafi jeszcze lepiej. Zawieszenie jest aktywne i dosyć sztywne jak na francuskie auto. Prowadzi się bardzo pewnie na autostradzie (szczególnie w trybie zawieszenia sport nie buja nim). Nierówności są dobrze wybierane choć gorzej sobie radzi z krótkimi poprzecznymi wybojami. W zakrętach jest bardzo stabilny (jak wspomniałem dosyć sztywno zestrojony) nie nurkuje zanadto przy hamowaniu.
5,0
Karoseria
Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Sztywność konstrukcji na wysokim poziomie - nic nie trzeszczy ani skrzypi. bardzo dobrze wyciszony m.i. dzięki podwójnym szybom oraz dopracowaniu aerodynamicznemu. Pojazd ma ciekawy i elegancki jednocześnie design. Wizualnie trochę ma za duży zwisy z przodu. Auto ma ogromny bagażnik który dodatkowo można powiększyć składając fotele.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest w porządku biorąc pod uwagę, że to auto typu sedan. W związku z tym nie do końca widać gdzie się zaczyna ani kończy. przeszklenie jest duże, martwe pola małe. Lusterka dają spory kont widzenia.
4,0
Ergonomia
Jak na Francuski pojazd jest całkiem dobrze. Dzięki dużej regulacji można łatwo znaleźć dobrą pozycję za kierownicą, fotele są wygodne. łatwo się wsiada i wysiada. Widoczność jest dobra. W aucie można odpoczywać podczas jazdy. Nieco nieintuicyjne jest sterowanie radiem i komputerem pokładowym. Z przodu brakuje Cup-holderów do napojów/kawy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest jednym z mocniejszych punktów. Dobrze działa w trybie automatycznym (co nie jest takie oczywiste) szybko odparowuje szyby i się nagrzewa. Klima odpowiednio mocno chłodzi (ale bez dyskomfortu). Wentylator ma płynna regulację prędkości i jest cichy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobra, ale nie może być innaczej w przypadku auta o długośći 490 cm. Pomimo dosyć niedużego jak na tą klasę rozstawu osi (280cm) wewnątrz nie brakuje przestrzeni ani dla kierowcy ani dla pasażerów zarówno na nogi, stopy ani na głowy. Choć są modele które oferują więcej w tej klasie.
5,0
Wyciszenie
To chyba najmocniejszy punkt mojego egzemplarza wyposażonego w podwójne szyby. W aucie jest bardzo cicho nawet przy prędkościach autostradowych plus:). uważam, że jest cichszy od Lexusa GS (którego miałem wcześniej). wszystkie mechanizmy włącznie z silnikiem działają cicho. Wewnątrz nic nie trzeszczy ani nie skrzypi jedynie słychać pracę zawieszenia na nierównościach - może dlatego, że reszta jest cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania nie są jakieś wysokie jak na silnik V6. Najczęściej pojawiają się drobne wycieki oleju (spod pokrywy zaworów) które mogą być nieco uciążliwe do usunięcia. Do tego dosyć często ulegają uszkodzeniu cewki zapłonowe, oraz inne drobne elektroniczne urządzenia. Spalanie jest na akceptowalnym poziomie, szczególnie w trasie (ok. 9 litrów). W mieście i na krótkich dystansach jest już gorzej (14-16 litrów) ale dalej biorąc pod uwagę napęd (3.0 v6 automat) i wielkość (1650kg na pusto) jest na akceptowalnym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
To bardzo mocny punkt tego modelu. Za naprawdę śmieszne pieniądze otrzymujemy bardzo postarany i dobrze wykonany samochód który jest duży, wygodny komfortowy i szybki. Auto nie sprawia większych problemów (przynajmniej nie bardziej niż inne wiekowa auta klasy średniej-wyższej). Jest oryginalne i czuć, że to postarany i dobrze wykonany wóz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najczęściej szwankuje elektronika, sensory ciśnienia w kołach, czujniki, el. szyby, alarm. Czasem jakieś czujniki albo cewki w silniku. Nie zdarzyło się żeby pojazd zawiódł w trasie (a do tego został zakupiony) tak, żeby był unieruchomiony albo miał jakiś problem. Mój egzemplarz nie ma ksenonów tylko żarówki H7 które też lubią się czasem przepalić. W zawieszeniu lubią się zużyć jakieś elementy gumowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek w moim pojeździe nie doszło (przejechałem 4k km). Od fachowców wiem, że często zużywają się cewki zapłonowe (nie są drogie) i zdarza się zużycie KZFR. W moim egzemplarzu nieco przerdzewiał układ wydechowy. Hamulce Brembo są wydajne ale podobno też nie starczają na długo (wymieniałem jedynie klocki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 607

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów