Szukaj

Ocena kierowcy - Pontiac Firebird IV Coupe

Rider, 15 lat temu
Silnik 3.8 i V6 203KM 149kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Pontiac Firebird IV Coupe 3.8 i V6 203KM 149kW 1995-2002 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super silnik plus skrzynia, a także piękna karoseria
4,0
Całokształt
Całokształt oceniam na 4,6 pnkt.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mruczy cicho i pracuje równo(V6). Jest elastyczny. Mocny w szerokim zakresie obrotów. 305 Nm daje rade z 1500 kg masą. Super odgłos zasysanego powietrza(świst). Basowy, rytmiczny gulgot z tyłu.
5,0
Skrzynia biegów
W połączeniu z silnikiem wspaniała(mam 5 biegowy manual). Jeżdzę też 2,0 16v Volvo 140KM
4,0
Układ jezdny
Twardawy jak to "sportowiec" za to trzyma doskonale. Prędkość 200km/h osiąga bez problemu a efekt jest taki, że im szybciej jedziesz tym samochód bardziej przykleja się do nawierzchni czyli wręcz odwrotnie, niż w przeciętnym samochodzie hehehe...( nie oszczędzajcie na dobrych oponkach) jeżdże na 235/45/17 i felgi BBS :) Most o podwyższonym współczynniku tarcia daje dużo radochy, mocne wrażenia gwarantowane :) Do słabych punktów zaliczę duży promień skrętu i mało wydajne wspomaganie i dlatego ogólna ocena na 4 a nie 5
Komfort
4,0
Widoczność
Kopary opadnięte widać dobrze i uśmiechające się dziewczyny też więc nie narzekam :) Szklany dach- superdach :)
4,0
Ergonomia
Właściwie wszystko tam gdzie powinno się znajdować, trzeba się tylko przyzwyczaić do obsługi wycieraczek lewą ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klimatyzacja i ogrzewanie. Wentylacja taż ok. szybki nie parują a latem po zdjęciu Targa Top-ów bosko. We-basto super wynalazek na zimię ( zasięg pilota 600 metrów). Mróz na dworzu, wszyscy w koło skrobią szybki a ty wchodzisz do cieplutkiego ;) My Amerykanie mamy swoje zasady hehe.......
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód dla ludzi od 175 cm wzrostu. Wygodnie z przodu, mniej wygodnie z tyłu ale konkurencja w tym segmencie i tak nie ma szans :)
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, aż za dobre jak na sport, ale dla mnie ok. (nie lubie chałasu na dłuższą metę )
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowo niskie spalanie jest zasługą nisko obrotowego silnika i przełożeń skrzyni. Jak mi znajomy powiedział, że jego 3,5 litrowa "Beja" spala 17 litrów to aż mi się go szkoda zrobiło :) Jeżeli jedziesz 2,0 litrowym autem 120km/h a twój silnik ma już 3500obr/min, a ja jadę obok też 120km/h 3,8 litrowym a mój silnik ma ledwo 2000obr/min to ile więcej mój spali paliwa :) Wniosek jest taki, że kiedy 2 litrówka zaczyna się już pocić to 3,8 litra ledwo się obraca hehe....
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chcesz sportowy samochód to lepszej oferty w cenie nie znajdziesz :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie nawaliło. Tylko sprawy eksploatacyjne robię.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie nawaliło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 203KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...