Szukaj

Ocena kierowcy - Renault 21 Kombi

pierek777, 15 lat temu
Silnik 2.1 TD 88KM 65kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 479 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault 21 Kombi 2.1 TD 88KM 65kW 1988-1994 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wspaniały silnik, cudowny, po prostu majstersztyk.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Podejrzewam, że strasznie narażę się niektórym osobom, dla których wszystko co niemieckie jest najlepsze. Nic mnie to nie obchodzi! Od wielu lat zajmuję się profesjonalnie naprawą samochodów, a nie ich ściąganiem na lawetach jak większość "EKSPERTóW" . Dla mnie jest to jeden z najlepszych silników Diesla, jakie kiedykolwiek powstały. Bez elektroniki, oparty wyłącznie na mechanicznym sterowaniu pompy wtryskowej jest wspaniale żywotny (mój, mimo przebiegu prawie pół miliona kilometrów praktycznie nie bierze grama oleju - półsyntetycznego), odpala w największe mrozy bardzo szybko i równo i spala ok. 6,5 l/100 km praktycznie bez względu na obciążenie. Jedyny silnik jaki jako mechanik znam, który mógłby się z nim równać, to 2.1 TD 12V grupy PSA (Peugeot-Citroen). Gdyby nie względy podatkowo - ekologiczne w UE, silniki te byłyby produkowane zapewne do dzisiaj.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana i praktycznie bezawaryjna, ale na zimno jest trochę uparta:-)
4,0
Układ jezdny
Świetny komfort jazdy i niezłe właściwości trakcyjne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo mądrze i sprytnie zaprojektowana tylna część nadwozia. Wynik: widoczność we wszystkich kierunkach ekstra.
4,0
Ergonomia
Samochód wiekowy, więc rozwiązania z suwakowymi elementami regulacji również. Za to po dwudziestu latach wszystko działa super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po kilku kilometrach jest bardzo ciepło mimo, że to to diesel o tak dużej sprawności.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać, nic ująć. 674 litry podstawowej pojemności bagażnika i możliwość wyprostowania nóg na tylnej kanapie przy wzroście 185 cm. Omega i Passat mogą tylko patrzeć z zazdrością.
4,0
Wyciszenie
Diesel starszej konstrukcji troszkę warkocze, ale uwielbiam jego nigdy nie pozbawiony entuzjazmu i nie słabnący dźwięk.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czy z lawetą, czy z kempingiem, czy po mieście prawie zawsze3 spala ok. 6,5 l/100 km czyli tyle ile najnowsze HDi, dCi, TDI i spółka. Mimo wielkości samochodu na autostradzie w Niemczech w trzy osoby, nie przekroczyłem 5,5l/100 km (160 km na godzinę również;-) A możliwości duże, sprawdzona na A4 prędkość maksymalna to 195 km/h...
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę problemów z centralnym zamkiem i alternatorem, osłony na przegubach i elementy gumowe zawieszenia, poza tym zupełnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 336.000 km wymieniłem końcówki wtryskiwaczy (rozpylacze)i ... nic więcej. Rozrząd co 60.000 km, olej Castrol Magnatec Diesel 10W40 (półsyntetyk) i wszystkie filtry co 7500 km czyli tak, jak zaleca instrukcja.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault 21 Kombi