To kolejny mój wpis do tego co tu napisałem wcześniej trzeba dodać usterkę silnika rozleciał się dosłownie nie ma możliwości naprawy tylko nowy lub używka jak się okazuje typowa sprawa dla tego auta . Captur II wersja Intens auto z Polskiego salonu od nowości z 2020r. Od początku problem z trzeszczeniem środkowej konsoli, okna kierowcy i pasażera "drgają" podczas jazdy i słuchania muzyki. Poprawiono uszczelki po 2 latch i kilku reklamacjach z wielką laską , ale i tak dalej to doskwiera. Coś stuka w lewym zawieszeniu przód i serwis od 3 lat nie potrafi tego usunąć a raczej nie chce co jest normą w tej marce . Najgorsze są hałasy cięgna turbosprężarki w zakresie od 1000 do 2000 obr. W Dacia Stepway 2021 poprawili programowo i cisza...tutaj nadal silnik jak kosiarka pracuje a przebieg 41000 zaledwie. Szarpie na 1 i ponoć to już sprzęgło :( Ogólnie OK, zbiera się jak na miasto w trybie sport w trybie eco to muł bagienny. komfort na poziomie, spalanie 6 - 7 l .. przy dynamicznej. Prowadzenie typowe dla tej marki przechyla się w każdym zakręcie do tego stopnia że trzeba zwalniać . Lakier tragiczny wyjątkowo kiepski i nie odporny na rysy i odpryski . Najgorsza jest jednak utrata wartości naprawdę boli gdy teraz sprzedaję a tu nie dość że klienta brak to ceny rynkowe tragicznie niskie .
Wrażenia
1,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
RIP to koniec przygody z tą marką .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 100KM 74kW
[l/100km]